اخبار داغ

پدر شهید مدافع حرم:

شهیدی که نوید شهادتش را از امام حسین(ع) گرفت/ شهید امرایی دستگیری از نیازمندان و ایتام را از نوجوانی آغاز کرد

شهیدی که نوید شهادتش را از امام حسین(ع) گرفت/ شهید امرایی دستگیری از نیازمندان و ایتام را از نوجوانی آغاز کرد
شهید امرایی دستگیری از نیازمندان و ایتام را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرد و سالها در این راه با تاسی از امام علی(ع) به نیازمندان خدمت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سالها از جنگ تحمیلی گذشته بود ولی روحیه شهادت طلبی همچنان در بین ملت خصوصا جوانان موج می زد، ملتی که با تاسی از امام حسین(ع) حاضر بود برای دفاع از اسلام و ارزشها جان خود را تقدیم نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

در آن سوی مرزها استکبار با خوی وحشی گری، گروهک تروریستی داعش را مهیا کرد تا بتواند از این طریق به اهدافش برسد، تروریستی هایی وحشی که کودکان و مردمان بیگناه زیادی را به شهادت رساندند و حالا در سوریه خیالات باطلی در سر داشتند اما در همین ایام بود که مدافعان حرم با همان روحیه ایثار و شهادت عازم نبرد با داعش شدند.

,

جوانان زیادی که جنگ را ندیده بودند اما از پدران و مادران خود شنیده بودند که روزگاری دلیرمردانی از این سرزمین چگونه سینه خود را سپر کردند ولی به دشمن اجازه ندادند وجبی را اشغال کند، همین جوانان لباس رزم به تن کرده و با شور و اشتیاق و برای نابودی داعش به سوریه اعزام شدند.

,

مدافعین حرم حضرت زینب(س)، حسین وار به مقابله با تروریستی های داعش و جبهه کفر پرداختند، جوانانی که دل از دنیا برکنده و همان راه شهدا را ادامه دادند.

,

,

, ,

اما در تیرماه سال ۹۴ بود که شهید علی امرایی به عنوان اولین شهید مدافع حرم شهرستان بروجرد در سوریه به شهادت رسید، شهید امرایی اصالتا بروجردی بوده ولی محل زندگی ایشان تهران بود که در مسیر دفاع از اسلام به شهادت رسید.

,

در همین راستا گفتگویی تفصیلی با غلامرضا امرایی، پدر شهید مدافع حرم انجام شده است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

شهید امرایی فرزند چندم خانواده بود و چه خصوصیات اخلاقی داشت؟

, شهید امرایی فرزند چندم خانواده بود و چه خصوصیات اخلاقی داشت؟, شهید امرایی فرزند چندم خانواده بود و چه خصوصیات اخلاقی داشت؟,

علی فرزند چهارم خانواده بود که در ۱۲ دیماه سال ۶۴ متولد شد، از همان کودکی عشق به اهل بیت(ع) در سینه اش نهفته بود و در رفتار و کردارش این عشق دیده می شد که چگونه سعی می کند در همین مسیر گام بردارد.

,

,

, ,

همیشه در مراسم مذهبی، قرآنی و ایام محرم با شور و اشتیاق خاصی حضور پیدا می کرد و خدمت به عزاداران امام حسین(ع) را افتخار می دانست و انس با قرآن از همان کودکی در وجودش دیده می شد.

,

از همان کودکی بسیار خوش اخلاق، مهربان، دلسوز و فداکار بود و سعی می کرد تا جایی که می تواند به دیگران کمک کند.

,

شهید علی امرایی از همان سن کودکی سعی می کرد تا علاوه بر درس خواندن بتواند مشغول به کار شود، از همین رو دیوار نویسی و کارهای فرهنگی و یا کار در بوفه مدرسه را انجام می داد و درآمد خوبی هم داشت، یک روز مادرش پرسید که پولهایت را چکار می کنی؟ علی در جواب مادر گفت پول به دردی نمی خورد و فقط می دانستیم در راه کمک به نیازمندان خیلی تلاش می کند.

,

شهید امرایی از سن ۱۲ سالگی حامی ایتام و نیازمندان شد و در این راه از امام علی(ع) الگو می گرفت، درآمدی که از راه کارکردن به دست می آورد را صرف کمک به خانواده های نیازمند و ایتام می کرد و سالها در این راه خیر تلاش کرد.

,

,

, ,

از چه سنی وارد سپاه شد و تصمیم گرفت به سوریه برود؟

, از چه سنی وارد سپاه شد و تصمیم گرفت به سوریه برود؟, از چه سنی وارد سپاه شد و تصمیم گرفت به سوریه برود؟,

شهید امرایی بعد از اخذ دیپلم و کسب مدرک فوق دیپلم در سن ۲۰ سالگی وارد سپاه قدس شد و مدتی مشغول به کار بود البته علی همیشه آرزوی شهادت داشت و در این مسیر همه تلاش خود را انجام می داد، بعد از ورود داعش به سوریه و اعزام مدافعان حرم به این منطقه، علی هم داوطلب شد تا راهی سوریه شود.

,

چند بار تا قبل از شهادت اعزام شده بود و هر بار مشتاق تر از سری قبل برای مبارزه با تروریستها راهی جبهه حق علیه باطل می شد اما در آخرین دیداری که داشتیم مادرش به او گفت این بار نرو اما شهید امرایی در جواب مادر گفت اگر ما نرویم پس چه کسی باید با دشمن بجگند؟ بعد هم این آخرین دیدار ما بود و علی در تیرماه ۹۴ به شهادت رسید.

,

,

, ,

چگونه خبر شهادتش را دریافت کردید؟

, چگونه خبر شهادتش را دریافت کردید؟, چگونه خبر شهادتش را دریافت کردید؟,

شهید امرایی قبل از شهادتش گفت که یک شب امام حسین(ع) را در خواب دیدم که فرمودند شما شب قدر سال آینده پیش ما هستی و علی با تعریف این خواب بسیار خوشحال بود و می گفت امید است روزی به آروزیم برسم.

,

شهید امرایی در دوم تیرماه سال ۱۳۹۴ در سوریه به همراه چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید، وقتی خبر شهادت را به ما دادند برایمان سخت بود ولی افتخاری است که فرزندم در مسیر اسلام جان خود را تقدیم نموده است و در سن ۳۰ سالگی به شهادت رسید.

,

,

, ,

مهمترین خاطراتی که از شهید امرایی دارید چه بود؟

, مهمترین خاطراتی که از شهید امرایی دارید چه بود؟, مهمترین خاطراتی که از شهید امرایی دارید چه بود؟,

علی با توجه به اینکه کار خیر و دستگیری از نیازمندان را از سن کم آغاز کرده بود ولی توانست کارهای بزرگی را انجام دهد، چند روز بعد از شهادت پسرم، خانمی آمد و گفت سرپرست خانواده نداشتم و به کمیته امداد مراجعه کرده بودم تا حامی برای ایتام پیدا شود و پس از چند روز شهید امرایی به عنوان حامی پسرم که یتیم بود معرفی شد.

,

باور نمی کردم یک پسربچه به این سن و سال بتواند چنین کارهایی بکند و طی چند سالی که این خانواده را به همراه چند خانواده دیگر تحت حمایت قرار داده بود تلاش می کرد تا به بهترین شکل یتیم نوازی کند.

,

افتخار می کنم که فرزندم در راه اسلام و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید و همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و با تاسی از امام حسین(ع) در این مسیر حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه