اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

آزمون‌های هوشمند در دستور کار قرار گیرد

آزمون‌های هوشمند در دستور کار قرار گیرد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت‌های علوم در حوزه فناوری اطلاعات، از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی خواست تا آزمون‌های هوشمند را در دستور کار قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با تبریک پیشاپیش اعیاد بزرگ ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که دنیا در زمینه فناوری اطلاعات داشته است و لزوم ورود دانش‌های نوین به دستگاه‌ها و سازمان‌ها و به‌روزرسانی علوم مختلف، ضرورت دارد و برای انجام همه کارها و برنامه‌ها باید از بستر الکترونیک استفاده کنیم تا اهداف تحولی محقق شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی را باید به استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در راستای بند سیزدهم تحول در نظام آموزش و پرورش اختصاص دهیم؛ این فرمایش مقام معظم رهبری بدین معناست که بخش کوچکی از کارهای این مرکز باید صرف برگزاری و نظارت بر آزمون‌های نهایی باشد و بخش عمده فعالیت‌های این مرکز باید صرف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت شود.

 نوری اضافه کرد: در بخش تحول‌آفرینی، ضروری است این مرکز از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به مرکز استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش تبدیل شود، لذا همگی باید در این مسیر تلاش کنند و این مهم، هدف اول مرکز سنجش شود.

 وی با اشاره به اینکه آزمون‌های هوشمند باید در دستور کار این مرکز قرار گیرد، افزود: امروز دنیا به سمت هوشمندسازی رفته است، بنابراین باید تلاش کنیم آزمون‌های هوشمند در برنامه درسی گنجانده شود. ضروری است نسبت به این موضوع و ارتباط آن با برنامه درسی عمیق‌تر شویم؛ اگر این اتفاق بیفتد سند تحول به نحو بهتری محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات و داده‌های آماری مربوط به سنجش و کنکور دانش‌آموزان سال‌های گذشته باید جمع‌آوری و تجزیه ‌و تحلیل شود و با ارائه تحلیل‌های دقیق، جهت‌گیری نظام تعلیم و تربیت بر اساس اسناد بالادستی مشخص شود.

نوری تصریح کرد: وجود اطلاعات و آمارهای دقیق برای مدیران نظام در جهت‌گیری‌های کلیدی نظام تعلیم و تربیت بسیار دارای اهمیت است و یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین جهت‌گیری‌ها و قانع‌سازی مدیران نظام در سیاست‌گذاری‌های کلی، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، از قبیل نمرات امتحانات نهایی، کنکور و ... است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین پوشش‌‌های اتباع خارجی در دنیا را دارد، اظهار کرد: این موضوع باید به‌طور مناسبی در دنیا اطلاع‌رسانی شود و تلاش‌ها و زحمت‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به‌طور مناسبی دیده شود تا کشورهای دنیا بدانند چه خدماتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به اتباع بیگانه ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چرخش از محوریت محتوای درسی به برنامه درسی باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار کرد: برای کیفیت‌بخشی از هیچ‌گونه تلاشی در راستای تأمین اعتبارات دریغ نخواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه داد و در ادامه تعدادی از کارکنان مرکز مطالبی را ارائه و پیشنهاد‌هایی را مطرح کردند.

گفتنی است؛ در این نشست، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، آزمون هوشمند، رتبه‌بندی معلمان و ... ازجمله موضوعاتی بود که موردبحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه