اخبار داغ

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مطرح کرد؛

ایجاد پارک مهارت برای ارتباط مهارت آموزان با دانشجویان نظری

ایجاد پارک مهارت برای ارتباط مهارت آموزان با دانشجویان نظری
خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ایجاد پارک مهارت در کشور،گفت: هدف ایجاد پارک مهارت در کشور، ارتباط مهارت آموزان با دانشجویان دانشگاه های پژوهش محور در راستای تولید و تجاری سازی محصول به دست آمده از پژوهش و دانش نظری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرفان خسرویان درگفتگو با خبرنگار یزدرسا، حوزه آموزش را شاکله نظام مهارتی کشور دانست و گفت: از جمله مواردی که در سند نقشه راه تحول دانشگاه پیش بینی شده است، حوزه آموزش است و باید اطلس نظام شغلی- مهارتی کشور هر چه سریعتر تدوین شود و مشاغل مهم و دارای بازار کار کشور و جهان را به درستی شناسایی و به روزرسانی کرده و در راستای تربیت افراد متخصص در این زمینه اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در این راستا سه ضلع مهم نظام سلایق حرفه ای، طبقه بندی مشاغل و رصد شغل ها و مهارت ها تحت عنوان رصدخانه مهارت باید در برنامه های تحولی دانشگاه در نظر گرفته شود.

,

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نظام سلایق حرفه ای، عنوان کرد: آموزش ها باید مرتبط با نظام سلایق حرفه ای بوده و در ارتباط با فضای کسب و کار و اشتغال در کشور باشد  و همچنین با رصد مشاغل مورد نیاز کشور، به همگرایی در این زمینه رسید.

,

خسرویان از تشکیل یک کارگروه برای تشکیل رصدخانه مهارت خبر داد و تصریح کرد: قبل از پایان سال تحصیلی آینده، از پروژه رصدخانه مهارت بهره برداری خواهد شد امید است با این شرایط بتوانیم نیروی کار متخصص در این زمینه تربیت کنیم.

,

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به فعالیت در فناوری های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، عنوان کرد: در مبحث تربیت متخصص در حوزه های مختلف، باید به پنج حوزه طراحی، قطعه سازی، انرژی و حوزه های تجدیدپذیر، حوزه حمل و نقل، بیوتکنولوژی و کشاورزی و همچنین علوم اجتماعی و انسانی توجه ویژه ای شود.

,

خسرویان با تاکید به لزوم جااندازی نظام ملی مهارت در کشور، اظهار کرد: برای تجاری سازی علم و فناوری در کشور اکوسیستم علم و فناوری از طریق،  پارک های علم و فناوری، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان تدوین شد که نخبگان دانشگاه های تیپ یک کشور، برای تجاری سازی دانش و ایده های خود به سمت پارک های علم و فناوری سوق داده شوند.

,

وی افزود: برخلاف دانشگاه های نظری که دانشجو پس از ۱۰ یا ۱۲ سال برای بازار کار آماده می شود، دانشگاه فنی و حرفه ای در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ سال، دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می کند و سلایق فرد را با توجه به نیاز صنعت در کشور، در نظر می گیرد.

,

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه های در نظر گرفته در راستای ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با صنعت، تصریح کرد: برنامه ملی آمایش رشته ها که با مشارکت صنایع اتفاق می افتد و آموزش ها با توجه به صنایع به روزرسانی می شوند و آموزش در کنار صنعت، که در شهرهای صنعتی کارگاه های داشنکاه فنی و حرفه ای توسط صنایع تجهیز می شوندو آموزش ها با استفاده از تجهیزات صنایع به مهارت آموزان آموزش داده شود.

,

خسرویان با تاکید بر ایجاد پارک مهارت در کشور،گفت: طراحی اکوسیستم مهارت از دیگر برنامه هایی است که باید انجام شود و شرکت های مهارتی با همکاری مهارت آموزان، خدمات خود را به شهرک های صنعتی ارائه دهند.

,

وی عنوان کرد: هدف مهارت آموزان در دانشگاه فنی و حرفه ای، انجام پژوهش های نظری نیست بلکه ارتباط با دانشجویان دانشگاه های پژوهش محور در راستای تولید و تجاری سازی محصول به دست آمده از پژوهش و دانش نظری است که این مهم در پارک مهارت و علم و فناوری محقق خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه