اخبار داغ

مدیرعامل تامین اجتماعی عنوان کرد؛

حدود ۶۰پرونده حقوقی پیگیری نشده را به جریان انداختیم/ از تحقیق و تفحص استقبال کرده و فرش قرمز پهن می کنیم

حدود ۶۰پرونده حقوقی پیگیری نشده را به جریان انداختیم/ از تحقیق و تفحص استقبال کرده و فرش قرمز پهن می کنیم
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به سوالاتی پیرامون تحقیق و تفحص از شستا پاسخ داد و گفت: در همین چندماه گذشته پرونده‌های متعددی شاید بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ پرونده حقوقی و قضایی که سالیان سال پیگیری نشده بود را به جریان انداختیم که عدد و رقم‌ها، عدد و رقم‌های بالایی است و وسعت برخی تخلفات گسترده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرهاشم موسوی در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد درباره تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شستا گفت: احساس می‌کنم امروز مهمترین وظیفه ما در حوزه‌های اقتصادی علاوه بر افزایش ارزش دارایی‌ها از طریق افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها باید در تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها متمرکز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: علاوه بر آن کوتاه کردن دست‌های ناپاک، جریانات، گروه‌ها، باندها و هرآنچه که به عنوان تعرض به این اموال و حق‌الناس مطرح است برای ما در اولویت است؛ فلذا هر نهاد نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی که بخواهند در این زمینه به شکل جدی و واقعی وارد شده و به سازمان کمک کنند قطعا ما نه تنها استقبال می‌کنیم بلکه فرش قرمز هم برایشان پهن می‌کنیم و این را کمک به خودمان می‌دانیم.
,
 
,
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شستا را کمک به تحقق ماموریت و سالم‌سازی محیط در بخش‌های اقتصادی قلمداد می‌کنیم اظهار کرد: نمایندگان مجلس حتی قبل از طرح این مسئله، با بنده صحبت کرده بودند و بنده گفتم ما صد در صد موافق هستیم. البته می‌گفتند طرح مربوط به دولت قبلی بود اما بنده استقبال کردم  و گفتم حتی برای وضعیت کنونی و تا به امروز هم این کار را بکنید که بسیار به ما کمک می‌کند.
,
 
,
موسوی تاکید کرد: ما مجموعه بسیار گسترده‌ای هستیم؛ در شرکت‌های زیرمجموعه بالغ بر ۲۰۰ شرکت کار می‌کنند و لازم است شبکه‌های نظارتی را بیش از پیش تقویت کرده و از فرصت‌های خارج سازمانی و شبکه‌های نظارتی، نهادهای نظارتی و مجلس هم کمک بخواهیم که به کمک ما بیایند و  بتوانیم در این وضعیت اختلالاتی که در زمینه‌های اقتصادی فراهم شده را با کمک این افراد از بین ببریم.
,
 
,
وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه همه محورهای تحقیق و تفحص، اقتصادی نبود و به نظر می‌رسید بیشتر تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی است تا شستا؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند، شستا و تامین اجتماعی هر دو با هم یکی هستند. ما شرکت‌های غیرشستایی هم داریم که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند. فرض کنید شرکت خانه‌سازی، شرکت نفت لاوان و بخش های مختلف. همچنین ما فعالیت اقتصادی در درمان داریم، خرید راهبردی خدمات سلامت می‌کنیم و بیشترین حجم خروجی منابع ما در بخش خدمات راهبردی است که اسناد دارد رسیدگی می‌شود. با بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم و اساسا ما یک نهاد اجتماعی -اقتصادی محسوب می‌شویم.
,
 
,
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: درست است در بخش اجتماعی خدمات تولید می‌کنیم، در بخش بیمه‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال جاری خواهیم داشت و آیا در این فضا و در تعاملات با کارفرمایان، بیمه‌شدگان و ذینفعان ممکن است خطایی صورت نمی‌گیرد؟ حتما ممکن است این خطا باشد و حتما باید به این سمت برویم که از این فرصت‌ها استفاده کنیم و اگر خللی در بخش‌های مختلف داریم را بتوانیم با کمک این عزیزان شناسایی کنیم.
,
 
,
موسوی با بیان اینکه باید فرایندها را احصا کنیم و اگر لازم است ریل‌گذاری جدیدی انجام دهیم اظهار کرد: این فرصت فراهم شده و تحقیق و تفحص و نظارت ابزارهایی هستند که شرایط سازمانی را به نقطه مطلوب می رسانند. بعضی متاسفانه از این چیزها می‌خواهند نگاه سلبی را دنبال کنند و مواضع خوبی ندارند، اما ما از روز اول این را فرصت می‌دانستیم و وقتی دیدیم زمزمه‌هایی از گذشته بر این موضوع بوده اصرار داریم در کشف و بررسی ها به ما کمک کنند و بنده واقعا خوشحال شدم.
,
 
,
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر آنکه آیا پرونده قضایی مفتوح فساد از گذشته دارید؟ اظهار کرد: در همین چند ماه گذشته پرونده‌های متعددی شاید بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ پرونده حقوقی و قضایی که سالیان سال پیگیری نشده بود را به جریان انداختیم که عدد و رقم‌ها، عدد و رقم‌های بالایی است و وسعت برخی تخلفات گسترده است. هرکدام که به نتیجه برسند اطلاع‌رسانی می‌کنیم. یک مقدار احتیاط می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم حقوق افراد حتی متخلفان را قبل از اینکه به قطعیت برسد مورد تعرض قرار دهیم، ولی خب متاسفانه اتفاقات بدی افتاده و پرونده‌هایی داریم که از سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ پیگیری نشده و ارقام بر زمین مانده و تخلفاتی بسیار بالا هستند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در طرف قراردادهای خارجی اهمال و قصور شده است. در پتروشیمی‌ها متاسفانه این اتفاق افتاده است. در شرکت خانه سازی پرونده بسیار بزرگی مفتوح است و سالیان سال است که به نتیجه نرسیده است. بخشی از بدنه مدیریت در بخش‌های مختلف درگیر بوده‌اند و تعرضاتی هست که به اموال و حق الناس صورت گرفته است.
,
 
,
موسوی با اشاره به اینکه «ما نمی‌خواهیم گذشته‌ها را با یک صلوات تمام کنیم» گفت: برخی تصور می‌کنند که کاری انجام شده و تمام شده ، خیر! پرونده‌هایی هستند که بر زمین مانده‌اند و پیگیری خوبی نشده و بخشی ممکن است ناشی از شلوغیِ کارها بوده باشد. یک علت دیگر هم اینکه در سازمان ها، سازوکارها و روش های مختلفی برای معطل ماندن به کار می‌گیرند و ممکن است اینجا هم به کار گرفته باشند. این پرونده ها را داریم احیاء می‌کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: با توجه به تعهدی که به مردم و سازمان و بیمه‌شده‌ها دادیم، با هیچ کس عهد اخوت  نبسته ایم؛ چه آنهایی که در گذشته بوده اند و چه آنهایی که اکنون برسرکار هستند. خط قرمز ما، خط فساد و قانون و شاخص‌ها و محورهایی هست که باید از اموال و دارایی مردم و حق الناس صیانت کنیم و با هیچ گروه، جریان، باند رسمی، غیررسمی، روی پوست و زیرپوست هیچ تعارفی نداریم و نخواهیم داشت و محکم ایستاده‌ایم و محکم ادامه خواهیم داد و پرونده‌ها به نتیجه که برسد، آثار و خروجی را خدمت مردم گزارش خواهیم کرد.
,
 
,
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه پیرامون چگونگی افزایش بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه شستا نیز گفت: مهمترین مسئله در افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها این است که تحلیلی از وضعیت موجود در بخش‌های مختلف داشته باشیم و مطابق با ظرفیت موجود در زمینه افزایش تولید و افزایش سود هدف‌گذاری کنیم.
,
 
,
وی افزود: دو شاخص عمده مدنظر داریم؛ افزایش تولید و افزایش سود. در شاخص‌های سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشته‌ایم. ما به بخش‌های مختلف و هولدینگ‌های تخصصی ورود مستقیم خواهیم داشت و برنامه‌ها و راهبردهایشان را بررسی می‌کنیم.
,
 
,
موسوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در بخش اقتصادی و در فروش تجمیعی رشد بیش از ۷۲ درصدی را تجربه کرده‌ایم و فروش تجمیعی حوزه اقتصادی ما ۱۶۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است گفت: در حوزه افزایش سود  هم حدود ۴۵ درصد رشد را شاهدیم که رشد خوبی بوده است؛ البته ظرفیت ما بیش از اینهاست. سهمی که در جی دی پی به لحاظ کلیت فعالیت‌های تخصصی داریم سهم بزرگی است، اما خروجی ما به اندازه آن سهم نیست و بخش‌های مختلف را در هولدینگ‌های تخصصی در دست بررسی داریم.
,
 
,
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: مورد به مورد به سراغ بخش‌های مختلف می‌رویم و با توسعه سرمایه گذاری‌ها شستا را برای تامین اجتماعی احیاء خواهیم کرد. شستا متعلق به تامین اجتماعی است. رابطه و شرایطی که در گذشته برای شستا و تامین اجتماعی برقرار بوده، رابطه درست و دقیقی نبوده است و در این دولت این رابطه به درستی تنظیم شده و کمک خواهد کرد که دارایی‌های تامین اجتماعی که در شستا است به سوددهی رسیده و بازدهی‌اش در خدمت تامین اجتماعی و ارائه خدمات به بیمه شدگان قرار بگیرد که این حرکت شروع شده و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه