اخبار داغ

رئیس سازمان صمت استان یزد :

استان یزد در زمینه تولید کاشی در سطح دنیا رتبه ۹به خود اختصاص داده است

استان یزد در زمینه تولید کاشی در سطح دنیا رتبه ۹به خود اختصاص داده است
علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد گفت:استان یزد به تنهایی رتبه ۹در سطح دنیا در زمینه تولید کاشی و سرامیک را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،محمد رضا علمدار ظهر امروز به مناسبت دهه تولید و تجارت در جمع اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۳هزار و ۲۱۶کارخانه فعال اقتصادی در سطح استان مشغول به فعالیت است اظهار داشت: با حذف حدود۲هزار پروانه کاغذی، آمار کارخانه های فعال یزد به عدد واقعی نزدیک شده است و باعث شده مسئولان استان در زمینه اجرای سیاستهای خود با دید بهتری عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰بیش از ۴۰۰پروانه بهره برداری جدید  در سطح استان صادر شده تصریح کرد:۲۷درصد پروانه های بهره برداری استان در زمینه صنایع معدنی به اضافه کاشی و شیشه است و همچنین ۲۵.۶درصد نیز سهم گروه سلولوزی بوده و ۲۰.۴درصد متعلق به گروه فلزی وبرق و ۱۵.۴درصد سهم گروه نساجی و پوشاک و ۱۱.۶درصد متعلق به صنایع غذایی و دارویی است.

,

رئیس سازمان صمت استان یزد با بیان اینکه سهم اشتغال کارخانه های اقتصادی استان ۱۰۳هزارنفر به صورت مستقیم است تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰بیش از ۸۰۰قلم کالا در استان تولید که بیش از ۴۲۰قلم آن به ۹۰کشور دیگر صادر شده است.

,

علمدار در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه استان یزد ۸استان برتر در زمینه صادرات محسوب می شود خاطرنشان کرد:استان یزد در زمینه صنعت فولاد، کاشی و نساجی جز استانهای برتر کشور است به نحوی ۱۵درصد فولاد کشور در یزد تولید و همچنین در زمینه تولید کاشی نیز رتبه اول  کشور را به خود اختصاص داده و همچنین استان یزد به تنهایی رتبه ۹را در سطح دنیا در زمینه تولید کاشی به خود اختصاص داده و در زمینه نساجی نیز رتبه ۲کشور را با ۲۷درصد تولیدات نساجی در سطح کشور به خود اختصاص و همچنین تولیدات حاصل از آن نیز در زمینه های مختلف جز استانهای برتر کشور است.

,

وی همچنین با بیان اینکه استان یزد از لحاظ جمعیتی ۱.۳کشور را به خود اختصاص داده اظهار داشت: اما از لحاظ تولید محصولات سرمایه گذاری ۴.۴درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده که این موضوع یکی از دلایلی بوده که یزد را بهشت سرمایه گذاری نامگذاری کنند.

,

علمدار ادامه داد: به دودلیل دیگر یزد را بهشت سرمایه گذاری می نامند که اولین آن به علت صدور جواز تاسیس که باعث شده از لحاظ در اختیار قرادان زیمن در شهرک های صنعتی استان یزد رتبه اول را به خود اختصاص داده است و همچنین دلیل دوم به علت کعافیت های گمرکی استان یزد است که در این زمینه نیز استان یزد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

,

رئیس سازمان صمت در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست خبری با اشاره به اینکه در استان یزد بیش از ۱هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰درصد وجود دارد گفت: این تعداد پروژه در صورت صدور پروانه حدود۳۵هزار اشتغال را ایجاد خواهد کرد.

,

وی در مورد تعداد پروانه بهره برداری معادن استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۹پروانه بهره برداری در سیستم فعال است از این تعداد ۷۶میلیون تن ذخیره معدنی و ۱۴هزار نفر اشتغال زایی شده است.

,

علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد در پایان در مورد میزان صادرات و واردات استان یزد نیز اظهار داشت: در اردیبهشت ۱۴۰۰از استان ۲۰۳هزارتن کالا صادر که این عدد در اردیبهشت ۱۴۰۱ به ۲۷۵هزارتن افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/ک

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه