اخبار داغ

مشاور خانواده مطرح کرد؛

مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند/ کاهش ازدواج علتِ بسته شدن پنجره جمعیتی

مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند/ کاهش ازدواج علتِ بسته شدن پنجره جمعیتی
طیبه میرجلالی با بیان اینکه برای عدم بسته شدن پنجره جمعیتی کشور ۵ سال فرصت داریم، گفت: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی روبرو می شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه میرجلالی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تمایل جوانان به ازدواج بسیار کاهش یافته و تعطیلی هر ماه به طور میانگین دو دفترخانه ازدواج در کشور، مهر تائیدی بر این ادعاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
این مشاور با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو مشکل بزرگ ازدواج در کشور است، افزود: بسیاری از جوانان نداشتن شغل و مسکن را دلیل بر عدم تمایل به ازدواج عنوان می کنند.
,
 
,
میرجلالی تصریح کرد: مسئولین باید برای مسکن جوانان برنامه ای اساسی تدارک ببینند تا این قشر در سن ازدواج بتوانند خانه ای برای زندگی مشترک تهیه کنند.
,
 
,
وی افزود: جوانان نیز برای خودکفایی باید دوره های مهارت آموزی بگذرانند تا در زمان نیاز به اشتغال، بتوانند کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند.
,
 
,
میرجلالی با بیان اینکه مهارت آموزی باید مهمترین اولویت بخش آموزش کشور قرار گیرد، بیان کرد: متاسفانه با وجود مشکل اشتغال، هنوز رشته های صرفا نظری و بدون بازار کار در دانشگاه ها تدریس می شود.
,
 
,
وی در خاتمه با بیان اینکه برای عدم بسته شدن پنجره جمعیتی کشور ۵ سال فرصت داریم، خاطرنشان کرد: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی روبرو می شویم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه