اخبار داغ

کارشناس علوم قرآنی:

امام جواد (ع) الگوی سعه‌صدر و کسب علم برای جوانان است

امام جواد (ع) الگوی سعه‌صدر و کسب علم برای جوانان است
محدثه کربلایی با اشاره به اینکه امام جواد (ع) شایسته ترین الگو برای جوانان هستند، افزود: امام نهم در همان کودکی در مسیر بندگی ذره ای شک به دل راه ندادند و ثابت قدم پشت پدر ماندند و به تمامی شبهات با عمل و ایمان پاسخ دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه کربلایی کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه امام جواد (ع) نخستین امامی که در سن کودکی به امامت رسید، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در دوران امامت امام رضا (ع) این سوال برای همه ایجاد شد که چه کسی پس از امام هشتم مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده می گیرد زیرا امام جواد(ع) در آن زمان پسر بچه ای ۴ ساله بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: چون سوالات و شبهه ها نسبت به امامت شیعه زیاد بود، امام رضا (ع)، امام جواد (ع) را به جانشینی خود در سن کودکی معرفی کردند.
,
 
,
کربلایی افزود: اعتراضات و هجمه ها نسبت به امامت امام جواد (ع) زیاد بود اما، ایشان با پاسخگویی به سوالات مردم و قرائتی که مشهود بود، تمامی شبهه ها را مدیریت و ایمان و اعتقاد مردم را به دست آورد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: مأمون اقدامات زیادی در راستای مقابله با نهمین امام شیعیان انجام داد و مناظره‌های علمی و بحث و گفت‌وگو میان امام و دانشمندان برپا کرد تا شخصیت امام جواد (ع) را زیر سئوال ببرد؛ اما امام (ع) با پاسخ‌های قانع کننده دانشمندان و افراد حاضر در جلسه را شگفت زده کرد.
,
 
,
وی گفت: صبر و بردباری و سعه‌صدر، ایثار و ازخودگذشتگی، تلاش در مسیر کسب علم و عمل به آموزه‌های الهی از جمله درس‌هایی است که ما باید از سبک زندگی امام جواد (ع) فرا بگیریم.
,
 
,
کربلایی با اشاره به اینکه امام جواد (ع) شایسته ترین الگو برای جوانان هستند، افزود: امام نهم در همان کودکی در مسیر بندگی ذره ای شک به دل راه ندادند و ثابت قدم پشت پدر ماندند و به تمامی شبهات با عمل و ایمان پاسخ دادند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام توان خود را برای تغییر سبک زندگی و بینش جوانان ما به کار گرفته است و جوانان باید با تاسی از از سبک زندگی این امام بزرگوار تمامی نقشه های دشمن را نابود کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه