اخبار داغ

رئیس کل بازرسی استان یزد:

رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد بومی‌سازی شود

رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد بومی‌سازی شود
طالبی رئیس کل بازرسی استان یزد گفت: رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد باید در تشکیلات اطلاعاتی امنیتی بومی‌سازی و جدی‌تر بررسی و برخورد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام اکبر طالبی امروز در دیدار با سردار بهدانی‌فر فرمانده انتظامی استان یزد گفت: قوه قضائیه در دو سه سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در ارائه خدمات به مردم داشته است که این امر در بین مردم توقعاتی ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: از زمان تنظیم و ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه تلاش قضات و کارکنان قوه و سازمان وابسته نیز دو چندان شده است و شاهد تحول چشم گیر در ارائه خدمات قضایی قوه قضاییه به خصوص در حوزه زیر ساخت های الکترونیک و کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع بوده ایم. 

,

رئیس کل بازرسی استان یزد با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی گفت: با ابلاغ این سند ما شاهد پیشرفت چشم گیر در ارائه خدمات قضایی بوده ایم و جایگاه سازمان بازرسی در این سند با توجه به اینکه در دو سه فصل حقوق عامه و ارتقای سلامت نظام اداری به صورت تخصصی دخیل می باشد لیکن سازمان بازرسی در ۹۰ درصد از سند تحول قوه قضائیه نقش آفرینی می‌کند.

,

طالبی با اشاره به صحبت های که نیز توسط برخی مدیران جدید الورود به دستگاه‌های اجرایی ارائه شده مبنی بر اینکه با ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات جرات انجام کار از مدیر دستگاه اجرایی گرفته می شود، تصریح کرد: اتفاقا سعی و تلاش مجموعه دستگاههای نظارتی بر این است تا جرات به مدیر داده شود.

,

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی کمک می‌کنند تا مدیر جرات انجام کار پیدا کند که نمونه آن راهکارهای ارائه شده به مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان است که گره گشای ادامه مسیر آن دستگاه اجرایی بوده است. همچنین با گذر زمان به این نکته پی می‌برد که واقعاً نظارت سازمان بازرسی جرأت به دستگاه داده و خلل در روند کار ایجاد نمی‌کند. 

,

طالبی تأکید کرد: البته طبیعی است برخی از جاهایی که فساد و سوء جریان در حال شکل گرفتن است با ورود بازرسی کندی در دستگاه صورت می‌گیرد.

,

وی رویکرد اصلی بازرسی کل استان را بر پیشگیری از فساد دانست و افزود: نهایت تلاش ما هم گویای این است که نمونه‌های آن برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی  و نامه‌های هشداری و تذکر تلفنی  در این چند سال بوده که در سال جاری هم این امر تاکنون ادامه داشته است. 

,

رئیس کل بازرسی استان یزد با توجه به تعامل خوب موجود بین دستگاه‌های اجرایی با مجموعه دستگاه‌های نظارتی استان یادآور شد: این تعامل و همکاری نیز از قبل وجود داشته است لیکن با حضور استاندار جوان و جدیت ایشان و خستگی ناپذیر در پیگیری امور تعامل بیشتر نیز شده است. 

,

وی به تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در برخورد با مفسدان و مجرمان اشاره و عنوان کرد:  متناسب سازی و به روز نمودن میزان محکومیت در نظر گرفته شده با جرم و جنایت صورت گرفته و برخورد قاطع با مفسدان و مجرمان در محاکم قضایی سبب افزایش انگیزه بین کارکنان خدوم نیروی انتظامی می‌شود. 

,

طالبی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به به برخورد قاطع نیروی انتظامی با اتباع غیرمجاز گفت: وضعیت در یزد با کل کشور متفاوت است و این امر باید در تشکیلات اطلاعاتی امنیتی بومی سازی شود و این موضوع توسط دستگاه‌های امنیتی باید جدی تر بررسی و برخورد شود که در این موضوع نگرانی شدیدی وجود دارد. همچنین این امر  باید در تشکیلات اداری نیز پیگیری شود تا گام موثری برداشته شود.

,

ایشان در پایان تعامل دستگاههای نظارتی با نیروی انتظامی را مناسب دانست و تأکید کرد: ضمن رعایت حرمت و اقتدار نیروی انتظامی  نظارت و بازرسی بر این مجموعه  نیز جهت حفظ ارزش‌ها ضرورت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه