اخبار داغ

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان:

سرانه فرهنگی در استان زنجان کم است/ کمیته بررسی حجاب و عفاف باید در ارگان‌های مختلف استان زنجان ایجاد شود

سرانه فرهنگی در استان زنجان کم است/ کمیته بررسی حجاب و عفاف باید در ارگان‌های مختلف استان زنجان ایجاد شود
دیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه به اندازه کافی ساختمان و زیر‌ساخت برای انجام کار‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: البته کمبود سرانه فرهنگی در استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسین نجفی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان ضمن تبریک هفته ازدواج اظهار داشت: با اینکه تمرکز بر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حل آن‌ها وجود دارد اما مشخص نیست که در کدام محله این آسیب‌ها زیاد و علت آن چیست؟ با این حال سعی کردیم تا با کمک چند نهاد این پایش‌ها را انجام دهیم و تحلیل‌ها را تا سطح هر محله رسانده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر طرح محله اسلامی تاکید دارند، افزود: این طرح به صورت اجتماعی و فرهنگی بازآفرینی خواهد شد و با کمک سپاه، ارشاد، ورزش‌وجوانان، آموزش‌وپرورش، نیروی‌انتظامی، شهرداری و سایر ارگان‌ها این کار در استان زنجان نیز در حال پیشروی است.

,

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه به اندازه کافی ساختمان و زیر‌ساخت برای انجام کار‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: البته کمبود سرانه فرهنگی در استان وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه ارگان‌های مختلف دارای ساختمان‌های متعددی هستند که می‌شود برای کار‌های فرهنگی اختصاص داد عنوان کرد: در شهر ۵۰۰ هزار نفری همچون زنجان، فضای فرهنگی آن‌طور که باید شکل نگرفته است.

,

نجفی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوان آزاد‌سازی ساختمان‌هایی را انجام داد که در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دارد، یک قرارگاه تشکیل شده است، تصریح کرد: این قرارگاه در نظر دارد با به میدان آوردن داشته‌ها، در اجرای کارهای فرهنگی مردمی سازی را انجام دهد. تا برای تمام مردم خصوصا اقشار پایین اقداماتی را انجام دهد.

,

وی با اشاره به اینکه در گام اول پایش ۱۰ پارک به لحاظ اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: سعی می‌شود در محلات هسته‌های محله محور تشکیل شود با این امر ناخداگاه آسیب‌های اجتماعی احصا می‌شود و در این راستا مساجد، مدارس و شورای جوانان کمک کننده خواهند بود و اداره محله به دست خود اهالی خواهد بود‌‌.

,

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان بیان کرد: در محله پونک برخی ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و دادگستری دارای ساختمان‌ها و فضاهایی هستند که می‌توانند در اختیار مردم قرار دهند.

,

وی تاکید کرد: قرارگاه فرهنگی برای هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها جهت آزاد‌سازی امکانات برای دسترسی عموم مردم خصوصا طبقات کم‌برخوردار شکل گرفته است.

,

نجفی همچنین در ادامه با بیان اینکه پیگیر عفاف و حجاب در تمام دستگاه‌های استان هستیم، گفت: هر دستگاه باید کمیته تشکیل دهد و وضعیت حجاب و عفاف را در مجموعه خود بسنجد.

,

وی با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده به دلیل عدم وجود اشتغال و درآمد است، عنوان کرد: بیشتر طلاق‌ها، بد‌سرپرستی، بی‌سرپرستی، اعتیاد نشات گرفته از همین معضل است.

,

نجفی تاکید کرد: اگر بحث اشتغال‌های خرد پیگیری شود می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و معضلات پیشروی جامعه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه