اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی استان مطرح کرد؛

جایگاه میانه چهارمحال‌وبختیاری در مرگ‌های ناشی از موادمخدر/ رشد ۳.۳درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در پزشکی قانونی استان

جایگاه میانه چهارمحال‌وبختیاری در مرگ‌های ناشی از موادمخدر/ رشد ۳.۳درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در پزشکی قانونی استان
حمیدرضا نظیفی گفت: چهارمحال‌وبختیاری در حوزه مرگ ناشی از مواد مخدر نسبت به استان‌های دیگر در میانه جدول قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در حال حاضر از بین شهرستان‌های ده گانه استان هفت شهرستان دارای مراکز پزشکی قانونی هستند که در شهرستان‌های شهرکرد و لردگان مرکز معاینه اجساد هم وجود دارد و اجساد در این مراکز بررسی و تعیین علت فوت انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تجهیز شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا به مراکز پزشکی قانونی دردستور کار قرار دارد، افزود: مانع بزرگی که برای ایجاد مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌ها وجود دارد عمدتا نیروی انسانی متخصص (پزشک) است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پزشکان عمومی برای همکاری با پزشکی قانونی باید در تخصص پزشکی قانونی دانشگاه‌ها قبول شوند و پس از طی 3 تا 4 سال به عنوان متخصص پزشکی قانونی وارد این مجموعه شوند و یا باید از طریق مراکز آموزشی پزشکی قانونی دوره‌های این حرفه را پشت سر بگذارند، از طرفی مزایای پرداختی سایر دستگاه‌ها نسبت به پزشکی قانونی بهتر است.
 
نظیفی عنوان کرد: دومین مانع که برای تاسیس مراکز پزشکی قانونی وجود دارد بحث فضاهای فیزیکی مناسب و متناسب است.
 
وی درخصوص تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این آمار در سال 99 برابر با 27 هزار و 851 پرونده بود که در سال گذشته به 28 هزار و 762 رسیده است، این یعنی این آمار رشد 3.3 درصدی داشته است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد پرونده 25 هزار و 212 مورد در واحد معاینات سرپایی، 880 پرونده در واحد معاینات اجساد، 2 هزار و 172 پرونده در واحد آزمایشگاه و 497 پرونده نیز در واحد کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
 
نظیفی بیان کرد: بیشترین پرونده مورد بررسی در چهارمحال و بختیاری را مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، فارسان، اردل، کیار و سامان دانست.
 
وی تاکید کرد: در واحد معاینات سرپایی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 2 هزار و 486 نفر مراجعه کننده داشته‌ایم، این درحالی است که متوسط کشوری مراجعه یک هزار و 864 نفر است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در واحد معاینات اجساد نیز به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 89.4 نفر مراجعه کننده بودند و در واحد معاینات سرپایی تعداد مصدومان ناشی از حوادث رانندگی 4 هزار و 110 پرونده، مربوط به نزاع 8 هزار و 204 گرونده و مجموع این دو 12 هزار و 314 پرونده است که به نسبت تعداد کل پرونده‌های واحد معاینات تقریبا 50 درصد پرونده‌ها مربوط به این دو موضوع است که قابل پیشگیری بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی است.
 
نظیفی یادآور شد: از 97 پرونده واحد کمیسیون 143 مورد مربوط به قصور پزشکی است که 90 مورد تبرئه و 53 مورد محکوم شدند.
 
وی افزود: بالاترین موضوع شکایت در قصور به ترتیب مربوط به رشته‌های زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندانپزشکان، جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراحی ارتوپدی، اطفال، جراحی، قلب و عروق و جراحی گوش و حلق و بینی است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از تعداد 880 پرونده مربوط به معاینات اجساد، 513 مورد مربوط به اجساد غیرطبیعی یعنی بوده یعنی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در استان 52.1 نفر ارجاع شده و متوسط کشوری 50.6 نفر است.
 
نظیفی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در حوزه مرگ ناشی از مواد مخدر نسبت به استان‌های دیگر در میانه جدول قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین در حوزه مرگ ناشی از سوختگی رتبه 30، دیگرکشی رتبه 30، برق گرفتگی رتبه 31 و مرگ به دنبال سلاح سرد رتبه 28 را دارا است که نسبت به کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه