اخبار داغ

امام جمعه اراک:

آمریکایی ها باید برای عدم بازگشت تحریم ها تضمین بدهند/ ضرورت پیگیری مشکلات صنایع، راه ها و مسکن در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

آمریکایی ها باید برای عدم بازگشت تحریم ها تضمین بدهند/ ضرورت پیگیری مشکلات صنایع، راه ها و مسکن در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی
دری نجف آبادی گفت: آمریکایی ها باید ضمانت بدهند و تحریم های غلط را مجددا با عناوین دیگر بر ما تحمیل نکنند، بحث مذاکرات فقط هسته ای است ما به دنبال ساخت بمب اتم نیستیم اما تمام منافع انرژی هسته ای را می خواهیم و با قدرت از منافع ملی و اقتدار خودمان دفاع خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مصلی بیت المقدس با گرامیداشت هفته قوه قضائیه وبا اشاره بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان دستگاه قضا گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «خدای  سال ۶۰ همان خدای امسال است» لذا همه باید با امیدواری و با توکل به خداوند به جلو حرکت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافر بری ایرانی توسط  ناو آمریکایی گفت: آمریکایی ها همواره به دنبال جنایت و آدم کشی بوده اند و ما از آمریکا، حقوق و بشر آمریکایی و مزدوران آنها با تمام وجود متنفریم و رابطه با آمریکا مصداق رابطه گرگ با میش است.
,
 
,
بحث مذاکرات فقط هسته ای است/ تمام منافع انرژی هسته ای را می خواهیم
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مسئله مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: حتی  به فرض اینکه آمریکایی ها تحریم ها را بردارند و حساب های بانکی ما را باز کنند چه تضمینی به ما می دهند که فردی مثل ترامپ زیر همه این تعهدات نزند، آمریکایی ها نقض عهد و خیانت کرده اند و ما نمی توانیم در برابر هر جنایت آنها تمکین کنیم و تسلیم باشیم.
,
 
,
دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها باید ضمانت بدهند و تحریم های غلط را مجددا با عناوین دیگر بر ما تحمیل نکنند تصریح کرد: بحث مذاکرات فقط مسئله هسته ای است و مسائل موشکی و منطقه ای مطرح نیست و احدی حق ندارد از طرف جمهوری اسلامی ایران در بحث های غیر هسته ای و مسائل منطقه ای با آمریکایی ها مذاکره کند.
,
 
,
عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما به دنبال ساخت بمب اتم نیستیم اما تمام منافع انرژی هسته ای را می خواهیم و با قدرت از منافع ملی و اقتدار خودمان دفاع خواهیم کرد، برای آمریکایی ها درس مقاومت تلخ است اما برای ما و دوستان ما مقاومت عزت است و حتی برای ابر قدرت هایی مثل چین و روسیه هم مقاومت ما بسیار اموزنده است.
,
 
,
مشکلات صنایع، راه های استان و مسئله مسکن در سفر رئیس جمهور پیگیری شود/ استان مرکزی یک گنج است
,
 
,
خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی اظهار داشت: تقاضا داریم کارهای مهم و دارای اولویت در این سفر پیگیری شود، باید از طرح از مسائل حاشیه ای و غیرضرور پرهیز شود و برای موضوعات سرنوشت سازی که برای استان و کشور مفید است تدبیر صورت گیرد.
,
 
,
دری نجف آبادی با بیان اینکه راه ها امور زیربنایی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند افزود:  بوِیژه بحث راه آهن سریع السیرکه با توجه به حجم زیاد جابجایی بار یک ضرورت برای استان و کشور است و نیازمند تحول در این حوزه هستیم چراکه راه آهن سریع به حمل و نقل بار و مسافر بسیار کمک می کند لذا دولت و نمایندگان باید این موضوع را جدی بگیرند.
,
 
,
وی ادامه داد: بهبود وضعیت راه های آزاد راهی و اتوبان ها با توجه به اینکه استان مرکزی قلب کشور است باید با جدیت دنبال شود چراکه تأخیر در این امر هم باعث استهلاک است و سوخت را هدر می دهد و هم باعث می شود هزینه ها افزایش یابد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی همچنین باید در زمینه پروژه های عمرانی و ساختمانی استان مرکزی که یکی مهم ترین آنها مراکز درمانی و بیمارستان های ولیعصر، ساوه، خمین و خوانسازی کمک کند.
,
 
,
پیشرفت پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک مطلوب نیست/ دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن فقط دو سال فرصت مفید دارد
,
 
,
امام جمعه اراک با اشاره به موضوع مسکن ملی و پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک اظهارداشت: سال گذشته گفتیم که در این پروژه تاخیر نیندازید اما یک سال عقب افتاد و این پروزه حالا ۷ درصد پیشرف دارد در حالیکه حداقل باید ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد، انتظار داریم وزارت مسکن، پیمانکار و مسئولان استان همه برای پیشرفت این پروژه همت کنند.
,
 
,
دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: دولت قول داده ۴ میلیون مسکن بسازد که یکسال آن تمام شد و سال آخر هم که مسائل انتخابات مطرح است لذا دولت دو سال بیشتر وقت مفید ندارد، مردم امیدوارند و نباید امید مردم را به یاس تبدیل کنند چراکه تاخیر آثار مخربی خواهد داشت.
,
 
,
وی ادامه داد: متاسفانه در عمل پیشرفت چشم‌گیری در حوزه مسکن نمی بینیم و امیدواریم یک گزارش رسمی به مردم داده شود و مردم بتوانند پیشرفت کار را ببینند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید براینکه صنعت استان مرکزی نیاز به تدبیر دارد گفت: شرکت های هپکو، آذرآب، ماشین سازی و سه هزار واحد صنعتی استان ظرفیت عظیمی است که باید قدر بدانیم اما برخی به دنبال منافع و جیب خودشان هستند ما برای این صنایع خیلی خون دل خوردیم از جمله آذرآب که انتظار داریم پرونده قضایی آن باید با جدیب دنبال شود و با شخصی که هزار میلیارد پول این شرکت را برده و خیانت کرده برخورد شود.
,
 
,
امام جمعه اراک تأکید کرد: کارگران هم باید در حل مشکلات صنایع بزرگ استان کمک کنند و به همگی به دنبال مصالح و اقتدار ملی باشیم چراکه این صنایع سرمایه ملی هستند.
,
 
,
دری نجف آبادی افزود: آقای رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی یک تیم را با مسئولیت معاون اول و وزاری مربوطه مامور پیگیری وضعیت صنایع استان کنند تا صنایع بزرگ ما سامان بگیرند.
,
 
,
وی ادامه داد: بیش از ۵۳۰ معدن در استان مرکزی وجود دارد که یک گنج با عظمت است و می تواند هزاران شغل ایجاد کند از طرفی استان مرکزی یک قطب کشاورزی هم هست، این استان گنج بزرگی است و می توان از این ظرفیت با برنامه ریزی استفاده کرد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاظرنشان کرد: در دولت قبلی کلنگی زدیم که در نیروگاه شازند هزار مگاوات برق تولید شود اما متاسفانه خشتی روی هم گذاشته نشد لذا از وزارت نیرو انتظار داریم تدبیر کنند، فقط شرکت آلومینیوم روزانه ۳۵۰ مگاوات برق نیاز دارد که باید خودشان سرمایه گذاری کنند و به جای ریخت و پاش و حقوق و پاداش های کذایی هم واحد آندسازی را راه اندازی کنند و هم برق مورد نیاز خودشان را تولید کنند.
,
 
,
نرخ باروری در استان مرکزی بسیار پایین است/ مرکزی دومین استان پیر کشور
,
 
,
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه ها با انتقاد از وضعیت نامطلوب نرخ باروری در استان مرکزی گفت: نرخ متوسط باروری که باید در استان مرکزی وجود داشته باشد تا جمعیت آن سر به سر شود حداقل ۲.۳ تا ۲.۶ است ولی متاسفانه نرخ باروری در استان مرکزی بسیار پایین است و  در سال گذشته این عدد ۰.۵ درصد بوده در حالی که باید این رقم ۲.۵ درصد باشد که متاسفانه آمار وحشتناکی از سقط جنین هم وجود دارد.
,
 
,
دری نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی دومین استان پیر کشور است و اگر با این روند پیش برود پیرترین استان کشور خواهیم شد و جمعیت جوانی که بتواند کشور را اداره کند نخواهیم داشت.
,
 
,
وی افزود: مسئله ازدواج و زاد و ولد از واجب ترین و ضروری ترین کارهاست لذا دختران و پسران ازدواج را برای سنین بالا نگذارند و تاخیر نیندازند.
,
 
,
انتهای پبام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه