اخبار داغ

روایت این روزهای اجاره نشینی؛

دست کوتاه مستأجران از سقف‌های اجاره‌ای کلانشهر کرمانشاه

دست کوتاه مستأجران از سقف‌های اجاره‌ای کلانشهر کرمانشاه
افزایش اجاره بها توسط صاحبان املاک از یک سو و دخالت مشاورین املاک در تعیین قیمتها از سوی دیگر، فشار مضاعفی به مستاجران وارد کرده که ضرورت نظارت جدی مسئولان را دوچندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، اجاره کردن خانه‌ای مناسب و دسترسی به امکانات از مهم‌ترین دغدغه‌های تمامی اجاره نشین ها است، اما افزایش قیمت سالیانه نرخ اجاره بها چنین اجازه ای به آنها نمی دهد و تقریباً پیدا کردن یک واحد مسکونی با امکانات خوب و متوسط برای مستاجران به یک رویا تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

افزایش اجاره بها توسط صاحبان املاک از یک سو و دخالت مشاورین املاک در تعیین قیمتها از سوی دیگر فشار مضاعفی بر روی مستاجران وارد می کند که بازار مسکن نظارت بیش از پیش مسئولان را می طلبد چرا که اجاره یک واحد مسکونی برای اقشار متوسط و روبه پایین سخت است.

,

قیمت اجاره بها از نرخ مصوب بیشتر است/ اجاره بها از طرف مالکان تابع هیچ قانونی نیست

, قیمت اجاره بها از نرخ مصوب بیشتر است/ اجاره بها از طرف مالکان تابع هیچ قانونی نیست,

امیریان یکی از مستاجران کرمانشاهی که یک واحد 60 متری را اجاره کرده است، در گفتگو با مرصاد اظهار کرد: میزان اجاره بها از طرف مالکان تابع هیچ قانونی نیست و از نرخ مصوب بالاتر است.

,

وی گفت: حدود دو ماه است که در جست و جوی یک واحد معمولی در مناطق پایین دست شهری هستم که به هر بنگاهی مراجعه کردم یا مورد اجاره ای نداشتند یا قیمت هایی که می گفتند آنقدر بالاست که با هیچ منطقی سازگار نیست.

,

امیریان که کارگر یکی از شرکت‌های خصوصی در کرمانشاه است، افزود: حقوقم آنقدر نیست که بتوانم از کسی قرض کنم که سریع پس بدهم یا اینکه وامی بگیرم چون ضامن ندارم برای همین ترجیح می‌دهم از حق زن و بچه‌ام کم کنم و به مبلغ اجاره اضافه کنم تا لااقل آواره نشویم و بی سرپناه نمانیم.

,

, ,

۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ دو اکیپ برای بازرسی مشاوران املاک

, ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ دو اکیپ برای بازرسی مشاوران املاک, ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ دو اکیپ برای بازرسی مشاوران املاک,

فضل الله رنجبر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در کلانشهرها باید قراردادهای مستاجرین حداکثر 25 درصد اضافه شود.

, مرصاد,

فرماندار کرمانشاه افزود: مهمترین ضمانت اجرایی بحث اجاره مسکن مصوبه سران سه قوه است این مصوبه یک ضمانت اجرایی است که برای اجرای آن از طریق دستگاه قضایی موضوع به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می شود به مدت یک سال اجاره خانه ها قراردادهای اجاره خانه ها تمدید می شود.

,

وی تصریح کرد: البته تحت شرایط خاص مالکان می توانند قرارداد یکساله مستاجران را لغو کنند شامل مستاجران بدحساب، مالکانی که قصد تخریب و نوسازی دارند، یا اینکه خودشان یا فرزندان می خواهند سکونت کنند.

,

رنجبر با اشاره به ضمانت اجرایی گفت: دفاتر املاک ملکی بایستی موارد فوق الذکر را اجرا کنند چرا که اگر خلاف آن ثابت شود با طرح شکایت پرونده ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می شود.

,

وی گفت: دو اکیپ بازرسی از طرف اتاق اصناف، اتحادیه املاک با همکاری نیروی انتظامی کار نظارت را انجام می دهند و قراردادها را بررسی می کنند و در این راستا تذکرات لازم را انجام می دهند.

,

رنجبر با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در کلانشهرها باید قراردادهای مستاجرین حداکثر 25 درصد اضافه شود، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با نظارت این اکیپ ها تخلف در این حوزه را شاهد نباشیم.

,

, ,

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: بر مبنای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۲۶۰ هزار مسکن سرشماری شده که از این تعداد 130 هزار واحد استیجاری بوده است.

,

وی با بیان اینکه فعلاً سرشماری جدید صورت نگرفته است، تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی استیجاری بوده است.

,

افزایش 25 درصدی اجاره بها در کرمانشاه/ مالکان هوای مستاجران را داشته باشند

, افزایش 25 درصدی اجاره بها در کرمانشاه/ مالکان هوای مستاجران را داشته باشند, افزایش 25 درصدی اجاره بها در کرمانشاه/ مالکان هوای مستاجران را داشته باشند,

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه 3 هزار دفتر مشاور املاک در شهر کرمانشاه داریم که همگی پروانه کسب دارند، اظهار داشت: با توجه به بحث رکود بازار مسکن برخی از مشاوران کارشان به تعطیلی کشیده شده و در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دفتر فعال هستند و 500 دفتر دیگر به رکود موقت برخوردند.

,

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از افزایش 25درصدی اجاره خبر داد و افزود: این مصوبه به همه دفاتر مشاور املاک فعال در شهر کرمانشاه ابلاغ شده است.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه موجران در این شرایط اقتصادی رعایت حال مستاجران را داشته باشند، بیان داشت: تراکت هایی به صورت خودجوش میان مشاوران املاک توزیع کرده ایم اما تعیین کننده قیمت اجاره بها اول و آخر مالک ساختمان است و با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری ساختمان مالکان نیز افزایش اجاره بها را در نظر گرفته اند.

,

وی با تاکید بر لزوم ثبت قانونی و دریافت کد رهگیری برای قولنامه های تدوین شده، گفت: دیده می شود برخی از مالکان بصورت دست نویس با شهود قرارداد می نویسند و یا در فضای مجازی منزل را برای فروش یا اجاره می گذارند و به صورت دست نویس هم قرارداد نوشته می شود که این قراردادها به هیچ عنوان، وجهه قانونی ندارد.

,

, ,

این مسئول بیان داشت: تنها قراردادهای هلوگرامی و پرینتی قابل تایید است و وجهه قانونی دارد و تسهیلات ودیعه مسکن تنها به این قراردادها تعلق خواهد گرفت.

,

مرادی تصریح کرد: نرخ کمیسیون مشاورین املاک در کرمانشاه نسبت به سایر شهرها پایین است و تنها اتحادیه ای است که تقاضای افزایش هزینه ها را نداده ایم.

,

به گزارش مرصاد، سران سه قوه امسال سقف اجاره ۲۵ درصدی را مصوب کردند که مالکان و مشاوران املاک موظف به انعقاد قرارداد با این نرخ هستند اما برخی از مالکان سرپیچی می کنند که نظارت جدی و میدانی متولیان امر را می طلبد.

, مرصاد,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه