اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

شعار «تولید از سنگ تا قطعه» را در یزد محقق می کنیم/یزد تولیدکننده ماشین آلات صنعتی

شعار «تولید از سنگ تا قطعه» را در یزد محقق می کنیم/یزد تولیدکننده ماشین آلات صنعتی
علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: ظرفیت تولید بسیاری از محصولات از جمله توربین و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در یزد وجود دارد بر این اساس شعار تولید از سنگ تا قطع را در یزد محقق می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا علمدار یزدی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی که 40 سال پیش در سنگر نمازجمعه به دست منافقان به شهادت رسید، اظهار داشت: اول تیرماه به نام روز ملی اصناف و دهم تیرماه به نام روز صنعت نامگذاری شده و وزیر صمت برای اولین بار از اول تا دهم تیرماه را به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که مردم در این دهه در جریان تلاش‌ها و زحمات فرزندان خود در عرصه تولید قرار گیرند و بدانند که تلاش همه ما و تولیدکنندگان، تحقق فرامین رهبری است.

,

علمدار یزدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 200 کارخانه در استان یزد وجود دارد که هزار و 400 نوع محصول در آنها تولید می شود که حاصل این فعالیت ها، ایجاد اشتغال 103 هزار نفری است.

,

وی بیان کرد: با راه اندازی بیش از هزار کارخانه در حال ساخت، حدود 35 هزار نفر به عدد اشتغال صنعتی یزد اضافه می شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: فردا دو کارخانه جدید با سرمایه گذاری هزار و 800 میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور با اشتغال آفرینی برای 500 نفر در یزد افتتاح خواهد شد.

,

وی ادامه داد: تلاش ما هدایت سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان، کم آبخواه و با فناوری بالاست که این مهم تضمینی بر اشتغال جوانان تحصیلکرده این استان است.

,

علمدار یزدی بیان کرد: استان یزد در سه صنعت مهم، قطب تولید کشور به شمار می رود به نحوی که استان یزد به تنهایی نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک دنیا و بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور است.

,

رئیس سازمان صمت استان یزد عنوان کرد: یزد همچنین قطب نساجی کشور است و سهم 27 درصدی سرمایه گذاری و تولیدات نساجی کشور به استان یزد اختصاص دارد و این استان در بسیاری از تولیدات نساجی از جمله روفرشی، ترمه، پارچه پرده ای و ... رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

,

وی با اشاره به اینکه اکثر حلقه های تولید نساجی، کم آبخواه است، افزود: برنامه ما توسعه و گسترش این صنعت با فناوری های روز است به ویژه صنعت پوشاک که همواره مورد تاکید امام جمعه یزد است.

,

علمدار یزدی، یزد را همچنین قطب تولید فولاد کشور دانست و گفت: 15 درصد فولاد کشور در یزد تولید می شود و در این زمینه رتبه دوم را در کشور داریم و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی نیز انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه چشم انداز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، تولید از سنگ تا قطعه است، اظهار داشت: تولید تا حلقه های نهایی مثل لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی در همین راستا در برنامه قرار گرفته است.

,

علمدار یزدی با اشاره به خبری خوب برای مردم استان یزد بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از ماشین آلات کاشی و سرامیک و ماشین آلات صنعتی در استان یزد در حال تولید است که با نمونه خارجی از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است.

,

وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی عنوان کرد: اکنون در یزد ماشین آلات کشاورزی، توربین های صنعتی که یکی از پنج فناوری برتر دنیاست، انواع لاستیک خودروهای سبک تولید می شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در استان یزد تولید کامل شیشه جام و شیشه مظروف را داریم که علاوه بر تامین داخل به 60 کشور دنیا صادرات انجام می شود.

,

وی با اشاره به دیگر تولیدات استان یزد، عنوان کرد: یزد را همواره بهشت سرمایه گذاری ایران معرفی کرده ایم که یکی از علل آن، وجود مردم و نیروی انسانی سختکوش و متدین و با وجدان کاری بالاست.

,

علمدار یزدی بیان کرد: یزد از نظر تنوع ماده معدنی رتبه اول را در کشور دارد و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان یزد انجام شده است.

,

وی، ظرفیت اشتغال معدنی استان یزد را 14 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت های استان یزد در تمام حوزه های صنعتی، معدنی، نیروی انسانی و ...، این استان را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه