اخبار داغ

خطیب جمعه سمنان:

ادعای حقوق بشر آمریکا به فکاهی شباهت دارد/ لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق

ادعای حقوق بشر آمریکا به فکاهی شباهت دارد/ لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: ادعای حقوق بشر از سوی آمریکا بیشتر شباهت به فکاهی و طنز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش مرآت، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد،گفت: آمریکا به دنبال دستیابی، حفظ و سلطه خود است اما طلیعه افول آمریکا ظاهر شده و امیدواریم روز به روز این افول بیشتر شده و ما شاهد آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد،گفت: آمریکا به دنبال دستیابی، حفظ و سلطه خود است اما طلیعه افول آمریکا ظاهر شده و امیدواریم روز به روز این افول بیشتر شده و ما شاهد آن باشیم.,

خطیب نمازجمعه این هفته شهر سمنان با اشاره به تشریفات و تجملات حاکم بر مراسمات ازدواج در جامعه امروز به عنوان موانع ازدواج جوانان اظهار کرد: در حال حاضر کمبود جمعیت به عنوان مسئله ای بحرانی مد نظرقرار گرفته و یکی از عوامل اصلی کم شدن رشد جمعیت، کاهش ازدواج در جامعه است و بالا رفتن آمار ازدواج در دوره شیوع کرونا که مراسمات ازدواج برگزار نمی شد؛ مؤید این مطلب است.

,

مطیعی ضمن بازگو کردن بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین و دست اندرکاران قوه قضائیه افزود: پیشگیری از جرم و مبارزه جدی با فساد درخواست جدی عموم مردم از قوه قضائیه است که رهبری هم این مسئله را مورد تأکید قرار دادند. همچنین نیاز است میان دولت، مجلس و قوه قضاییه هماهنگی و هم افزایی مطلوبی برای تأمین و حفظ بیش از پیش امنیت روانی جامعه به وجود بیاید.

,

وی با اشاره عدم تغییر پذیری سنت های الهی حاکم بر زندگی انسان ابراز کرد: اگر استقامت کنیم و از مصادیق سنت های الهی باشیم؛ حتما مورد عنایت حق تعالی قرار می گیریم و با توجه به مشکلات تحریم و مشکلات معیشت اقتصادی امروز نیاز به این دیدگاه و استقامت داریم تا هم دشمن از مأیوس و هم اوضاع زندگی مردم کشورمان بهبود پیدا کند.

,

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ اظهار کرد: ۲۹۰ نفر از هموطنان بی گناه ما در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند. ادعای حقوق بشر از سوی آمریکا بیشتر شباهت به فکاهی و لطیفه دارد و طبق فرمایش رهبری باید این ادعای دروغ، افشا شود.

,

مطیعی ضمن برشمردن اعمال ضد حقوق بشری آمریکا ابراز کرد: مداخله در امور داخلی و کوتا در کشورهای مستقل و تغییر رژیم در آن ها تا منافع آمریکا در آن کشور تأمین شود، حمایت از گروه های تروریستی مانند منافقین و داعش که به اذعان خودشان، دست پرورده آمریکا است و همچنین حمایت از رژیم های غاصب و متجاوز مانند رژیم صهیونیستی و  و عربستان در حمله به یمن،که همه از اقدامات ضد بشری آمریکا است.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا و ممانعت از تجارت سایر کشورها با ایران افزود: جلوگیری از واردات دارو و رادیو داروها و تجهیزات پزشکی، تحریم صنعت هوانوردی نمونه هایی از اعمال ضد حقوق بشری آمریکا است و در واقع آمریکا مسئله و لفظ حقوق بشر را ابزاری برای سلطه یابی بر دیگر کشورها قرار داده است. ترور ناجوانمردانه شهید بزرگوار قاسم سلیمانی یکی دیگر از نمونه های ضدیت آمریکا با حقوق بشر است.

,

مطیعی با اشاره به کمبود آب و خشکسالی اخیر تأکید کرد: شرایط کنونی ایجاب می کند تا همه به عنوان یک مسئله واجب شرعی و لازم عقلی به صرفه جویی در مصرف آب و برق بپردازیم و این مسئله را به دیگران نیز توصیه کنیم.

,

نماینده ولی فقیه با اشاره به مصوبه سران قوا در موضوع اجاره بها منازل خاطر نشان کرد: همراهی و کمک به اجاره نشینان به خصوص افراد کم برخوردار، مالکان منازل اجاره ای را مورد رحمت و احسان الهی قرار می دهد.

,

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مسئله پرداخت مالیات افزود: مالیاتی که اخذ می شود صرف تأمین اموزش و پرورش برای عموم مردم، توسعه و ایجاد حمل و نقل عمومی، ایجاد راه های ارتباطی، دفاع از تمامیت ارضی کشور و تأمین امنیت و اسایش مردم، تأمین بهداشت و سلامت عمومی، تأمین و خودکفایی کشور در امور کشاورزی و علم و صنعت و همچنین تأمین زیر ساخت های انرژی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه