اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

راه‌اندازی گمرک یزدان در سطح ملی پیگیری می شود

راه‌اندازی گمرک یزدان در سطح ملی پیگیری می شود
راه‌اندازی گمرک یزدان در سطح ملی پیگیری می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد  اشرفی شب گذشته در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی خراسان جنوبی که با حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، از بازدید میدانی معاون وزیر از بازارچه های مرزی یزدان، گلورده و ماهیرود در استان گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در بازارچه‌های مرزی یزدان زیرکوه و گلورده درمیان که در حال حاضر تعطیل است، طرف افغانستان چون گمرک رسمی ندارد، برای تداوم فعالیت تجاری پای کار نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این بازید تماسی با سفیر ایران در افغانستان داشتند و موضوع را پیگیری نمودند و قول دادند که بحث راه‌اندازی گمرک یزدان را در سطح ملی پیگیری کنند.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در این بازدید پیشنهاد شد که روستای به فاصله هزارمتر کلاته نظر افغانستان گازرسانی شود، لذا طی تماس تلفنی دکتر صفری با وزیر نفت قول انجام این کار گرفته شد و از طرف استان هم پیگیری‌ها و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

,

اشرفی با اشاره به بازیدی که از ظرفیت‌های تجاری بازارچه و گمرک ماهیرود انجام شده، اظهار داشت: شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این مکان انجام شد.

,

به گفته وی؛ برای قوام فعالیت‌های تجاری با افغانستان بحث قرنطینه‌های نباتی مطرح شد که ‌پیگیر‌ها برای این موضوع انجام خواهد شد تا واردات محصولات کشاورزی از افغانستان را داشته باشیم.

,

وی با اشاره به احداث جاده بازارچه ماهیرود و استان فراه افغانستان گفت: برای احداث این جاده بخشی از اعتباراتی که در حوزه امورخارجه بوده محقق شده و نزدیک چهار میلیون یورو باقی مانده که طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه به این نکته تأکید شد که این اعتبار در حداقل زمان تخصیص می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه