اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ فریب الفاظ زیبای دشمنان را نخوریم

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ فریب الفاظ زیبای دشمنان را نخوریم
امام جمعه ایلام گفت: آمریکا از شهریور ۱۳۵۹ دارایی های ایران را مسدود کرده و از همان موقع موجب جنایت هایی شده است در حالی که دم از حقوق بشر می زنند اما اقدامات آنها ضد حقوق بشر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر گفت: دهه اول ماه ذی الحجه از ایام مبارکی است که عبادت در این ایام جزو بهترین ایام بعد از ماه مبارک رمضان است و فرصتی برای بهره مندی غفران و رحمت الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

 حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سالگرد ازدواج نورانی و ملکوتی حضرت امام علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذی الحجه، اظهار کرد: ازدواج مبارکی که برای نسل جوان ما درس و الگو است، یک زندگی کاملا ساده و ابتدایی با حداقل هزینه و حداقل ضروریات زندگی است، اگر جوانان ما در این شرایط اقتصادی سخت،چنین ازدواجی را به عنوان الگو انتخاب کنند خیلی از مشکلاتی که دامن گیر جامعه است به آسانی بر طرف خواهد شد.

,

 وی با بیان اینکه نهاد خانواده اساسی ترین و اولین نهادی است که در جامعه شکل می گیرد، ابراز کرد: اگر اساس این نهاد بر اساس تقوا  و محور رسیدن زوج های جوان برای رضایت پروردگار باشد، به طور طبیعی زندگی لذت بخش خواهد بود، زندگی ساده ای که بر اساس معنویت و اجرای فرمان الهی باشد به طور قطع، زوج های جوان از آرامشی که در پرتو الهی برای انسان حاصل خواهد شد، بهره مند و بهترین لذت را از ازدواج و در کنار هم بودن خواهند برد.

,

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه خدواند متعال در قرآن کریم می فرماید که از جنس شما همسرهایی برایی شما آفریدیم تا در کنار آنها آرامش پیدا کنید و این از نشان های الهی است، گفت: اگر نگاه به ازدواج یک نگاه غیرالهی باشد و دنبال رقابت های مادی که دیگران برای رخ کشیدن انجام می دهند، باشد به طور قطع آرامشی در میان نخواهد بود، زندگی زوج های جوان، وقتی در رقابت های اقتصادی افتاد، سختی ها جلوه پیدا می کند و معنویت فراموش می شود و خیلی از این ازدواج ها دوام نخواهد آورد.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: اگر سیره زندگی حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه الگو شود مایه خیر و برکت برای جوانان خواهد بود و یکی از نیازهای ضروری جامعه ما این است که جوانان توکل به خدا داشته و با توجه به اینکه سن ازدواج افزایش یافته است؛ انتظار می رود جوانان این سنت الهی را انجام  دهند که خداوند روزی دهنده است.

,

 وی با بیان اینکه  یکی از مشکلاتی که جامعه را تهدید می کند پیر شدن جامعه است، مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار دادند، افزود: لذت فرزند  داشتن غیر از اینکه صدقه جاریه بوده، بسیار ارزشمند است، تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد فرزندآوری تاثیرات مثبتی بر انسان و زندگی زوج های جوان دارد.

,

 امام جمعه ایلام یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که فرزندآوری و تشویق به آن، یکی از وظایف مهم و اساسی است که باید انجام شود و تلاش برای افزایش نسل و  نیروی انسانی کشور و خانواده یکی  از ضروری ترین فرائض مسئولان و آحاد جامعه است و همه باید در این راستا تلاش کنند و انتظار مقام  معظم رهبری برای پویایی جامعه ماست که به عنوان کار ارزشی و به عنوان عبادت در سطح جامعه اجرا شود.

,

 حجت الاسلام کریمی با اشاره به ۱۰ تیرماه سالروز آزادسازی مهران به عنوان یک روز خوش خاطره برای مردم ایران و به ویزه استان ایلام، گفت: دهم تیرماه ۶۵ در این گرمای فوق العاده، برای مردم ما خیلی سخت بود که دشمن مهران را تصرف کرده است و با همت رزمندگان ما، مهران از چنگ دشمنان آزاد شد.

,

 وی بیان کرد: دشمن بعثی خیلی مانور می داد و مهران را در گروگان فاو گرفته بود  و تصور نمی کرد با تجهیزات  پیشرفته ای که دارد و برتری تسلیحاتی نظامی و پشتیانی  که استکبار جهاین برای او فراهم کرده بود، نتواند مهران را نگه دارد،  خدا به ما کمک کرد و مهران آزاد شد و این درسی برای مردم  ما است که در سخت ترین شرایط خدا ما را تنها  نمی گذارد و پیروز خواهیم شد.

,

امام جمعه ایلام با بیان اینکه به روان پاک شهدا درود می فرستیم که خون پاکشان موجب آزادسازی مهران  شدو ایثارگرانی که با ایثارشان آزادی مهران را تضمین کردند، گفت: مسیر و هدفی که شهدا برای ما ترسیم کردند ادامه دارد و  مردم ایران اسلامی لبیک گوی مقام معظم رهبری هستند.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: ۱۲ تیرماه در سال ۱۳۶۷ یکی از جنایتهای آمریکا در حق ملت ما روی داد و ناو آمریکایی، هواپیمای مسافربری را هدف قرار داد و جمع زیادی از سرنشینانی که ایرانی و غیر ایرانی بودند به شهادت رسیدند و تاسف این است آمریکا در برابر این جنایت نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه عامل جنایت را تشویق کرد.

,

 وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ تیرماه به عنوان  افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: اینهایی که دم از حقوق بشر می زنند چه جنایت هایی مرتکب می شود، آمریکا از شهریور ۱۳۵۹ دارایی های ایران را مسدود کرده و از همان موقع موجب جنایت هایی شده است در حالی که دم از حقوق بشر می زنند اما اقدامات آنها ضد حقوق بشر است.

,

 امام جمعه ایلام گفت: اولین کشوری که در دنیا از سلاح هسته ای استفاده کرد آمریکایی ها بودند که برعلیه ژاپتی ها به کار گرفتند و امروز به ما می گویند شما ممکن سراغ سلاح اتمی بروید و دارند تحریم ها را تشدید می کنند، چه  جنایت هایی در زندان ابوغریب در عراق مرتکب شدند اما رسانه هایی که در اختیار دارند، نمی خواهند نقاط ضعف و جنایت های آنها را افشا کنند و این جنایت ها مسکوت مانده است.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار افزود: حمایت هایی که از منافقین داشته اند و دست اینها  به خوان ۱۷ هزار نفر از مردم ایران اسلامی آغشته است، برای تشکیل داعش کوتاهی نکردند، آمریکا تا کنون ۶۲ کودتای موفق در سطح دنیا داشته است، ۲۸ مرداد سال ۳۲ که دولت مصدق را با کودتا سرنگون کردند و جنایتکارانی که قبل از انقلاب از ما حق توحش می گرفتند.

,

 وی تصریح کرد: تاز مانی که به نفع خودشان است دم از حقوق بشر می زنند، افکار عمومی ملت ما نباید در برابر تبلیغات مزورانه آنها فریب بخورد، تحریم های  ناجوانمردانه ای که علیه ما انجام می دهند، حتی داروهای  خاص که جان بسیاری از بیماران در کشور، به این داروها بستگی دارد، این جنایتکاران،  ادعا می کنند که از حقوق بشر دفاع می کنند.

,

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از جنایت های آنان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، ابراز کرد: داشتن حق وتوی آنها در سازمان ملل و شورای امنیت به چه معنایی است، وظیفه ماست که دشمن را بشناسیم و  در برابر تبلیغات فراگیری که دارند، فریب زیبایی الفاظ آنها را نخوریم، دشمن دشمن است و اینها دلسوز ما نیستند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه