اخبار داغ

روایتی از یک اتفاق خوب؛

مسجدی که برای جوانان دم بخت سنگ تمام گذاشت/ از اتاق عقد تا ماشین و لباس عروس رایگان

مسجدی که برای جوانان دم بخت سنگ تمام گذاشت/ از اتاق عقد تا ماشین و لباس عروس رایگان
مسجد سید الساجدین واقع در اسلام آباد کرج با فراهم کردن اتاق عقد و تمامی ملزومات آن به صورت رایگان زمینه ازدواج آسان را برای زوجین جوان فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ امروزه، تأمین هزینه‌های ازدواج و مراسم‌های مختلفی که برای آن در سال‌های اخیر مرسوم شده، معضلی است تا افراد در برابر ازدواج مقاومت کنند و هزینه‌های گزاف آن را مانعی برای خود بدانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
در این راستا سال‌هاست که مقام معظم رهبری، بر آسان گرفتن در امر ازدواج تأکید بسیار دارند و بر ترویج این امر سفارش می‌کنند، به طوری که در سال ۱۳۷۹ فرمودند: «اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همین طور بود، منتها متأسفانه این فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه‌داری، یک خرده کار را مشکل کرد.»
,
 
,
برپایی جشن ازدواج در مسجد با هزینه‌های اندک و ساده می‌تواند بخش بسیار مهمی از هزینه‌های ازدواج جوانان را کاهش دهد. در این راستا هستند مساجدی که این روز‌ها با برپایی سفره عقد به صورت رایگان، زمینه ثبت ازدواج رسمی زوج‌های جوان را فراهم می‌کنند و حتی بستر را برای برپایی سفره ولیمه ازدواج نیز آماده کرده‌اند.
,
 
,
, ,
 
,
خطبه عقد امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) براساس روایات توسط خداوند جاری شد و مراسم جشن عروسی این دو نیز در مسجد بود، زیرا منزل آن‌ها نیز در جوار مسجد بود. برگزاری مراسم این دو زوج آسمانی می‌تواند الگویی برای جوانان ما باشد.
,
 
,
اتاق عقدی که به همت مسجد سیدالساجدین در منطقه اسلام آباد کرج تهیه شده است، به صورت رایگان مراسم عقد زوج‌های جوان را انجام می‌دهد و حتی این امکان را فراهم کرده تا زوجین با رعایت نکات و ضوابطی، مراسم ازدواج خود را نیز در این سالن برگزار کنند.
,
 
,
, ,
 
,
شهناز جعفری از متولیان اجرای مراسم عقد در این مکان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حدود یک سالی است که این مکان راه اندازی شده و در همین مدت اندک حدود ۲۰ زوج نیازمند، جشن عقدشان را در این مکان برگزار نموده اند.
,
 
,
وی ادامه داد: حتی زوجینی که نیازمند نبودند اما می خواستند اول زندگی، زیر بار قرض نروند، مراسم عقدشان را در این مکان برگزار کردند.
,
 
,
, ,
 
,
جعفری افزود: ما برای زوجین نیازمند تمامی خدمات مراسم آنها را از آرایشگاه تا لباس عقد و ماشین، سفره عقد و پذیرایی از مهمانان را خود بر عهده می گیریم.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: حتی عاقدی را هم که برای خواندن خطبه عقد دعوت می کنیم را خودمان هماهنگ نموده و هزینه آن را پرداخت می نماییم.
,
 
,
وی گفت: برای زوجینی که جهیزیه نداشته باشند هم با همکاری و همیاری مردم، مسئولین و خیرین مسجد، جهیزیه تهیه می شود و تمام این اقدامات را در راستای ازدواج آسان جوانان انجام می دهیم.
,
 
,
, ,
 
,
جعفری ادامه داد: این اتاق عقد در منطقه اسلام آباد، خیابان شهید مطهری، مجتمع فرهنگی قرآنی سید الساجدین فراهم شده و زوجینی که تمایل دارند مراسم عقدشان را در این مکان مقدس برگزار کنند می توانند با معصومه شقاقی به شماره ۰۹۱۹۷۱۶۰۵۹۵ هماهنگی های لازم را انجام نمایند.
,
 
,
این مسئول تاکید کرد: خوشبختانه ما در منطقه ای ساکن هستیم که وقتی متوجه می شویم شهروندی مشکل دارد، همه اهالی محل متحد شده و در راستای حل آن مشکل در مسجد  بر می آیند.
,
 
,
وی گفت: اتاق عقد این مسجد در اسلام آباد کرج دایر است و تمامی زوجینی بومی و غیر بومی می توانند از این بستر استفاده کنند.
,
 
,
جعفری گفت: ما حتی برای خانواده عروس نیز لباس مجلسی تهیه کرده ایم و آنها می توانند این لباس ها را به صورت امانی از ما گرفته و استفاده کنند و سپس آنها را برگردانند.
,
 
,
, ,
 
,
این مسئول افزود: مقداری لباس اعم از مانتو و لباس نامزدی و مجلسی برای عروس خانم ها تهیه شده که اگر می خواهند به مهمانی بروند و لباس ندارند، می توانند لباس های ما را به صورت امانی دریافت کنند و مجدد به مجموعه برگردانند.
,
 
,
وی ادامه داد: در راستای تحقق محله اسلامی و عدالت اجتماعی، بستر ازدواج آسان را در منطقه کم برخوردار اسلام آباد فراهم کردیم و پای تمامی مشکلات زوجین هستیم.
,
 
,
, ,
 
,
جعفری بیان کرد: از دیدگاه  من باید در تمامی شهرها و روستاهای کشور این بستر وجود داشته باشد تا زوجین بتوانند زندگی خود را به سادگی آغاز کنند.
,
 
,
وی افزود: جوانان برای تشکیل یک زندگی مشکلات بسیاری دارند اما ما با تامین حداقل ها سعی می کنیم زمینه ازدواج آسان را برای آنها فراهم کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: من از تمامی عزیزانی که این بستر را فراهم کردند به ویژه حجت الاسلام امران افشار امام جماعت مسجد سید الساجدین که برای فراهم شدن این بستر تلاش های بسیاری انجام دادند، تشکر می کنم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه