اخبار داغ

طرح انزوا شکست خورد؛

خیز دولت برای تقویت بلوک اوراسیایی؛ از پیمان شانگهای تا اجلاس بریکس/ وقتی دیپلماسی ایران آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو را مات کرد

خیز دولت برای تقویت بلوک اوراسیایی؛ از پیمان شانگهای تا اجلاس بریکس/ وقتی دیپلماسی ایران آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو را مات کرد
قرار گرفتن ایران در کنار اقتصادهای جهانی در کشورهای بریکس و شانگهای نویدبخش آینده مطلوب اقتصادی ایران در چشم انداز ۲۰ سال آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، همه چیز از یک انتخاب شروع شد، روزی که مردم به جریان حاکم بر بدنه دولت که نگاهی نئولیبرالی در اندیشه و تفکر آنها بود نه گفتند و به دولتی روی آوردند که همه چیز را برای مردم می خواهد و منافع کشور را در رضایت آنها می بیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
مردم عبور کردند از دولتی اصلاحاتی که بنایشان مذاکره بود و خوش باورانه تصور کردند می توانند با تعامل با آمریکا و دولت های اروپایی به هر آنچه می خواهند دست پیدا کنند، همان عده ای که با اشراف حداقلی از روابط خارجی فرصت ها را از ایران سلب کردند.
,
 
,
تمرکز گفتگو و مذاکره با اروپا و غرب باعث شد فرصت های بسیاری را در تعامل با شرق دور اعم از روسیه، چین، آمریکای لاتین و آفریقا از دست دهیم اما رویکرد دولت سیزدهم همسویی با بدنه حاکمیتی و افکار عمومی بود و موجب هماهنگی میدان و دیپلماسی شد.
,
 
,
, ,
 
,
مواضع صریح و روشن دولت مردمی و سخنان رئیس جمهور در دیدار با روسای دولت های جهان با اقبال عمومی مواجه شده و موفقیت های بزرگی را در ماه های اخیر شاهد بوده ایم که عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای چین یک مورد از آنهاست.
,
 
,
توانمندی ایران در عرصه اقتصادی، سیاسی، دفاعی و نظامی، دستیابی به دانش هایتک، سفر سال گذشته رئیس جمهور به قطر برای شرکت در اجلاس گازی اوپک که ۳ ضلع اصلی آن ایران، روسیه و قطر هستند نشان از تعاملات فزاینده بین کشورمان با جهان داشت. 
,
 
,
, ,
 
,
"آدام میلشتین" لابی گر صهیونیستی – آمریکایی می گوید؛ اعضای چین و روسیه که سازمان همکاری شانگهای، یک نهاد امنیتی برای آسیا را رهبری می کنند بر عضویت آتی ایران در این بلوک که شامل هند و پاکستان می شود، صحه می گذارند. این گام خوبی نیست.
,
 
,
, ,
 
,
"بن نورتون" روزنامه نگار آمریکایی می گوید؛ این مهم است که ایران به طور رسمی عضو کامل سازمان همکاری شانگهای (چین، روسیه و پاکستان) شده است. این یکی از نشانه های تقویت بلوک اوراسیایی جدید برای مقابله با هژمونی آمریکا – اتحادیه اروپا – ناتو است.
,
 
,
آزادسازی بخشی از دارایی های ایران و کاهش بخشی از محدودیت ها در دسترسی کشورمان به بازارهای بین المللی نشان می دهد تغییر نگرش در کشورهای مقابل به واسطه دیدگاه ها و تعامل دولت سیزدهم در مسائل منطقه ای و بین المللی ایجاد شده است.
,
 
,
در ادامه با دعوت رسمی چین از ایران برای حضور آیت الله رئیسی در اجلاس بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای‌ جنوبی) ورق برگشت و بار دیگر قدرت دیپلماسی دولت و حرکت موثر در مسیر توسعه و عبور از چسبندگی به معاهده برجام را در دوره جدید نشان داد.
,
 
,
یک تحلیلگر اقتصاد سیاسی درباره دعوت چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس،  طی گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: دیپلماسی ابزار تامین منافع ملی کشورها است و نباید بر اساس حب و بغض غیرمنطقی علیه بلوک غرب یا بلوک شرق به کار گرفته شود.
,
 
,
ابوذر یاسری در ادامه افزود: دیپلماسی موفق است که منتج به نتیجه شود نه صرفا مذاکراتی طولانی مدت و بدون نتیجه یا نتیجه ای علیه منافع ملی که موجب افزایش تحریم ها، تهدیدها و دست اندازی به منافع کشور دیگر شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: برخی تحلیلگران و سیاستمداران ما متاسفانه منافع کشورهایی که برای نابودی مردم سالاری بودجه تصویب می کنند، قهرمان ملی ایرانیان را ترور کرده و اموال ایران و افغانستان را غارت می کنند به رسمیت می شناسند.
,
 
,
, ,
 
,
یاسری تصریح کرد: همان عده مذاکره و گفتگو با کشورهایی که قدرت تکنولوژیک و سرمایه خودشان را برای رفع تحریم ها در اختیار ایران می گذارند را قطع کرده اند، کشور چین بدون تردید قدرت برتر اقتصادی امروز جهان است.
,
 
,
وی گفت: چین اثبات کرده احترام متقابل را در رابطه با کشور ایران حفظ و در راستای منافع مشترک دو کشور حاضر به همکاری و هزینه کرد خواهد بود، دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس آرزوی دیرینه ملت ما به عنوان آزاده مستقل را براورده کرد.
,
 
,
یاسری ادامه داد: بریکس نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و بر گشودن مسیری آزاد از رفتارهای خودسرانه، غیرمتمدنانه، متفرعنانه کشورهای ایالات متحده تاکید دارند.
,
 
,
وی گفت: همکاری بین ایران و کشورهای عضو بریکس می تواند راه مهمی در کنار مسیر مذاکراتی باشد که پس از ۲۰ سال اصرار غربی ها بر مذاکره با خروج گانگسترهای آمریکایی به شکست خورده است.
,
 
,
دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب در خاتمه گفت: توجه به نکات مذکور ما را به یک تحلیل منطقی و عالمانه بر اساس اصول دیپلماتیک روابط بین الملل خواهد رساند.
,
 
,
همچنین زهرا نعمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه ای در جنوب غربی آسیاست و از جایگاه ویژه ای به دلیل در اختیار داشتن منابع انرژی برخوردار است.
,
 
,
وی ادامه داد: خطوط مواصلاتی بین المللی که در شرق و جنوب شرق آسیا و اروپا توسط ایران به وجود آمده، ایران  را به گستره ای مورد توجه اقتصادهای بزرگ دنیا جلب کرده است.
,
 
,
نعمتی با اشاره به اینکه با توجه شرایط مذکور حضور فعال ایران در سازمان ها و مجامع اقتصادی و تجاری بی بدیل است، افزود: در طول ادوار تاریخ تلاش هایی برای حضور در این عرصه ها صورت گرفته اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این تلاش ها به نتیجه رسیده است.
,
 
,
, ,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان های اقتصادی اکو و شانگهای مهر تاییدی بر این ادعاست و امروز نیز جمهوری اسلامی به گروه اقتصادی بریکس دعوت شده است.

وی گفت: حضور در این سازمان ها موثرترین راه برای گشودن تدریجی اقتصادهای ملی به کشور و ادغام آنها با اقتصاد جهانی است که در دولت سیزدهم محقق شده است.
,
,
,
 
,
نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه ریزی غرب را برای انزوای اقتصادی ایران خنثی کرد، ادامه داد: غرب درصدد انزوای اقتصادی ایران بود که حضور ایران در عرصه های تجارت های جهانی برنامه های آنها را بر هم ریخت.
,
 
,
در خاتمه باید گفت قرار گرفتن ایران در کنار اقتصادهای جهانی در کشورهای بریکس و شانگهای نویدبخش آینده مطلوب اقتصادی ایران در چشم انداز ۲۰ سال آینده است.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه