اخبار داغ

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

همایش گلخانه‌داران چهارمحال‌وبختیاری به میزبانی بروجن برگزار می‌شود

همایش گلخانه‌داران چهارمحال‌وبختیاری به میزبانی بروجن برگزار می‌شود
حسین برزگر گفت: همایش گلخانه داران چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرستان بروجن چهاردهم و پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حسین برزگر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همایش گلخانه داران استان به میزبانی شهرستان بروجن چهاردهم و پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.
 
وی افزود: کلیه گلخانه داران شامل کسانی که پروانه‌های در حال بهره‌برداری دارند، کسانی که اقدام به اخذ مجوز تاسیس گلخانه کرده‌اند و در حال احداث گلخانه هستند، مشاوران، ناظران، پیمانکاران و... در زمینه طراحی گلخانه‌ها، جمعی از مهندسان و مسؤولان فنی شاغل در این اماکن و... در همایش گلخانه داران استان حضور خواهند داشت.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این همایش در دو روز برگزار می‌شود که روز اول مسائل تئوریک مطرح خواهد شد و روز دوم بازدید از گلخانه‌ها با عنوان مسئله یابی انجام می‌شود.
 
برزگر عنوان کرد: هدف از برگزاری همایش گلخانه‌داران این است که مسائل روز در بحث گلخانه داری شامل موارد کنترل کیفی محصولات، سلامت تولیدات، احداث گلخانه‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای و... بررسی و کنکاو شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 41 هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، 30 هکتار گلخانه در حال احداث است و با توجه به مجوزهای جدیدی که صادر شد امید است 30 هکتار دیگر گلخانه احداثی ظرف دو ماه آینده شروع به کار کنند تا سطح گلخانه‌های استان به 100 هکتار برسد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 1404 این است که حداقل 500 هکتار گلخانه در حال احداث در استان ایجاد کنیم.
 
برزگر بیان کرد: امید است با همکاری دستگاه‌ها، ساختارهای دولتی و غیردولتی این شرایط فراهم شود که تولید محصولات گلخانه‌ای، بهره‌وری از آب و ایجاد اشتغال در زمینه گلخانه‌ها فراهم و زمینه ساز تحول در بخش کشاورزی باشد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه