اخبار داغ

فرماندار کرمانشاه خبر داد؛

۴۴ درصد منازل مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ تشکیل اکیپ‌های بازرسی از دفاتر املاک

۴۴ درصد منازل مسکونی در کرمانشاه استیجاری است/ تشکیل اکیپ‌های بازرسی از دفاتر املاک
فضل الله رنجبر گفت: بر اساس آمارهای موجود از ۲۵۸ هزار واحد مسکونی، ۱۲۵ هزار واحد معادل ۴۴ درصد در کرمانشاه استیجاری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی و مصوبه مربوطه، قراردادهای مستاجران و مالکین در کلانشهرها باید حداکثر ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: برای نظارت بر عملکرد دفاتر مشاورین املاک از نظر رعایت حداکثر نرخ افزایش اجاره بها، دو اکیپ متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، اتحادیه املاک و اماکن نیروی انتظامی تشکیل شده است.

رنجبر تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی و دعوت از معتمدین محلی توسط اصحاب رسانه به منظور حمایت از مستاجرین اقدامی اثر بخش خواهد بود.

وی عنوان کرد: در شرایط موجود که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، باید اقدامات فرهنگی انجام شود تا از سوی افراد خیر همراهی های لازم با مستاجران صورت گیرد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی در کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان وام برای مستاجران درنظر گرفته شده که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی کار ثبت‌نام با استفاده از کد رهگیری مبایع نامه یا قرارداد تنظیم شده در دفاتر مشاورین املاک به صورت اینترنتی انجام می شود.

رنجبر خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به مستاجران شد و تصریح کرد: پیگیری های لازم از طریق  مکاتبه با اداره راه و شهرسازی استان و معاونت اقتصادی استانداری صورت گرفته است.

وی افزود: مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از نظر تخصیص اعتبارات مورد نیاز در بحث رهن و اجاره مسکن مورد حمایت این دستگاه ها قرار خواهند گرفت.

رنجبر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم صدور حکم تخلیه منازل توسط شوراهای حل اختلاف، قضات یا دادگاه ها جز در مواردی چون ازدواج فرزند مالک و نیاز وی به ملک، داشتن معوقه یا عدم پرداخت به موقع اجاره بها توسط موجر، تخریب یا بازسازی یا فروش ملک توسط مالک صورت نخواهد گرفت بلکه مطابق اعلام ستاد مرکزی باید ۲۵ درصد به مبلغ قرارداد قبلی اجاره مسکن اضافه شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود از ۲۵۸ هزار واحد مسکونی، ۱۲۵ هزار واحد معادل ۴۴ درصد در کرمانشاه استیجاری هستند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: مشکلات مربوط به بخش مسکن و اجاره نشینی زیرساختی است و باید با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برطرف شود برهمین مبنا تلاش در این راستا گامی موثر برای حل مشکلات مستاجران است‌.

رنجبر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت هفت هزار واحد مسکن دولتی با حمایت استاندار و شش هزار واحد مسکونی در بخش خصوصی آغاز شده و عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی دیگر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید برای احداث واحدهای مسکونی بسیج شوند، افزود: اکنون مهمترین دغدغه در حوزه مسکن پرداخت تسهیلات اجاره مسکن به مستاجران است که در این راستا بانکهای عامل باید همکاری های لازم را به عمل آورند و دستورالعمل های عملیاتی آغاز این تسهیلات هم ابلاغ شود‌.

برای افراد تحت پوشش کمیته ک بهزیستی اختصاص تسهیلات بانکی برای تامین مبلغ رهن و اجاره مور نیاز اقدامات لازم صورت و بخشی از مشکلات اجاره مسکن و مستاجران فاقد مسکن است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه