اخبار داغ

در سوگ جوان‌ترین امام؛

چرا امام محمدتقی(ع) را جوادالائمه می‌گویند؟

چرا امام محمدتقی(ع) را جوادالائمه می‌گویند؟
شریفی کارشناس مسائل مذهبی گفت: صفت "جواد" یعنی سخاوتمندی، جود، کرم و بخشش و اینها صفاتیست که در وجود مبارک امام نهم (ع) تجلی بیشتری داشته است لذا ایشان به جوادالائمه ملقب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام شریفی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد (ع) امام نهم شیعیان، فرزند امام رضا (ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری در شهر «مدینه» به دنیا آمد، نام ایشان «محمد» و کنیه «ابوجعفر» و مشهورترین القابشان «تقی» و «جواد» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی بیان کرد: امام جواد(ع) در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند و حدود۱۷ سال امامت و رهبری شیعیان و مسلمانان را در دوران حکومت مأمون عباسی و معتصم عباسی بر عهده داشتند و در آخر ماه ذی‌القعده ۲۲۰ هجری قمری بر اثر توطئه خلیفه وقت مسموم و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در کنار جد بزرگوارش، امام موسی بن جعفر (ع) در کاظمین به خاک سپردند.
,
 
,
شریفی افزود: در میان امامان شیعه امام جواد(ع) تنها امامی هستند که در سن کم  به امامت رسیدند و جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده‌اند.
,
 
,
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر چه همه فضائل اخلاقی در تمام ائمه وجود دارد اما در هر یک از ائمه به دلیل شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن زمان برخی از فضائل ظهور و تجلی بیشتری داشته است.در امام جواد (ع) صفت جواد یعنی سخاوتمندی، کرم و بخشش تجلی بیشتری داشته است لذا ایشان به جوادالائمه ملقب شدند.
,
 
,
شریفی بیان کرد: به علت خفقان آن دوران توسط خلیفه وقت ارتباط با امام جواد(ع) از طریق وکلا و نامه‌نگاری  صورت می‌گرفت فردی به امام جواد(ع) نامه نوشتند و گفتند چه‌کاری انجام دهیم که در بهشت با شما هم‌نشین باشیم و با شما همراه شویم امام جواد(ع) فرمودند: زیاد استغفارکنید و سوره مبارکه قدر را زیاد در طول روز بخوانید این یک دستورالعملی برای همه پیروان و شیعیان است تا انءشاالله  از پیروان راستین این امام بزرگوار باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه