اخبار داغ

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

۴۴۶۴ هزار جوان خراسان جنوبی در صف انتظار وام ازدواج/ رشد طلاق در ۷ شهرستان

۴۴۶۴ هزار جوان خراسان جنوبی در صف انتظار وام ازدواج/ رشد طلاق در ۷ شهرستان
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی از در انتظار بودن چهار هزار و ۴۶۴ زوج جوان استان برای دریافت وام ازدواج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی قناد امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان پنج وظیفه محوری و بنیادین در بحث ازدواج جوانان انجام می دهد اما حل و فصل مسئله جوانان فرابخشی است و همکاری همه دستگاه های اجرایی را می طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی با اشاره به وظیفه برنامه ریزی، سیاست گذاری و تقسیم کار دستگاهی این مجموعه، گفت: ورود ما به مباحث مربوط به ساماندهی جوانان حالت نرم افزاری دارد و در همین راستا یکی از اقداماتی که انجام می دهیم راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

,

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز تخصصی مشاوره نسیم شرق و مشکات در مرکز خراسان جنوبی، تصریح کرد: متقاضیانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، مشاوره با گرایش خانواده، پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشند، می‌توانند برای دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اقدام کنند.

,

قناد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تعداد هزار و ۴۲۲ مراجعه کننده از خدمات این مراکز استفاده کرده اند، خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۳۱۸ مورد مشاوره در این مراکز انجام شده است که تعدادی از این افراد به صورت رایگان از خدمات این مراکز مشاوره بهره مند شدند.

,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی در ادامه با اشاره به حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه ای در حوزه ازدواج با هدف آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جوانان، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۳ انیمیشن و هفت موشن گرافی با موضوع فرزندآوری، انتخاب آگاهانه، رسم و رسوم ازدواج، جهیزیه بلااستفاده، آشنایی با مراکز مشاوره، رژیم مصرف مجازی و حجاب رفتاری در خانواده تولید شده است.

,

قناد از برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان پیش، حین و بعد از ازدواج برای جوانان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۳۸ کارگاه آموزشی با حضور ۷۶۹ نفر از جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در سطح استان برگزار شده است.

,

وی به رصد تسهیلات پرداختی به جوانان اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر از زوجین جوان استان متقاضی وام ازدواج بودند که ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.

,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۶ نفر همچنان در صف دریافت وام ازدواج باقی مانده اند، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۸۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان وام ازدواج تسهیلات بانکی دریافت‌ کرده‌اند.

,

قناد با اشاره به کل مبلغ تسهیلات اعطایی به زوج‌های خراسان جنوبی در سال گذشته، گفت: در این مدت هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان وام ازدواج به متقاضیان استان پرداخت شده است.

,

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه پنج هزار و ۴۷۴ نفر در استان خراسان جنوبی متقاضی دریافت وام ازدواج بوده‌اند که از این تعداد هزار و ۱۰ نفر معادل ۱۸.۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، متذکر شد: مجموع مبلغ وام اعطایی به متقاضیان ۱۳۷ میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان بوده است.

,

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۴۶۴ نفر از متقاضیان نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج خود هستند.

,

برگزاری  ۱۱۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج

, برگزاری  ۱۱۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج, برگزاری  ۱۱۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج,

وی در ادامه از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج خبر داد و خاطر نشان کرد: در همین راستا مراکز تخصصی مشاوره نسیم شرق و مشکلات در شهر بیرجند آمادگی دارند تا خدمات رایگان مشاوره ازدواج به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دهند.

,

قناد بیان کرد: جشن وصال به منظور تجلیل از زوجین و خیران و فعالان حوزه ازدواج، برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان، مسابقه کتابخوانی، برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج، برگزاری ۴۰ عنوان برنامه های ورزشی، نشست تخصصی با صاحب‌نظران و زوجین جوان، گفتگوی جوانان با مسئولان مرتبط با قانون خانواده و جوانی جمعیت، دیدار با ائمه جمعه، اهدای جهیزیه، رونمایی از چار اثر تولیدی در عرصه محصولات فرهنگی و راه اندازی کمپین مشاوره رایگان از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ استان خراسان جنوبی همیشه میزان ازدواج آن از میانگین کشوری بالاتر  و میزان طلاق نیز از میانگین کشوری پایین تر بوده است، تصریح کرد: در بررسی های انجام شده شهرستان های فردوس، قاین، زیرکوه، طبس، بیرجند، بشرویه و سرایان  در سال های اخیر رشد طلاق بیشتری به دلیل تغییرات فرهنگی داشته اند به همین جهت امسال تمرکز ما در برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج در این شهرستان ها خواهد بود.

,

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در بیرجند با هدف شناسایی، تقویت و ساماندهی فعالان و خیران حوزه ازدواج راه اندازی شده و در استان نیز در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: ورود خیران به مباحث ازدواج نسبت به مباحث دیگر بسیار کمتر است که باید جریان سازی شود تا خیران به عرصه خانواده توجه جدی تری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه