اخبار داغ

شکست در فینال مسابقات جهانی هنوز در ذهنم مانده؛

یزدانی: دوست دارم مثل امریکایی‌ها کشتی بگیرم؛ به‌دنبال مبارزه با شاخی‌یِف هستم/ برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به وزن ۷۴ کیلوگرم می‌روم

یزدانی: دوست دارم مثل امریکایی‌ها کشتی بگیرم؛ به‌دنبال مبارزه با شاخی‌یِف هستم/ برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به وزن ۷۴ کیلوگرم می‌روم
دارنده مدال نقره کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: کشتی‌های امریکایی‌ها را با دقت دنبال می‌کنم و دوست دارم مانند آن‌ها کشتی بگیرم.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیرمحمد یزدانی، کشتی‌گیر ۲۲ ساله تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ به مدال نقره و مقام نایب‌قهرمانی جهان دست یافته، در مصاحبه با دوربین اتحادیه جهانی کشتی به صحبت از آینده، مرور اتفاقات رخ داده در نروژ و علایق‌اش پرداخت.

,

یزدانی در ابتدای این مصاحبه پیرامون نحوه ورودش به دنیا کشتی اظهار داشت: حدوداً سال ۸۶ بود که به کشتی آمدم. خانواده‌ام طرفدار کشتی بودند؛ تمام اقوام اهل کشتی بودند و من این گونه به حضور در کشتی تشویق شدم. همیشه در خانواده دغدغه کشتی گرفتن را داشته‌ایم و به کشتی علاقه داریم. این باعث شد که من به کشتی گرفتن ترغیب شوم.

,

وی در ادامه بیان داشت: الگوی من اول از همه پسرعمه‌ام، رضا یزدانی بوده اما در کل به کشتی‌گیران امریکایی و سبک کشتی‌شان علاقه دارم. کشتی‌های امریکایی‌ها را با دقت دنبال می‌کنم و دوست دارم مانند آن‌ها کشتی بگیرم.

,

عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره خاطره جذابش از کشتی گفت: از نروژ می‌گویم؛ قرار نبود روز اول کاری بکنیم و باید خوب می‌خوابیدیم تا فردایش بدخواب نشویم. محمد نخودی اما هی پتو را از روی سرم می‌کشید و نمی‌گذاشت بخوابم. اتفاق جالبی بود.

,

او در پاسخ به این سؤال که بیرون از کشتی چه می‌کند، عنوان داشت: اکثراً و کل سال را درگیر تمرینات هستم و چندان توجهی به حاشیه‌ها و تفریحات توجهی ندارم اما در اوقات فراغتم بیش‌تر با دوستانم هستم و تفریحات سالمی داریم.

,

یزدانی در رابطه با فشاری که در مسابقات جهانی تجربه کرده، اذعان داشت: رقابت‌های نورسلطان سال اول حضورم در مسابقات جهانی بود و به عنوان یک کشتی‌گیر ۱۸ ساله و از رده جوانان، برای اولین بار در مسابقات بزرگ‌سالان شرکت می‌کردم. فشار روی من طبیعی بود و اسم حریفانم را که می‌دیدم، همه کلاس جهانی کشتی بودند و نتوانستن نتیجه مطلوبی بگیرم.

,

نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان در مورد ضعف خودش تصریح داشت: در برابر حریف کوبایی به‌نظرم فن بالا خوردم. کشتی در دستم بود؛ ۴ امتیاز جلو بودم و داشتم خیلی راحت کشتی می‌گرفتم اما اولین سوبلس را که خوردم، ترغیب به امتیاز بیش‌تر شدم و اشتباهم را تکرار کردم. بدون توجه به کشتی، فقط ‌میخواستم امتیاز بگیرم. بعداً روی اشتباهم کار کردم؛ این که چگونه دفاع کنم و روی فن کار کنم که خداراشکر نتیجه هم گرفتم.

,

وی در این باره که حسش پس از کسب سهمیه المپیک توکیو چه بوده، گفت: حس خیلی خوبی داشتم؛ واقعاً باری از دوش تیمم و خودم برداشته شد و پس از آن با خیال راحت به تمریناتم رسیدم. کشتی با مرتضی قیاسی برای انتخابی المپیک خیلی چیزها به من یاد داد؛ این که نباید همیشه از بالا رقیبت را نگاه کنی، چون او هم پیشرفت می‌کند و شرایط یک‌جور نیست. عدم انتخاب برایم خیلی سخت بود و تمریناتم را بیش‌تر کردم تا جبران کنم.

,

این ستاره جوان کشتی ایران در ادامه تأکید داشت: همیشه سعی می‌کنم شاد و خندان باشم؛ سبک زندگی‌ام این شکلی است و این شو نیست. من دوست دارم توجهات را به خودم جلب کنم. البته در مسابقات قهرمانی جهان هواداران ایرانی هم در نروژ بودند و من از خودم بی‌خود شدم!

,

یزدانی در خصوص مسابقات جهانی ابراز داشت: از همه بیش‌تر شکست در فینال در ذهنم مانده و برایم سخت بوده. به دنبال رقابت مجدد با شاخی‌یف و جبران آن نتیجه هستم. چالش تغییر وزنم به ۷۰ کیلوگرم از مسابقات کشوری شروع شد که در ثانیه‌های آخر باختم. می‌خواهم خودم را ثابت کنم و عضوی از تیم ملی باشم. 

,

او در این رابطه که برای المپیکی شدن باید تغییروزن بدهد، خاطرنشان ساخت: بله؛ برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس یا باید یک وزن بالاتر بروم و یا یک وزن پائین‌تر بیایم؛ چون وزن ۷۰ کیلوگرم المپیکی نیست. در المپیک پاریس برای وزن ۷۴ کیلوگرم برنامه دارم و امیدوارم در این بازی‌ها مدال بیاورم.

,

دارنده مدال نقره کشتی قهرمانی جهان در ادامه بیان داشت: قطعاً باید شرایط وزنی‌ام به آن ایده‌آل برسد که بتوانم با رقبای وزن ۷۴ کیلوگرم در رقابت‌ها کشتی بگیرم و سرشاخ شوم. آن‌ها سنگین‌ترند، از من بهترند و در این وزن کشتی گرفته‌اند اما امیدوارم برنامه‌ام آن جوری که می‌خواهم، پیش برود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه