اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی:

بازی روی بعد تربیتی کودکان تاثیر می‌گذارد/ غنی‌سازی اوقات فراغت؛ دغدغه جدی والدین

بازی روی بعد تربیتی کودکان تاثیر می‌گذارد/ غنی‌سازی اوقات فراغت؛ دغدغه جدی والدین
زهرا بخشی گفت: والدین قطعا تجربه کرده‌اند که فرزندانشان با بازی‌های مجازی خشن می‌شوند، این تنها یک نمونه از ویژگی‌های این نوع بازی‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا بخشی کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه بازی های فیزیکی سالم ترین نوع بازی ها  هستند، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بازی های مجازی هیچ گاه نمی توانند جایگزین بازی های حقیقی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: سرگرمی های گروهی مفیدترین نوع بازی برای کودکان هستند، زیرا تمامی حواس کودکان را درگیر کرده و بسیار آموزنده می باشند.
,
 
,
بخشی با اشاره به اینکه بازی مستقیما روی بعد تربیتی کودکان تاثیر می گذارد، افزود: والدین قطعا تجربه کردند که فرزندانشان با بازی های مجازی خشن می شوند، این تنها یک نمونه از ویژگی های این نوع بازی هاست.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: بازی های مجازی غیراخلاقی سبک زندگی کودکان را در آینده تحت تاثیر قرار می دهند.
,
 
,
بخشی گفت: اوقات فراغت، فصل بالندگی روح و جسم آدمی است و اگر در جهت مهارت افزایی پیش رود به بالندگی و رشد فرد کمک می کند.
,
 
,
وی ادامه داد: والدین باید برای سرگرمی فرزندان خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و مهارت افزایی باید در این برنامه ها نهادینه شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اگر استعدادیابی به صورت صحیح انجام شود، ضمن تحقق مهارت آموزی، این فرد در آینده مشکل اشتغال نخواهد داشت.
,
 
,
بخشی گفت: گروهی از دانش آموزان یک مدرسه در اوقات فراغت خود یک اپلیکیشن طراحی کرده بودند که در ارتباط با یکدیگر بتوانند محیط خصوصی و جذابی داشته باشند.
,
 
,
وی ادامه داد: دانش آموزی که به کار دستی علاقه داشت با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای ، اکنون در ۱۵ سالگی به درآمدزایی رسیده است و در فضای مجازی برای خود کسب و کاری را راه اندازی کرده است.
,
 
,
این کارشناس افزود: در گذشته دغدغه والدین پرکردن اوقات فراغت بود اما امروز غنی سازی سرگرمی مهمترین اولویت است یعنی ضمن پر کردن، دانش آموز باید به سمت خوداتکایی برود.
,
 
,
بخشی در خاتمه خاطرنشان کرد: ساده از کنار زمان سرگرمی نگذریم، زیرا طلایی ترین فصل زندگی هر فرد است که شخصی را به بلوغ و دیگری را به تباهی می کشاند.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه