اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ؛

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در ادوار تاریخ است/ حمله به هواپیمای مسافربری ایران نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی است

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در ادوار تاریخ است/ حمله به هواپیمای مسافربری ایران نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی است
شیخ جمالی با بیان اینکه کشور آمریکا در طول تاریخ به دفعات کرار حقوق بشر را نقض کرده است، گفت: مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس کشور ایران نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت شهر بندرعباس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز؛ اظهار کرد: اصل حقوق بشر و رعایت آن اصلی انسانی ، عقلی ، شرعی و اخلاقی است که همه بشر به آن اعتراف دارند و ما هم به عنوان یک مسلمان، اعلامیه حقوق بشر را اگر از برخی جزییات آن بگذریم ، به صورت کلی امر مطلوبی است و حاصل و دستاورد تلاش‌های بشری است که در این زمینه صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شیخ جمالی افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، دولت ها مخصوصاً آمریکا به عنوان قطب نظام سرمایه داری، نگاه دوگانه به حقوق بشر دارد و به عنوان یک اهرم فشار ، علیه کشورها از آن استفاده می کند.
وی توضیح داد: معیارهای دوگانه بدین معناست که مهمترین و بزرگترین ناقض حقوق بشر در تمام دنیا و شاید به توان گفت در تمام ادوار تاریخ ، خود آمریکاست، آمریکا که بدون مجوز و با همین اهرم حقوق بشر وارد کشورها شده و آنها را اشغال می کند. حق حیات را از انسان ها را می گیرد و فریاد دفاع از حقوق بشر سر می دهد و همیشه مدعی نقض حقوق بشر توسط کشورهای دیگر است.

,
,

عالم برجسته اهل سنت جنوب کشور عنوان کرد: اوضاع به حدی وخیم است که کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با هلال تریبیون اعتراف کرده که ما دیگر حق نداریم از حقوق بشر حرف بزنیم و آمریکا دیگر سلطه معنوی اش را بر دنیا از دست داده است، این اعترافی سخت از سوی مدعیان حقوق بشر است.

,

شیخ جمالی بیان کرد: نمی شود کسی بدترین زندان های دنیا داشته باشد ، بمب های خود را روی سر انسان های مختلف تمام دنیا مخصوصا عراق، افغانستان آزمایش کند و مدعی حقوق بشر باشد،.
وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های آن که برای همیشه در خاطر مردم ایران خواهد ماند حمله به هواپیمای مسافربری «ایرباس» است که در معیارهای بین المللی جرم محسوب می‌شود و هیچ توضیحی نمی توان برای آن داشت. متاسفانه آمریکا و حامیانش نه تنها آمریکا را محاکمه نمی کنند بلکه به افرادی که مرتکب جنایات می شوند پاداش هم می دهند.

,
,

امام جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار کرد:امروز بیشتر از هر زمان دیگری در دنیا مشخص شده که امریکا بیشتر از هر کشوری ناقض حقوق است و این موضوع در داخل آن کشور و به نسبت شهروندان آن کشور هم جاری است.

,

شیخ جمالی گفت: ما هر روز می بینیم که چگونه به سیاه پوستان بی احترامی شده و حقوق آنها نادیده گرفته می‌شود، در حالی که با توجه به شرایط زمانی، رعایت حقوق یک امر عادی تلقی می شود ،اما با وجود حادثه جورج فلوید که یک نمونه خیلی بارزی از آن بود که امروز شاهدش هستیم بارها و بارها تکرار می‌شود، ضمن اینکه ما هیچ وقت ندیدیم که آمریکا به خاطر نقض حقوق بشر، در مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری مواخذه و محاکمه شود.

,

وی با اشاره به جنایات آمریکا در خاورمیانه، تصریح کرد: علیرغم جنایات آمریکا در بمباران هیروشیما ، عراق، افغانستان، قتل عام کودکان و … همیشه آمریکا و مدافعانش طلبکار هستند.
عالم اهل سنت جنوب کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایرباس که جان بسیاری از هموطنان و همشهریان ما اعم از شیعه و اهل سنت را گرفت، یادآور شد: باید تدارکی دیده شود تا بتوان آمریکا را به خاطر جرم های مرتکب شده ، محاکمه و مواخذه کرد تا نتواند جرائمی مرتکب شود که هیچ کس پاسخگو نباشد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه