اخبار داغ

نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دا‌م‌های قربانی در خراسان جنوبی

نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دا‌م‌های قربانی در خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دا‌م‌های قربانی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن عید قربان ۵۹ تیم نظارتی دامپزشکی در استان فعال خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۷ تیم به صورت ثابت و ۳۲ تیم به صورت سیار بحث نظارت بر ذبح دام در این روز را بر عهده خواهند داشت.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این تیم های نظارتی شامل ۲۶ نفر دامپزشک و ۶۲ بازرس بهداشت گوشت هستند و ۱۴ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

,

اصغرزاده با اشاره به تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی ۱۲ کشتارگاه آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان هستند و در زیرکوه کشتارگاه وجود ندارد و کشتار در محلی که با هماهنگی دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان های ذیربط انتخاب شده تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد.

,

وی یادآور شد: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت این کشتارگاه ها در استان آغاز می شود و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی متذکر شد: به خاطر خطر بیماری های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آلوده سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود و همکاری مناسب با نیروهای دامپزشکی را داشته باشند و گوشت باید پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

,

انتهیا پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه