اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی در گفت‌وگو با دانا؛

حمایت از تولیدات کشاورزی زمینه را برای افزایش امنیت غذایی کشور فراهم خواهد کرد/ راهکارهایی جهت بهتر شدن صنعت پرورش آبزیان

حمایت از تولیدات کشاورزی زمینه را برای افزایش امنیت غذایی کشور فراهم خواهد کرد/ راهکارهایی جهت بهتر شدن صنعت پرورش آبزیان
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در این صنعت گفت: واقعی شدن قیمت محصولات کشاورزی در کنار حمایت دولت از صنایع تولیدی در جهت حفظ امنیت غذایی موجب رونق تولید و جان گرفتن صنعت پرورش آبزیان خواهد شد.
[

آرش نبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت این صنعت باتوجه‌به آثار اصلاح اقتصادی انجام شده بر پایداری تولید اظهار کرد: باتوجه‌به مردمی‌سازی یارانه‌ها و ایجاد شوک ناشی از افزایش هزینه تمام شده تولید و نرخ نهایی کالا، ۷ تا ۸ ماه زمان برای بازگشت آرامش به صنعت و بازار پرورش آبزیان نیاز است.

افزایش هزینه های جاری در صنایع پرورش آبزیان

وی افزود: در شرایط کنونی تولیدکنندگان برای خرید ۱۰۰ هزار بچه‌ماهی رقمی بالغ بر ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارند؛ بنابراین پایداری و استمرار تولید نیازمند حمایت تولیدکننده است تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهد.

نبی‌زاده توضیح داد: باتوجه‌به معضلات پیش‌آمده در روند ارز ترجیحی و مشکلاتی که برای اقتصاد و بازار ماهی به وجود آورده بود، تولیدکنندگان بخش سردابی بارها خواهان حذف ارز و واقعی شدن قیمت‌ها را داشتند، اما مسئله این است که این اصلاح نباید از جیب تولیدکننده کسر و سر سفره مردم رود، بلکه دولت از محل اختلاف ارز باید تولیدکننده را حمایت و به مردم یارانه دهد تا صنعت تولید آبزیان با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به تولید آثار سو بر اقتصاد و امنیت غذایی دارد، گفت: رسیدن بازار به تعادل و آرامش قبل و جا افتادن قیمت‌ها در بازار زمان‌بر است، اما اگر تولیدکننده در این مدت از چرخه تولید خارج شود دیگر امکان راه‌اندازی مجدد مزارع وجود ندارد.

با استمرار کاهش تولید مرغ و ماهی امنیت غذایی کشور به خطر خواهد افتاد

وی ادامه داد: امسال دولت همانند بخش دام و طیور به‌صورت استثنایی باید از قزل‌آلا حمایت کند به‌طوری‌که با جمع‌آوری ۷ تا ۱۰ هزار تن تولید مازاد ضمن جلوگیری از ورشکستگی تولیدکنندگان به پایداری تولید کمک کند چرا که با استمرار روند فعلی و کاهش تولید مرغ و ماهی هیچ کشوری قادر به تأمین این میزان کمبود مواد غذایی برای کشور ما نخواهد بود.

نبی‌زاده با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها در بهره‌وری تولید اثر دارد، افزود: امسال افزایش قیمت نهاده‌ها از یک سو و خشکسالی و کم‌آبی از سوی دیگر تولید را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، درحالی‌که دولت با اهتمام به حمایت‌های لازم و پرداخت تسهیلات مناسب باید به این روند کمک کند تا تولید دچار آسیب نشود.

افزایش خرید تضمینی و صادرات در شرایط کنونی به سرپا نگه داشتن صنعت پرورش آبزیان کمک خواهد کرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی صادرات را تنها راه نجات تولیدکنندگان اعلام کرد و گفت: باتوجه‌به جنگ روسیه و اوکراین، صادرات به سبب کاهش تقاضا از روسیه محدود شده است، درحالی‌که تنها راه نجات تولیدکنندگان در شرایط کنونی و افزایش هزینه‌ها و برای سرپا نگه‌داشتن این صنعت صادرات است.

وی در پایان با اشاره به مشکلاتی که قطعی برق و استفاده از برق جایگزین و هزینه بر بودن این روند در تولید گفت: با وجود همه این مشکلات با حمایت از تولید و واقعی شدن قیمت‌ها این امکان به وجود خواهد آمد تا این صنعت به‌عنوان یکی از پایه‌های امنیت غذایی کشور در چرخه تولید به روند اصلی خود باز گردد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
, افزایش هزینه های جاری در صنایع پرورش آبزیان, افزایش هزینه های جاری در صنایع پرورش آبزیان,
,
,
,
,
,
,
,
, با استمرار کاهش تولید مرغ و ماهی امنیت غذایی کشور به خطر خواهد افتاد, با استمرار کاهش تولید مرغ و ماهی امنیت غذایی کشور به خطر خواهد افتاد,
,
,
,
,
,
, افزایش خرید تضمینی و صادرات در شرایط کنونی به سرپا نگه داشتن صنعت پرورش آبزیان کمک خواهد کرد, افزایش خرید تضمینی و صادرات در شرایط کنونی به سرپا نگه داشتن صنعت پرورش آبزیان کمک خواهد کرد,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه