اخبار داغ

در سومین جشنواره توت فرنگی کردستان عنوان شد؛

لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای ورود گردشگران به جشنواره توت‌فرنگی در شیان

لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای ورود گردشگران به جشنواره توت‌فرنگی در شیان
استاندار کردستان، بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها، فراهم شدن شرایط و بهره‌برداری از امکانات برای ورود مهمانان و گردشگران به جشنواره توت‌فرنگی در روستای هدف گردشگری شیان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ در سومین جشنواره بزرگ توت‌فرنگی در روستای شیان، گفت: در همه جای ایران، توت‌فرنگی را به نام کردستان می شناسند و حق آن است که این محصول توت محلی و شیانی نامیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

استاندار کردستان تلاش زنان و مردان روستای شیان را در تولید و برداشت توت‌فرنگی قابل تقدیر خواند و افزود: صنایع تبدیلی یکی از مهم‌ترین نیازهای بخش کشاورزی استان است و هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند حمایت ویژه می‌شود.

,

زارعی‌کوشا، یادآور شد: برنامه‌ای برای حضور مدیران در بخش‌های مختلف استان طراحی شده است و اولین بخشی که جلسه شورای برنامه‌ریزی را در آنجا برگزار می‌کنیم بخش سیروان و روستای شیان خواهد بود.

,

, ,

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، هم گفت: مسیر توسعه کردستان از گردشگری  کشاورزی می‌گذرد و زمانیکه هورامان ثبت جهانی شد بخش سیروان به‌عنوان مرکز اصلی فرهنگی هورامان معرفی شد.»

,

محسن فتحی، اظهار کرد: «تا زمانی‌که مردم پای کار نباشند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و توسعه زمانی معنا می‌یابد که مردم درگیر شوند.

,

, ,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، نیز با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در این استان، گفت: کردستان ظرفیتی ویژه در حوزه گردشگری کشاورزی دارد.

,

یعقوب گویلیان، با بیان این‌که روستای هدف گردشگری شیان برای سومین‌بار میزبان این جشن بزرگ است، اظهار کرد: این استان دارای محصولات فراوانی است و باید برای سایر محصولات مانند انار، گردو و توت سفید نیز جشنواره برگزار شود.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: گردشگری کشاورزی به‌عنوان راهکاری برای رشد و پیشرفت روستاها و بهبود معیشت مردم می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشاورزان و ارتقاء سطح درآمد آنان باشد.

,

وی عنوان کرد: این جشنوار‌ه‌ها  یک فرصت و امتیاز است تا  بتوان به‌صورت تخصصی در زمانی مشخص و با همکاری آژانس‌های خدمات مسافرتی نسبت به جذب تورهای گردشگری اقدام شود.

,

گویلیان، همچنین از برگزاری جشنواره عکس توت‌فرنگی در کردستان خبر داد و گفت: اولین جشنواره عکس توت‌فرنگی به‌همت این اداره‌کل و موسسه هنری خانه عکاسان کردستان و همچنین با همکاری بخشداری سیروان و آموزشگاه فنی حرفه‌ای هوزان، مردادماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه