اخبار داغ

انتظار به سر رسید؛

بعد از دو سال دوری، حجاج بیت الله الحرام به وصال محبوب رهسپار شدند

بعد از دو سال دوری، حجاج بیت الله الحرام به وصال محبوب رهسپار شدند
با نزدیک شدن به ماه ذی الحجه، انتظار مسافران سرزمین وحی پس از دو سال پایان پذیرفته و کاروان عاشقان و زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی رهسپار می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مشتاقان کوی دوست می روند تا در سرزمین وحی به وصال برسند از تمام ذخایر دنیایی خویش، شهر و دیار و اقوام و خویشان خداحافظی کرده و در پی اجرای فرمان الهی، راهی سفری بی مانند می شوند.
 
می روند تا در سرزمین نور به خدمت روضه ی مبارک جان جانان برسند و عرض ادبی نمایند و اگر مجالی بود و ازدحام حاجیان مهلت داد پیشانی بر سجده گاه رسول خدا و اصحاب و یاران بسایند و نسیم پاک عبادت های آنان را بر فراز خیال، با فاصله قرن ها استشمام نمایند .
 
حج امسال شور و اشتیاق خاصی را بین حاجیان به وجود آورده است چرا که بعد از محرومیت دوسال از سفر معنوی حج به خاطر شیوع بیماری کرونا امسال این فرصت برای تشنگان وصال یار که سالهاست در انتظار هستند فراهم شده است.
 
یکی از این حجاج که بعد از گذشت چند سال از نام نویسی بالاخره توفیق مشرف شدن به مکه نصیبش شده است در گفت گو با خبرنگارما می گوید: خیلی خوشحالم که بعد گذشت سال ها انتظار سرانجام لحظه موعود فرا رسید و می توانم به زیارت خانه خدا بروم.
 
وی افزود: لحظه وصف ناشدنی است، چرا که پا در سرزمین خواهی گذاشت که عطر نفس رسول الله را دارد.
 
بیش از هزار نفر از سیستان و بلوچستان رهسپار سفر معنوی حج 
 
علی اکبر غلامپور، مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان در گفت گو با خبرنگار ما بیان کرد: امسال از سیستان و بلوچستان هزار و ۵۶۰ نفر به حج تمتع اعزام خواهند شد.
 
غلامپور افزود: اعزام حجاج در قالب ۱۳ کاروان با ۶ پرواز در روزی های ۱۱ و ۱۲ تیرماه از زاهدان به مقصد جده انجام می شود.
 
وی بیان کرد: امسال فقط افراد زیر ۶۵ سال می توانند در حج تمتع شرکت کنند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: تاریخ برگشت حجاج استان ۵ و ۶ مرداد ماه به مقصد زاهدان انجام خواهد شد.
 
توصیه های به حجاج

سرهنگ محمد صادق زاده فرمانده پلیس فرودگاه های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرواز های حجاج از بامداد روز شنبه به مدت دو روز انجام می شود، افزود: حمل داروی های آرامش و خواب آور حاوی کدئین و حمل هر گونه مواد مخدر و قرص های ترامادول و متادول جرم محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بیش از هزار نفر از سیستان و بلوچستان رهسپار سفر معنوی حج , بیش از هزار نفر از سیستان و بلوچستان رهسپار سفر معنوی حج ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توصیه های به حجاج, توصیه های به حجاج,
,
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه