اخبار داغ

مدیر بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

موردی از ابتلا به وبا در سمنان گزارش نشده است

موردی از ابتلا به وبا در سمنان گزارش نشده است
محمد ناصر رهبر گفت:خوشبختانه از ابتدای سالجاری تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در سطح مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ناصر رهبر مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در سطح مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه افزود: بیماری وبا تقریبا بدون علامت است بدین جهت نمونه گیری از موارد مشکوک انجام می گیرد که تاکنون موردی مثبت مشاهده نشده است.

,

بنا به گفته رهبر وبا یک بیماری واگیردار عفونی است و دارای دونوع کلاسیک ( فرم شدید بیماری) و التور (فرم خفیف و بدون علامت) است که بیشترین فراوانی وبا در جامعه از نوع التور است.

,

رهبر با اشاره به اینکه هر ساله با گرم شدن هوا شرایط برای رشد میکروب در محیط و بیمار شدن افراد فراهم می‌شود، اظهار کرد: میکروب عامل وبا، فقط در انسان بیماری ایجاد می‌کند و یک بیماری مدفوعی و دهانی است و از طریق مصرف آب و مواد غذایی آلوده به مدفوع انسان آلوده سرایت می‌کند.

,

بنا به گفته مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب و صحیح دست ها پس از اجابت مزاج و قبل از صرف غذا، مهم‌ ترین اصل در پیشگیری از ابتلاء به وبا است.

,

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: هر چیزی که آلوده به باکتری وبا باشد آلوده کننده است، مانند شنا کردن در آب آلوده یا شستن ظروف در آب آلوده، غذاهای دریایی خام، میوه و سبزیجاتی که به طور صحیح شسته نشده‌ و یا غذاهایی که در خارج از یخچال نگهداری شده‌ وهمچنین آب چاهی که نزدیک چاه فاضلاب است، می‌توانند وبا را منتقل کند.

,

مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  اذعان کرد: برخلاف تصور عوام که یخ عامل رشد میکروب نیست، باید گفت باکتری وبا در محیط یخ براحتی رشد و تکثیر می شود و باید از مصرف آن در شرایط غیر بهداشتی خودداری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه