اخبار داغ

دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با توماس باخ و رئیس فدراسین جهانی ژیمناستیک

صالحی امیری: درخواست رفع تعلیق جودو را از باخ داشتیم/ دوچرخه سواری و ژیمناستیک از بلاتکلیفی خارج شدند

صالحی امیری: درخواست رفع تعلیق جودو را از باخ داشتیم/ دوچرخه سواری و ژیمناستیک از بلاتکلیفی خارج شدند
وزیر ورزش و رئیس در لوزان سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جمعی از معاونین وی دیدار و گفتگو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک که در لوزان سوئیس  بسر می برند، با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جمعی از معاونین وی دیدار و گفتگو  کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رضا صالحی امیری در خصوص اهمیت این دیدار برای ورزش ایران ابراز داشت: نشست سجادی وزیر ورزش و جوانان و اینجانب با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونین وی بسیار سازنده بود و بر روی سه محور اساسی بحث و تبادل نظر گردید.

,

وی تصریح کرد: نخستین محور این بود که عنوان داشتیم کمیته ملی المپیک ایران در چار چوب منشور  المپیک فعالیت های گسترده ای در سالهای اخیر بخصوص در ایام سخت کرونا و تحریمهای ظالمانه داشت و توانست با کسب بیشترین سهمیه در ادوار المپیک در توکیو 2020 به نوعی بتواند جایگاه خود را برای المپیک پاریس 2024 ارتقا اساسی دهد و در همین راستا گزارشی از روند فعالیت های دو سال اخیر ورزش کشور و کمیته ملی المپیک ارائه شد که مورد توجه آقای باخ قرار گرفت.

,

صالحی امیری در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دوم که بسیار برای ما حایز اهمیت بود و مطرح شد این بود که IOC همچنان حمایت های لازم را در برابر برخی فشارهای غیرمنصفانه در قبال ورزش کشورمان داشته باشد و نکته سوم انتظار ما  از آقای باخ اینست که مداخله موثری برای رفع تعلیق ظالمانه جودو داشته باشد تا این رشته المپیکی بتواند در بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک پاریس حضور داشته باشد چرا که مسئولین فدراسیون جودو کشورمان به رغم تعلیق زحمات بسیاری کشیدند تا این رشته را در کشور زنده نگه دارند.

, IOC,

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه خاطر نشان کرد: نکته بعدی ملاحضاتی بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک داشت؛ راجع به مسائل مختلفی که ما با آن درگیر هستیم که متقابلا پاسخ های لازم داده شد اما آن چیزی که نتیجه جلسه بود. ابراز رضایت توماس باخ و مدیران ارشد IOC از روند تحولات و توسعه ورزش قهرمانی در ایران و وفاق دو دستگاه ورزش ایران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در چند سال اخیر بود و عنوان داشتند فعالیت های ورزش ایران نشاندهنده روند رو به رشد آن است و  بر این نکته تاکید داشتند که این همکاری  مطلوبی که طی چند سال اخیر با IOC بوجود آمده است تداوم داشته  باشد.

, IOC, IOC,

*دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیون جهانی ژیمناستیک

, *دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیون جهانی ژیمناستیک,

دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با دبیر کل فدراسیون جهانی ژیمناستیک  با حضور جروم نماینده کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

,

رضا صالحی امیری در خصوص نتایج این دیدار مهم گفت: در این دیدار وقایع یکسال اخیر ژیمناستیک و مسائل مختلفی که وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفت البته پس از مرور اتفاقات پیش آمده پاسخ های لازم به برخی دغدغه های مسئولین فدراسیون جهانی داده شد.

,

وی ادامه داد: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که با هماهنگی فدراسیون جهانی در اولین فرصت ممکن انتخابات  فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه خاطر نشان کرد: در واقع  جدای از دیدار سازنده و امید بخشی که با توماس باخ داشتیم، باید گفت پس از دیدار با مسئولین فدراسیون های جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک، این دو فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شدند و با برگزاری انتخابات روند جدید فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

,

* دیدار وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک با جروم

, * دیدار وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک با جروم,
در این دیدارکه با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و "جروم پویوی" مدیر روابط بین الملل کمیته بین المللی المپیک برگزار و بحث های دوجانبه  مطلوبی مطرح شد و هماهنگی های لازم برای پیگیری مسائل و مشکلات فدراسیون های ملی کشورمان انجام پذرفت.
,
 
,
در این نشست، دکتر صالحی امیری ضمن تعیین هدف گذاری کشورمان برای آمادگی حداکثری بمنظور کسب سهمیه بیشتر در المپیک پاریس گزارشی از آمادگی فدراسیون های ملی برای حضور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هانگژو و همچنین تلاش برای کسب سهمیه بازیهای المپیک پاریس ارائه کرد.
,
 
,
جروم مدیر روابط بین الملل کمیته بین المللی المپیک  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ابراز داشت طی سالهای اخیر تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک و مدیران IOC بوجود آمده و همین امر باعث شد تا ضمن آشنایی بیشتر با ورزش ایران همکاری خوبی با شما در زمینه های مختلفی داشته باشیم  در خصوص فدراسیون های ملی شما هم همچنان به همکاری خود ادامه خواهیم داد.
,
 
,
همچنین در این نشست درخصوص نحوه تعامل دوجانبه بین کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک و نحوه تعامل سه جانبه بین وزارت ورزش ،کمیته ملی المپیک، کمیته بین اللملی المپیک و فدراسیون های  ورزشی ایران مباحثی مطرح شد
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه