اخبار داغ

تماس تلفنی وزیر امور خارجه با رئیس سازمان حج و زیارت/ پیگیری آخرین وضعیت حجاج ایرانی

تماس تلفنی وزیر امور خارجه با رئیس سازمان حج و زیارت/ پیگیری آخرین وضعیت حجاج ایرانی
وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس سازمان حج و زیارت در تماس تلفنی به وضعیت زائران ایرانی در عربستان و آخرین اقدامات برای روابط تهران و ریاض اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت، در جریان آخرین وضعیت حجاج ایرانی قرار گرفت و نکات لازم را ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این گفت‌وگو، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با ابراز رضایت از وضعیت و امور حجاج ایرانی و خدمات دهی به آنان، خاطر نشان کرد: در روند ورود حجاج ایرانی به فرودگاه‌های جده و مدینه و نیز اسکان و انجام مناسک حج تا این لحظه همکاری لازم از سوی عوامل ذیربط اجرایی حج در عربستان سعودی با سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

,

‌حسینی حال همگی حجاج کشورمان را خوب عنوان و تاکید کرد که هیچ یک از زائران ایرانی تا این لحظه با مشکل مواجه نیستند.

,

امیرعبداللهیان نیز با تشریح رایزنی‌های خود با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق (عراق به عنوان هماهنگ‌کننده امور حج بین دو کشور ایران و عربستان) به منظور تسهیل سفر حجاج عزیز ایران اسلامی به سرزمین وحی، ابراز امیدواری کرد که حج امسال با موفقیت برگزار شود و رضایت کامل حجاج کشورهای اسلامی از جمله حجاج ایرانی را به همراه داشته باشد.

,

‌وزیر امور خارجه در این تماس رئیس سازمان حج و زیارت را در جریان آخرین گفت‌وگوهای عراقی و سعودی و مناسبات رو به جلوی سیاسی تهران و ریاض قرار داد.

,

با وجود نبود روابط سیاسی بین ایران و عربستان، ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان بر اساس تفاهم‌نامه حج بین مسئولان حج دو کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند تا در مناسک حج ۱۴۰۱ شرکت کنند. از سال ۱۳۹۴ روابط سیاسی ایران و عربستان قطع شده است. البته در حال حاصر دو کشور در حال مذاکرات برای برقراری روابط دیپلماتیک هستند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه