اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

ممنوعیت کشتار دام خارج از کشتارگاه های یزد در روز عید قربان /بیماری تب کریمه کنگو در کمین است

ممنوعیت کشتار دام خارج از کشتارگاه های یزد در روز عید قربان /بیماری تب کریمه کنگو در کمین است
فاتحی‌نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: کشتار دام در روز عید قربان فقط در کشتار گاه‌های مجاز دام انجام می‌شود و اجازه کشتار خارج از کشتارگاه ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فاتحی نیا در گفتگو با یزدرسا، نسبت به رعایت موارد بهداشتی با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد: مردم برای جلوگیری از انتقال این بیماری خطرناک در عید قربان به هیچ عنوان اقدام به ذبح غیربهداشتی دام در خارج از کشتارگاه‌ها نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در روز عید قربان گشت های سیار و سامانه های پاسخگویی شبکه دامپزشکی استان به شماره1512اماده پاسخگویی به سوالات مردم و همچنین دریافت گزارشات مردم هستند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه به شدت با افراد متخلف که اقدام به ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه ها کنند برخورد و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تصریح کرد: در سطح استان 7کشتارگاه سنتی و 2 کشتارگاه صنعتی به صورت کامل امادگی ذبح دام  و نذورات مردم را دارند.

,

فاتحی نیا با اشاره به اینکه ظرف 48ساعت در مورد فعالیت کشتارگاه های موقت در سطح شهر یزد تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد ابراز داشت: در سالجاری عید قربان مصادف با روزهای گرم سال شده، در این روزها ما هر ساله با بیماری تب کریمه کنگو مواجه هستیم که برای انسان بسیار خطرناک است.

,

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو در دام تظاهر قابل مشاهدی ندارد به نحوی که بدون آزمایش برای دامپزشکان نیز قابل تشخیص نیست، اما این بیماری می‌تواند در انسان خونزیزی شدید ایجاد کرده و منجر به مرگ شود.

,

فاتحی نیا با بیان اینکه این بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود، گفت: گزش کنه تا ترشحات آن می‌تواند انسان را آلوده به ویروس بیماری کند، همچنین تماس با ترشحات دام آلوده و مصرف گوشت تازه حاصل از کشتار غیر مجاز دام آلوده از دیگر راه‌های انتقال بیماری است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان گفت: همشهریان حتما گوشت ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال ودمای 0تا4درجه نگهداری و سپس مورد مصرف قرار دهند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه