اخبار داغ

پروازی که ماندگار شد؛

۱۲تیر۶۷،روزی که آبی و قرمز، آب و آتش به هم آمیخت/ادعای دروغین مدعیان حقوق بشر بال ۲۹۰ کبوتر را در آسمان خلیج فارس سوزاند

۱۲تیر۶۷،روزی که آبی و قرمز، آب و آتش به هم آمیخت/ادعای دروغین مدعیان حقوق بشر بال ۲۹۰ کبوتر را در آسمان خلیج فارس سوزاند
۱۲تیر ۶۷،روزی که همه دیدند آبی و قرمز،آب و آتش به هم آمیخت و مدعیان سیه دل حقوق بشر ۲۹۰ انسان بی گناه را در آبهای نیلگون خلیج فارس هدف قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"راه آرمان" ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری ایران‌ایر از باند فرودگاه بندرعباس را به مقصد دوبی برخاست اما هرگز فرودی را تجربه نکرد. پرواز شماره ۶۵۵ با ۲۹۰ مسافر غیرنظامی در ارتفاع ۱۲ هزار پایی با شلیک موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس» نیروی دریایی آمریکا، برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

در ساعت ده و ده دقیقه بامداد خلبان برای آخرین بار خطاب به ۲۷۴ مسافر آن می گوید: «با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و درود بی کران به روان پاک شهدای اسلام و آرزوی سلامت شما مسافران عزیز، از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ورود شما را به هواپیمای ایرباس خوش آمد می گوییم» و این گونه بود که خلبان شهید این هواپیما، دقایقی قبل از شهادت، ورود مسافران را خوش آمد گفت و برایشان آرزو کرد که به سلامت به مقصد برسند؛ غافل از این که آمریکای به اصطلاح حامی حقوق بشر، در کمین انجام جنایتی هولناک است.

پس از لحظاتی، پیکرهای پاک مردان و زنان و کودکان و حتی نوزادان بی گناه به جای رسیدن به آشیانه ای گرم خانواده ، در اعماق آبهایی سرد و با عظمت جای گرفتند.

آن روز مریم خوشحال و ذوق زده از این که می تواند سوار بر هواپیما شود و در آسمان پرواز کند و به رویای شیرین کودکی اش واقعیت بخشد، همراه مادر از خانه بیرون آمد ساعتی بعد،هواپیما در آسمان و بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس به پرواز درآمد و هنوز مدتی نگذشته بود که دریا آغوشش را برای گل های پرپری که از آسمان به طرفش می آمدند گشود.

همه دیدند که آبی و قرمز، آب و آتش به هم آمیخت و دشمن سیه دل بار دیگر فاجعه ای اسفناک آفرید،مریم و مادرش نیز در همان آسمان همراه فوجی از کبوتران پر و بال سوخته ،پرواز به سوی دوست را آغاز کردند.

در آستانه 12 تیر و حمله به هواپیما ایرانی توسط آمریکا فرصتی برای گفتگو با خانواده یکی از شهدای این حادثه شد تا مروری بر این حادثه دلخراش و جانکاه داشته باشیم.

علی مرادی همسر شهیده روز خاتون سابقی نژاد و پدر شهیده مریم مرادی پور در گفتگو با خبرنگار راه آرمان،اظهار داشت: چند سالی ساکن شهر العین بودم و با پدر شهیده روز خاتون سابقی آشنا شدم آنها اهل روستای پشت کوه رمشک شهرستان قلعه گنج و سنی مذهب بودند و در واقع ما هر دو خانواده ساکن جنوب کرمان و هم استانی بودیم و در اداره خاص ابوظبی مشغول کار بودم باچند بار رفت وآمد به خانم سابقی علا قه مند شدم.

وی افزود: از آنجا که آنها سنی مذهب بودند برای این ازدواج من شروطی داشتم به شهیده سابقی نژاد گفتم شرط من برای ازدواج باشما این است که به مذهب شیعه روی بیاورید،انوکی در فکر فرو رفت و قبول کرد.

همسر شهیده روز خاتون سابقی نژاد به نحوه روی آوردن شهیده به مذهب شیعه اشاره کرد و بیان داشت: شهیده سابقی نژاد در جلسات حسینیه امام علی (ع) شهر العین برگزار شرکت کرد و به مذهب شیعه روی آوردند و ما بعداز ازدواج به زیارت امام رضا علیه السلام رفتیم.

مرادی با بیان اینکه شهیده سابقی نژاد فردی بسیار متدین وخوش اخلاق بود،خاطر نشان کرد: احترام خیلی زیادی برای دیگران قائل بودند.

مرادی گفت: دو فرزند دختر و ۲پسر از بازماندگان این بانوی شهیده هستند،به نام های فاطمه،عیسی،مسلم ومریم بود، مریم در سن نه سالگی به همراه مادر خود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی به نحوه شهادت همسر و دخترش اشاره و بیان کرد: از آنجایی که فرودگاه تا محل زندگی ما۱۵۰کیلومتر فاصله داشت من یک ساعت قبل خود را به در فرودگاه رساندم و منتظر آنها بودم که ناگهان تلویزیونی که در فرودگاه بود اعلام کرد که پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس بندرعباس به دبی سقوط کرد خیلی آن لحظه اندوهگین شدم.

مرادی با بیان اینکه آمریکا از یزیدیان هم یزدی تر است،گفت: آمریکا خود را حامی حقوق بشر می‌داند، اما به هیچ یک از اصول و قواعد آن پایبند نیست و همواره خوی وحشی گری و جنایتکارانه خود را با سوختن بال ۲۹۰ کبوتر در آسمان آبهای نیلگون خلیج فارس نشان داد.

وی ادامه داد: جنایت اخیر آمریکا به شهادت رساندن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و قتل و عام کودکان یمن است.
 
مرادی گفت: به شهادت رساندن 290 مسافر بی گناه آن هم با توجهیی مضحک و خنده دار، داغ بزرگی بود که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و لکه ننگی بر پیشانی جنایت ‌پیشگان آمریکا و حامیان ظلم و استکبار شد.

پدر شهیده مریم مرادی پور عنوان کرد: به هر حال این حادثه پشت پرده مدعیان دروغین حقوق بشر را به خوبی نشان داد و خون شهدای پرواز شماره ۶۵۵ استقامت ملت ایران در مقابل دولت‌های زورگو و جنایتکار را بیش از گذشته افزایش داد.

گفتنی است، در هواپیمای ایرباس ۶۵۵ شهیده روزخاتون سابقی،شهیده مریم مرادی، حمیدرضا تفضلی، شهید حاج نادر میرکی، شهید رضا چمانچی پور و شهید مراد رواق از مسافران بهشتی جنوب کرمان در این پرواز بودند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه آرمان،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه