اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۱۸ هزار داوطلب برای ورود به دانشگاه‌ها در خراسان شمالی رقابت می کنند/ علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد

۱۸ هزار داوطلب برای ورود به دانشگاه‌ها در خراسان شمالی رقابت می کنند/ علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد
ابوالقاسم اکبری از رقابت ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از صبح امروز(چهارشنبه) در خراسان شمالی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر زن و 7 هزار و 237 نفر مرد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

اکبری با اشاره به اینکه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به مدت چهار روز و در پنج رشته تحصیلی برگزار می شود، افزود: در آزمون گروه آموزشی هنر که از صبح امروز در حال برگزاری است ۱۲ هزار و ۵۳۲ داوطلب بایکدیگر به رقابت ‌می پردازند که از این تعداد هزار و ۵۹۸ نفر زن و ۷۱۷ نفر، مرد هستند.

,

وی گفت: آزمون گروه آموزشی علوم انسانی نیز صبح پنجشنبه با  پنج هزار و ۹۳۱ داوطلب برگزار می شود که از این تعداد سه هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۲ هزار و ۴۵۳ نفر مرد هستند.

,

اکبری با بیان اینکه کمترین تعداد شرکت کننده در کنکور امسال مربوط به  گروه آموزشی علوم ریاضی است، افزود: آزمون این گروه  روز پنجشنبه همزمان با آزمون گروه انسانی با هزار و ۱۷۶ داوطلب شامل ۴۰۲ نفر زن و ۷۷۴ نفر مرد در این استان برگزار می شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیشترین داوطلبان کنکور امسال در خراسان شمالی را شرکت کنندگان گروه آموزشی علوم تجربی تشکیل می دهند که آزمون آنها روز جمعه همزمان با سایر داوطلبان این گروه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این آزمون  ۶ هزار و ۶۸۵ نفر شامل چهار هزار و ۳۲۲ زن و ۲ هزار و ۳۶۳ مرد به رقابت علمی خواهند پرداخت.

,
,
,

اکبری افزود:صبح شنبه هفته آینده و در آخرین مرحله این رقابت های علمی نیز ۲ هزار و ۳۶۵ داوطلب در گروه آموزشی زبانهای خارجی در استان امتحان دارند که هزار و ۴۳۵ نفر آنان زن و ۹۳۰ نفر مرد هستند.

,

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه