اخبار داغ

تفاوت چشمگیر قیمت مسکن در یاسوج با داده‌های مرکز آمار

تفاوت چشمگیر قیمت مسکن در یاسوج با داده‌های مرکز آمار
در هفته‌های گذشته داده‌های مرکز آمار ایران شهر یاسوج را به دلیل قیمت پایین مسکن ارزان ترین شهر نامید اما آمار اعلام شده با واقعیت‌های موجود سبب انتقادهای مختلفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در هفته های گذشته مرکز آمار ایران قیمت مسکن و زمین در بهار 1400 را اعلام کرد، قیمتی که از آن به عنوان گران ترین و ارزان ترین شهرهای ایران نام برده می شد، در این آمار تهران گران‌ترین شهر ایران با قیمت مسکن حدود ۳۲میلیون و ۵۶۰هزار تومان بود و شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت  ایران با قیمت مسکن در آن زیر متری ۲میلیون تومان نام برده شد یعنی یاسوج با متری یک میلیون و ۸۷۸هزار تومان ارزان‌ترین شهر در حوزه قیمت مسکن نام گذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اعلام آمار قیمت مسکن در شهر یاسوج در شرایطی اعلام شده است که تفاوت قیمت اعلام شده با واقعیت های موجود فاصله مثال زدنی دارد بر این اساس در مناطق مختلف شهر یاسوج قیمت مسکن و زمین متفاوت است یعنی در نقاطی از شهر یاسوج هر متر زمین تا 13 میلیون تومان خرید و فروش می شود و  امکان خرید مسکن با این قیمت توسط اقشار متوسط و کم درآمد جامعه وجود ندارد.

,

در مناطق کمتر توسعه یافته شهر یاسوج که برخی امکانات زیرساختی مانند جاده آسفالت و همچنین حریم های عمرانی مشخص نشده است قیمت مسکن با متری حتی تا 5 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

,

قیمت اعلام شده مرکز آمار ایران حتی در حاشیه شهر یاسوج هم صدق نمی کند به گونه ای که در این مناطق حاشیه ای قیمت هر متر زمین بالای 3 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.

,

طبق برخی منابع معتبر قیمت زیر 2 میلیون تومان در شهر یاسوج که از آن به عنوان ارزانترین شهر یاسوج یاد شده است نمی تواند معتبر باشد زیرا قیمت مسکن حتی در روستاهای دور دست مناطق حاشیه ای یاسوج بالای 1 میلیون و 700 هزار تومان است.

,

وقتی در آمار یاد شده مرکز آمار ایران اعلام می شود ارزانترین شهرها شهر یاسوج است اما واقعیت های موجود با آمار اعلام شده فاصله تامل برانگیز دارد این موضوع آثار منفی متفاوتی به همراه خواهد داشت که شاهد مهاجرت بی رویه ساکنان استان های جنوبی کشور به شهر یاسوج  و مشکلاتی همچون افزایش ترافیک، مشکلات در رفت و آمد، ناتوانی در خدمات دهی به شهروندان و افزایش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

,

گفتنی است پیش از این یکی از مسئولان استان با انتقاد از آمار اعلام شده رتبه تورمی کشور که رتبه کهگیلویه و بویراحمد را رتبه اول تورم می دانست گفت: این خبر کاملا کذب است و کهگیلویه و بویراحمد  رتبه ۱۵ را از لحاظ تورم در سطح کشور دارد.

,

لازم به ذکر است باید آمار اعلام شده قیمت مسکن در شهر یاسوج که تفاوت چشمگیری با داده های مرکز آمار دارد مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود بر اساس کدام منابع و شاخصه ها این آمار  اعلام شده است به گونه ای  که صحت و سقم آن مورد انتقاد بخش های مختلف قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه