اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

کاهش تشریفات ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های ایرانی فرهنگ سازی شود

کاهش تشریفات ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های ایرانی فرهنگ سازی شود
انواری گفت: برای تسهیل در ازدواج جوانان باید نهضتی در راستای کاهش تشریفات ازدواج ایجاد شود و کاهش تشریفات ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های ایرانی فرهنگ سازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انواری، کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به تاکید ازدواج در اسلام گفت: در قرآن کریم، در آیات بسیاری به ازدواج اشاره شده است و قرآن به مؤمنین دستور می‌دهد زنان و مردان را به همسری یکدیگر درآورید و نگذارید زنان و مردان مجرد باقی بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,
وی افزود: اما با توجه به همه تأکیدات و ضرورت های فردی و اجتماعی برای ازدواج، امروز، شاهد افزایش میانگین سن ازدواج در میان جوانان و معضلی به نام کاهش میزان ازدواج در کشور هستیم.
,
 
,
انوری اظهارکرد: امروزه با رواج آداب و رسوم غلط، انجام امر مقدس ازدواج در جامعه ایران اسلامی یک امر دست نیافتنی شده است.
,
 
,
کارشناس فرهنگی گفت: برای تسهیل در ازدواج جوانان باید نهضتی در راستای کاهش تشریفات ازدواج ایجاد شود و کاهش تشریفات ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های ایرانی فرهنگ سازی شود.
,
 
,
وی افزود: برگزاری مراسم عروسی و عقد با هزینه‌های گزاف، مهریه‌های سنگین، توقع تامین خانه، خودرو و جهیزیه تمام عیار برای تشکیل زندگی اولیه را برای جوانان دشوار کرده است.
,
 
,
انوری اظهارکرد: جوانان نباید انتظار داشته باشند همه این اسباب و وسایل در ابتدای زندگی برایشان فراهم شود بلکه باید با تلاش در طول زندگی بتوانند این ها را فراهم کنند.
,
 
,
کارشناس فرهنگی گفت: متاسفانه شاهد پررنگ شدن این تشریفات هستیم و لازم است جوانان و خانواده‌ها برای شکل‌گیری سنت پسندیده ازدواج از تجمل‌گرایی و تشریفات پرهیز کنند.
,
 
,
وی افزود: رهبری معظم انقلاب هم به همه مردم در سراسر کشور توصیه می کند که ازدواج ها را آسان کنند. با این همه چشم و هم چشمی و تشریفات در ازدواج، حسرت ازدواج بر دل بسیاری از جوانان می ماند.
,
 
,
انوری خاطرنشان کرد:در شرایط اقتصادی کنونی باید فرهنگ ساده زیستی و قناعت را گسترش داد و از تشریفاتی که مانع ازدواج می شوند، جلوگیری کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه