اخبار داغ

سنت پسندیده‌ای که به پای تجملات قربانی می‌شود؛

"ازدواج" هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا/ فراهم کردن زمینه ازدواج باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد

"ازدواج" هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا/ فراهم کردن زمینه ازدواج باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد
گزینش همسر و تشکیل خانواده بهترین و منطقی‏ ترین راه برای تبلور سکون و کسب آرامش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آدمی از نخستین روزهای حضور خود بر این عرصه خاکی به خوبی دریافته است که تشکیل خانواده و گزینش همسر بهترین و منطقی‏ ترین راه برای تبلور سکون و کسب آرامش و مطمئن‌‏ترین سکوی پیشرفت و بالندگی است. این امر نشانگر این حقیقت است که نیاز به خانواده، یکی از اساسی ‏ترین و طبیعی ‏ترین نیازهای انسان به شمار می ‏آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

بسیاری از مشکلات روانی و خستگی‏ های جسمانی حاصل از فعالیت‏های زندگی روزمره توسط یک خانواده و همسر مناسب، التیام یافته و برطرف می‏ شود به همین دلیل، خانواده یگانه سازمان اجتماعی است که از دیرباز، عمومیت و دوام ویژه‏ای در زندگی بشر داشته است.

,

فراهم کردن زمینه ازدواج باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد

, فراهم کردن زمینه ازدواج باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد, فراهم کردن زمینه ازدواج باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد,

ثریا رضایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: خانواده از نگاه اسلام و آموزه‏ های دینی، نهادی مقدس، سازمانی حرکت آفرین، ساحلی برای آرامش و بستری برای رشد و تربیت، جایگاه پیشرفت مادی و معنوی و تجلّی‏گاه شکوفایی و بالندگی است.

, مرصادنیوز ,

مسئول امور فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: تجملات و چشم و هم چشمی ها باعث شده جوانان در امر مقدس ازدواج محدود باشند و به راحتی تصمیم به این اقدام نگیرند، از طرف دیگر هزینه های بالای برگزاری یک مراسم و سختی هایی که به خانواده ها وارد می شود.

,

 همه مردم و مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را در میان جوانان فراهم کنند

,  همه مردم و مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را در میان جوانان فراهم کنند,  همه مردم و مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را در میان جوانان فراهم کنند,

وی با بیان اینکه اکنون ازدواج مهم‌ترین مسئله جوانان است، گفت: همه مردم و مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را در میان جوانان فراهم کنند چرا که ازدواج جوانان در کنار نزول رحمت الهی مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

,

, ,

رضایی توجه به اشتغال و ازدواج جوانان را از مسائل بسیار مهم جامعه امروز برشمرد و بیان داشت: توجه به اشتغال و همچنین ایجاد انگیزه مثبت برای ازدواج در جوانان باید جزو دغدغه های اصلی مسئولان باشد.

,

وی تصریح کرد: سرمایه­ گذاری برای نسل جوان، در حقیقت نوعی ظرفیت سازی جهت پیشرفت و آبادانی جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به این امر صورت پذیرد.

,

انسان موجودی اجتماعی است که در زندگی با ناکامی‌ها، تلخی‌ها و موانعی روبه‌رو می‌شود و برای برطرف کردن این مشکلات نیاز به یک آرامشی دارد تا بتواند آنها را با تفکر، بینش و بصیرت برطرف کند.

,

وی  اضافه کرد: از آنجایی که هدف از ازدواج رسیدن انسان به آسایش در زندگی است، از این رو انسان‌ها با انجام دادن این امر مقدس می‌توانند با آرامش روحی و روانی بهتر مشکلاتشان را در زندگی برطرف و از فرصت‌ها برای رسیدن به کمالات انسانی استفاده کنند.

,

"ازدواج" هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا است

, "ازدواج" هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا است, "ازدواج" هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا است,

فرشته ایزدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار کرد: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌نماید و به عنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می‌آید.

, مرصادنیوز ,

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی ثمره ازدواج را رسیدن به آرامش روحی و روانی دانست و خاطرنشان کرد: تکثیر نسل، تربیت فرزندان سالم، باتقوا و با ایمان و حفظ خود و خانواده از اهداف ازدواج در دین اسلام است.

,

وی تصریح کرد: ازدواج، موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد چرا که ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی بی همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی است.

,

, ,

این دانش آموخته علوم اجتماعی ادامه داد: نابسامانی‌های اجتماعی و آمارهای تکان دهنده بسیاری از جرایم و جنایات در جوامع غربی از تزلزل بنیاد خانواده و ترک ازدواج نشأت می‌گیرد.

,

وی گفت: جامعه‌ای که دختران و پسران و زنان و مردان آن در آرامش و امنیت و سلامت کامل زندگی می‌کنند و نیازهای روحی، فکری و جنسی، آنان را نمی‌آزارد، تمامی انرژی و استعدادهایشان مصروف کار مفید و پیشرفت می‌گردد. 

,

ایزدی با بیان اینکه برقراری مودت و محبت بین زن و شوهر و همچنین رحمت و از خودگذشتگی طرفین از جمله عوامل پایداری زندگی است، بیان کرد: تفاهم مطلق در ازدواج وجود ندارد و جوانان باید بدانند که این امر نسبی است.

,

به گزارش مرصاد، ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود. هرچند ازدواج به عنوان یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه های فردی است اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیدة او با پیرامونش، ازدواج را در ارتباطی متقابل با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و حتی سیاسی قرار می‌دهد.

,

بنابراین در بحث معرفی٬ ضرورت  و اثرات مثبت ازدواج٬ باید بیشتر کار کنیم تا از رواج زندگی‌های تک نفره و مجردی جلوگیری کنیم.

,

هر چند مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در ارتباط با هم هستند و ازدواج جوانان تحت تاثیر این مسایل قرار می‌گیرد اما ازدواج آسان پاسخی منطقی به همه چالش‌هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه