اخبار داغ

یادداشت؛

شهید بهشتی و جریان تحریف

شهید بهشتی و جریان تحریف
جریان تحریف برای نیل به این هدف خود، سخنان شهید بهشتی را تقطیع کرده و صرفا همان بخش مدنظر خودش را به طور مکرر منتشر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌لله شهید سید محمدحسین بهشتی یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی است که در زمان حیاتش یکی از چهره‌های مظلوم انقلاب بود و زمانی هم که به شهادت رسید حضرت امام پیرامون او فرمودند: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد.»

اما نکته تأسف‌بار جایی است که امروز و با گذشت بیش از 40 سال از شهادت شهید بهشتی، بعدی دیگر از مظلومیت او را در جامعه داریم می‌بینیم و آن هم به تلاش‌های هدف‌دار برخی افراد و گروه‌ها برای تحریف این شخصیت برجسته مربوط می‌شود.

شهید بهشتی که به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و آرمان‌های حضرت امام اعتقاد راسخ داشت و دلیل کینه و دشمنی دشمنان با او نیز همین اعتقاد و ارادت راسخ او به انقلاب بود؛ امروز توسط عده‌ای در حال تحریف است و کسانی که همواره نان خودشان را در تحریف شخصیت‌های انقلاب می‌بینند؛ تلاش دارند تا از شخصیتی چون شهید بهشتی نیز چهره‌ای غیر از آنچه بوده است ارائه کنند.

جریان تحریف برای نیل به این هدف خود، سخنان شهید بهشتی را تقطیع کرده و صرفا همان بخش مدنظر خودش را به طور مکرر منتشر می‌کند تا اینگونه القا کند که شهید بهشتی شخصیتی صرفا منتقد و زاویه‌دار با انقلاب اسلامی بوده است.

این در حالی است که شهید بهشتی یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی مسحوب می شود و مواضع انتقادی او نیز دلسوزانه و دقیقا ناشی از عمق ارادت و اعتقاد او به انقلاب اسلامی است و این در حالی است که او در کنار این مواضع دلسوزانه خود، همواره در میان میدان بود و برای حل مشکلات و معضلات راه‌حل و برنامه داشت و در همان زمان کوتاهی که بعد از پیروزی انقلاب در قید حیات بود منشأ تحولات قابل توجهی شد.

شهید بهشتی واقعی با آن چیزی که جریان تحریف تلاش دارد برای نسل‌هایی که اصلا آن شهید بزرگوار را ندیده‌اند ارائه دهد، فاصله‌ای عمیق و ژرف دارد و این را می‌توان با مطالعه آثار او و کنار هم قرار دادن همه مواضع او فهمید.

اگر همه مواضع شهید بهشتی را با هم ببینیم و اگر بجای اکتفا کردن به برخی کیلیپ‌های تقطیع شده از سخنان آن شهید بزرگوار، به مجموعه آثار و دیدگاه‌های او مراجعه کنیم، خواهیم فهمید که چه فاصله زیادی بین شهید بهشتی و آنچه که تحریف‌گران در حال ارائه هستند، وجود دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه