اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

فعالان بازار بورس حمایت شوند

فعالان بازار بورس حمایت شوند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت:در حوزه بورس کالا یا بازار سهام باید تدابیری اندیشیده شود که سرمایه‌گذاران و فعالان بازار بتوانند از ابزارهای مالی متعدد مالی استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد طبیبیان، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره کاربرد سفته و برات الکترونیک در بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا با هدف تنظیم عرضه و تقاضا، قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و تأمین مواد اولیه صنایع و تأمین مالی بازار کالا تأسیس شده اس، از این رو این بازار فعالان بسیاری را دارد و اگر هرچقدر فرآیند فعالیت در این بازار برای فعالان تسهیل شود، می‌توان به بهبود و عمق‌بخشی به این بازار امید داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی افزود: تمام ابزارهای مالی نقش مهمی در بهبود فرآیند کسب و کار و قیمت‌گذاری‌ها دارند، طوری که در کشورهای توسعه‌یافته، سیاستگذاران تمام تمرکز خود را به بهبود فرآیند کسب و کار متمرکز کرده‌اند تا از سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای مالی حمایت حداکثری به عمل آورند.
,
 
,
کارشناس حوزه پولی و بازارهای مالی خاطرنشان کرد: در حوزه بورس کالا یا بازار سهام باید تدابیری اندیشیده شود که سرمایه‌گذاران و فعالان بتوانند از ابزارهای مالی متعددی استفاده کنند که ابزارهای مالی آنلاین مانند اعطای اعتبار، تخصیص وام کم‌بهره و نیز سفته و برات الکترونیک در زمره این ابزارهای مالی محسوب می‌شوند.
,
 
,
طبیبیان معتقد است، متأسفانه از ظرفیت‌های خدمات آنلاین و الکترونیک در بورس کالا یا حتی بازار سهام غفلت شده و ضروری است که اصلاحاتی به این رویکرد صورت پذیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه سفته و برات الکترونیک در حوزه کنترل نقدینگی و کاهش هزینه‌های مصرفی و جاری بانک‌ها تعریف می‌شود، اظهار داشت: قطعاً بانک مرکزی در فراگیر شدن سفته و برات الکترونیک نقش مهم و کاربردی دارد و باید نسبت به این موضوع مهم دقت بیشتری داشته باشد. هنوز در ایران مردم برای خرید سفته به دکه‌های روزنامه فروشی یا بانک‌ها مراجعه می‌کنند، در صورتی‌که بسترهای لازم برای صدور آنلاین این اسناد مهم فراهم است و در سراسر دنیا هم صدور اسناد بانکی و تضامین لازم به صورت آنلاین انجام می‌شود، اما در ایران هنوز روش سنتی کاربرد دارد.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی در پایان متذکر شد: در بورس کالا اگر سفته و برات الکترونیک کاربرد داشته باشد می‌توان امیدوار بود که فعالان بازار بورس کالا بیشتر شوند و چرخه نقدینگی در این بازار کنترل شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه