اخبار داغ

مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان احداث می شود

مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان احداث می شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از آمادگی قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه «قرب کوثر» برای احیا مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: موزه‌ها نقش پررنگی در معرفی آداب، سنن، رسوم و فرهنگ مردم استان گیلان داشته و سایت موزه میراث‌روستایی گیلان نیز از ۱۷ سال قبل با هدف صیانت از فرهنگ معماری، آداب و رسوم و زیست‌بوم مردم روستایی گیلان آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تأکید بر اینکه نقش فرهنگی موزه‌ها به عنوان بستری برای مبادلات فرهنگی است گفت: موزه‌ها مراکز فرهنگی هستند که خلاقیت همراه با دانش، در آنها نقش مهمی داشته و در حفظ و انتقال میراث‌ معنوی و فرهنگی تأثیرگذار هستند.

او افزود:بنا بر پیشنهاد معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این قرارگاه نسبت به ساخت مسجدی با الگوی معماری سنتی که با سازگار و اقلیم و معماری متناسب در موزه میراث روستایی گیلان اعلام آمادگی کرده است.

لازم به ذکر است پرونده مجموعه اقدامات پاسدارانه برای میراث‌ معماری روستایی گیلان پس از انجام مراحل بررسی و داوری در اسفندماه سال گذشته در فهرست میراث ملی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه