اخبار داغ

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان:

یازده گام فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب درسطح استان سمنان اجرایی می‌شود

یازده گام فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب درسطح استان سمنان اجرایی می‌شود
حجت الاسلام محسن انصاری نیا گفت: یازده گام برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب در سطح استان ایجاد شده و در گام نخست از فرهنگ سازی از دستگاه‌های اجرایی استان کار را آغاز کردیم و به تدریج وارد مراحل بعدی اصناف و بازار و... خواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان در جمع اصحاب رسانه رسالت اصلی ستاد امر به معروف را مطالبه گری از مسئولین دانست و گفت: متاسفانه برخی مسئولین دچار ترک فعل و تعلل هستند و ستاد امر به معروف با جدیت و شجاعت ورد کرده و هرگز از بیان مطالبات مردمی کوتاه نخواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حجت الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه در مقوله مطالبه گری از مسئولین باید مراقب باشیم دچار تهمت و از بین رفتن آبروی افراد نشویم، اذعان کرد: البته در این خصوص ترک فعل برخی مسئولین به مقامات ارشد استانی منعکس شده است.

,

دبیر ستاد امر به معروف استان سمنان در ادامه اذعان کرد: در این بحث مطالبه جدی از برخی دستگاههای متولی انجام گرفته و به فرض مثال در رابطه با مشکلات آب و یا سهام عدالت که ۲۰۰ هزار نفر در این مورد متضرر شده اند، با قاطعیت ورود پیدا کرده ایم.

,

وی همچنین در رابطه با مقوله عفاف وحجاب و مشکلات امروز جامعه در این حوزه بیان داشت: دشمن از مواضع خود برای ایجاد فرهنگ برهنگی و ابتذال در جامعه کوتاه نخواهد امد و وظیفه همه ما اهتمام به ایجاد عفاف وحجاب در جامعه است.

,

این مقام مسئول وضعیت اسفناک عفاف وحجاب در جامعه را نتیجه تعلل برخی دستگاههای متولی دانست و تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی عفاف وحجاب در بدنه جامعه باید اغنایی و ایجابی گام برداریم و در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه های فرهنگی مانند حوزه های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد و دانشگاه ها هستیم.

,

وی از تعریف ۱۱ گام برای فرهنگ سازی عفاف وحجاب در سطح استان خبرداد و افزود: در گام نخست از فرهنگ سازی از دستگاههای اجرایی استان کار را آغاز کردیم و به تدریج وارد مراحل بعدی اصناف و بازار و… خواهیم شد.

,

بنا به گفته انصاری نیا در گام نخست دستگاههای اجرایی را ملزم کردیم که کارمندان خود را موظف به رعایت قانون عفاف و حجاب کنند و البته این عفاف باید در رفتار و سلوک فرد نیز رعایت شود.

,

حجت الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه گام نخست را در دستگاههای اجرایی از بانکها و شعی بیمه آغاز کرده ایم، خاطر نشان کرد: در مرحله نخست از این طرح ۱۲ تیم بازرسی نامحسوس را برعهده دارند و در مرحله بعد خود ارزیابی دستگاه ها انجام گرفته و در آخرین مرحله رصد نامحسوس توسط ستاد انجام خواهد گرفت .

,

وی از ایجاد ۱۲ عرصه در تبیین عفاف و حجاب در جامعه در کنار ۱۱ گام قبلی خبرداد و افزود: در این عرصه تبیین دو قرارگاه معین زیست عفیفانه عفاف وحجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد و قرارگاه معین عفاف و حجاب با ریاست استاندار برگزار خواهد شد.

,

انصاری نیا ابرازداشت: قرارگاه زیست عفیفانه استان سمنان با رویکرد مد و لباس و پوشش موظف به نظارت بر بازار پوشاک و ایجاد فرصت عرضه لباس های اسلامی با قیمت مناسب است.

,

وی همچنین تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که حرکت های مردمی و ایجاد تشکل های مردم نهاد بسیار در این قضیه سودمند خواهد شد و از سوی دیگر در تمام اصناف و اقشار و محلات شورای امر به معروف در حال راه اندازی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه