اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

پیوستن به بریکس مزایای اقتصادی به همراه دارد

پیوستن به بریکس مزایای اقتصادی به همراه دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای بریکس آینده اقتصاد جهان را تغییر خواهند داد و به همین دلیل پیوستن ایران به این گروه مزایای اقتصادی به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده بریکس در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای عضو اظهار داشت: کشورهایی که عضو بریکس هستند امروز جزء اقتصادهای نوظهور محسوب می‌شود و تأثیرگذاری بسیار بالایی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشورها دارند، لذا باید گروه بریکس را در زمره گروه‌های مترقی و تأثیرگذار در جهان به شمار آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: امروز چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان مطرح است و روسیه به عنوان یک قدرت نظامی و انرژی جهان و از سوی دیگر آفریقای جنوبی، برزیل و هند هم در زمره کشورهای نوظهور اقتصادی حرفی برای گفتن دارند و از همه مهتر اینکه این پنج کشور بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند و به شدت به دنبال برهم زدن نظم جهانی مبتنی بر خواست و میل آمریکا هستند.
,
 
,
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای بریکس آینده اقتصاد جهان را تغییر خواهند داد و دیگر انبوه دانش و ثروت در غرب و آمریکا خلاصه نخواهد شد، بلکه چرخش قابل توجهی از غرب به سمت شرق اتفاق می‌افتد.
,
 
,
مالکی با مفید دانستن رویکرد مثبت دولت به شرق و پیوستن به پیمان‌ها و سازمان‌های اقتصادی عنوان داشت: دولت سیزدهم با پی بردن به اینکه دانش و فناوری و قدرت اقتصادی در حال انتقال از غرب به شرق است، رویه اشتباهی که دولت قبل در پیش گرفته بود را تغییر داده و همکاری‌های ایران را با شرق افزایش چشم‌گیری داده است.
,
 
,
وی بیان کرد: تلاش دولت برای پیوستن به بریکس را باید در این راستا تجزیه و تحلیل کرد و همانطورکه پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای برای اقتصاد کشور ما مفید خواهد بود، پیوستن به بریکس هم می‌تواند فواید و مزایای قابل توجه اقتصادی در پی داشته باشد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت به شرق تحولات اساسی و مثبتی در سیاست خارجی رخ خواهد داد. دولت سیزدهم به دنبال ایجاد توازن در روابط خارجی کشورمان است تا میان غرب و شرق این توازن را ایجاد کند، امری که در دولت قبل مشاهده نمی‌شد و متأسفانه فقط رویه یک‌سویه و یک‌طرفه را در سیاست خارجی شاهد بودیم.
,
 
,
مالکی با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی کشورمان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و گرم دسترسی دارد و از موقعیت منطقه‌ای خوبی هم برخوردار است و همین ویژگی سبب شده تا کشورهایی مانند روسیه و چین و هند تمایل به همکاری‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و لذا می‌توان آینده خوبی را برای همکاری‌های تجاری میان اعضای بریکس به عنوان کشورهای نوظهور اقتصادی ترسیم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه