اخبار داغ

بیش از ۲۲۷ اقدام جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا برای سیطره بر جهان/ بزرگ ترین ناقض حقوق بشر مدعی ترین کشور در پیگیری حقوق بشر!

بیش از ۲۲۷ اقدام جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا برای سیطره بر جهان/ بزرگ ترین ناقض حقوق بشر مدعی ترین کشور در پیگیری حقوق بشر!
ایالات متحده آمریکا علیرغم شعارهایی که در زمینه حقوق بشر سر می‌دهد، حتی حاضر نیست به صورت ظاهری، بر تبعیض نژادی در کشور خود سرپوش بگذارد. جنایاتی که در طول سالهای اخیر علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در نقاط مختلف آمریکا اتفاق افتاده است، نشان از آن دارد که واشنگتن حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود نیز پایبند نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اسناد مستند و مستدل برجای ماندۀ تاریخی حاکی از حوادثی است که به وضوح رد پای خباثت و جنایت‌های متعدد شیطان بزرگ در همه آنها از کـودتـای 28 مـرداد سـال 1332 تـا بـه امـروز علیه کشورمان کـاملاً مشـهود است. برای اینکه اقدامات ددمنشانه و خباثت آلود آمریکای جنایتکار علیه کشورمان فراموش نشود با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تقویم رسمی کشور ششم تا دوازدهم تیرماه سالروز حوادث تلخ دهه 60 به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می ‎دهند و همین رویه موجب سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین المللی شده است.

بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان را فراهم کرده و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر به شدت متاثر شده است. امروزه، اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی آمریکا، تبدیل به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران شده است.

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور حوادثی از جمله سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رئیس زندان اوین، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط ناوآمریکایی است

یکی از این صحنه‌ها و حوادث تـلخ تـاریـخ تـرور بیـش از 17 هـزار ایـرانی بیگناه و مظلـوم در طـول سالیان متمادی و به ویژه تـرور مسـئولان خـدوم و شخصیت های سیاسی و نظامی مهم انــقلاب اسلامی در تـابسـتان سـال 1360 با طـراحـی و حمایـت‌های مسـتـقیـم آمـریـکا اسـت.

فـاجعـۀ تـروریـســتی هـفـتم تـیــر سـال 1360 نیـز خود به تنهایی یکی از هزاران هزار سـنـد مـظلـومیــت و گـواه  حـقـانیـت جمهوری اسلامی ایـران است که بـا خـون پـاک و مطهـر آیت‌الله دکتر شــهیـد بـهشــتـی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش امضاء و خط انقلاب با خون سرخ آن شهیدان والامقام آبیاری شد و نهال تازه نوپای انقلاب اسلامی بارور و تنومند شد.

اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا در نقض حقوق بشر همواره یکی از مهمترین مسائلِ مورد بحث در مراکز مطالعات استراتژیک و محافل سیاسی، در سراسر جهان است.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است

رهبر معظم انقلاب در یکی از فرازهای بیانات خود در خصوص حقوق بشر آمریکایی تأکید می‌کنند: «آمریکایی ها میگویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید». این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی بیانگر آن است که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی است.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند: «طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است». نگاهی هرچند گذرا به تحولات و حوادث سیاسی در سراسر جهان از جمله در آسیای میانه و بطور خاص در افغانستان، قاره آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در خود جامعه آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر در درجه اول توسط خود آمریکایی‌ها رقم می‌خورد.

بطور نمونه می‌توان به اظهارات جدید یک مقام اروپایی در باره موارد نقض حقوق بشر آمریکا در افغانستان اشاره کرد. مایک والاس، یکی از اعضای ایرلندی پارلمان اروپا در یک نشست پارلمانی در استراسبورگ گفت که ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با شعارهای بشردوستانه اما به بهانه‌های مختلف میلیون‌ها دلار را برای نابودی افغانستان خرج کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور می‌شوند: «آمریکایی‌ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند؟ هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه آنها نسبت به حقوق‌بشر هست». واقعیت این است که در زمینه اقدامات آمریکا در نقض فاحش حقوق بشر در سراسر جهان می‌توان یک سیاهه عریض و طویل ارائه کرد.

در واقع باید اینگونه نوشت؛ حقوق بشر آمریکایی یعنی کمک به صدام برای بمباران شیمیایی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، یعنی جنایت از ویتنام تا یمن، حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور ناجوانمردانه یک مقام رسمی در یک سفر رسمی در کشور ثالث بدون ذره ای وجدان درد، یعنی گرفتن حق تنفس سیاه پوستان پا گذاشتن بر گلوی آنها، یعنی رونق کارخانه های اسلحه سازی و ثروت اندوزی با فروش آنها برای ریختن خون مردم بیگناه اعم از زنان و کودکان بی دفاع در عراق، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان تا مسلمانان کشورهای آفریقایی، حقوق بشر آمریکایی یعنی زندان های مخوف ابوغریب و گوانتانامو و…

 

* آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا را در سه دسته قرار داد و اظهار کرد: آمریکا کشوری جنگ طلب و اتش افروز است و همواره یا در کشورهای مختلف دنیا جنگ و فتنه راه اندازی می کند و یا در جنگ ها شرکت دارد نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است که با تحریک صدام علیه کشورمان آغاز کرد و جنگ علیه مردم عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، سومالی، هائیتی، اوکراین و دیگر کشورهای جهان که یا مستقیم و یا غیر مستقیم در آنها مشارکت دارد.

کارشناس مسائل سیاسی کودتا در کشورها را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی ها علیه ملتها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره با توطئه افکنی و فتنه انگیزی در کشورها کودتا می کنند که می توان به کودتای 28 مرداد سال 1332 ایران اشاره کرد.

وی افزود: دخالت در امور کشورها از دیگر اقدامات آمریکایی ها است که در این مورد هم جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان است علاوه بر آن اخیرا در کشور پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان از جمله کشورهایی است که آمریکا در امور آنها دخالت کرده است.

* بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند

غلامرضایی افزود: براساس گزارش صفحات ثبت شده تاریخ، آمریکا در طول حدود 250 سالی که ایجاد شده، بیش از 227 مورد یا جنگ راه انداخته یا در جنگ ها علیه ملتها شرکت کرده یا بدون مبنا و اساس دخالت های بیجا در امور کشورها داشته است لذا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا دنیای وحشی گری است خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد ولی متاسفانه بسیاری از ملتها و دولتها به خاطر اینکه روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی ندارند نسبت به این موارد اعتراض ندارند و افشاگری نمی کنند الا آن کشورها، جوامع و ملتهایی که روحیه آزادخواهی دارند.

* آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند

تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که آمریکا با اقدامات جنایتکارانه در کشورها به دنبال چه اهدافی است تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان را نژاد برتر می دانند و چون خود را نژاد برتر می دانند برای خودشان یک حاکمیت در کل جهان و بشریت قائل هستند به تعبیری اینها دنیا را یک دهکده می دانند و خود را کدخدای آن دهکده می دانند.

وی ادامه داد: درست است که یک دهکده یک کدخدا می خواهد یک کشور یک رئیس جمهور می خواهد، یک استان یک استاندار می خواهد یک شهرستان یک فرماندار می خواهد، یک شهر یک شهردار می خواهد یک کلاس در آن واحد یک معلم می خواهد، منتها این درصورتی است که همه بپذیرند که دنیا یک دهکده است اما دنیا یک دهکده نیست دنیا متشکل از تقریبا 200 کشور است که هر کدام از این کشورها آداب و رسوم و مسلکی دارند آنجا نیست که، به هرحال در یک استان هم افراد زیادی اشتراکاتی با هم دارند کسانی که در یک کلاس هستند اشتراکات زیادی با هم دارد ولی جهان اینگونه نیست جهان یک دهکده نیست جهان مشکل از 200 کشور است که هر کشوری برای خود دارای قوانین، روابط، آداب، رسوم، مسلکی, سیاست داخلی و خارجی هستند.

غلامرضایی تاکید کرد: در مجموع آمریکایی ها با این کارها به دنبال این هستند که هم منافع خودشان را در کشورهای دنیا تامین و تضمین کنند و هم هژمونی خودشان را بر جهان سیطره ببخشند و مستولی کنند هدف آمریکا از اقدامات ضد بشری که در دنیا انجام می دهد تضعیف ملتها در مقابل سیاست ها و منافع خودشان است.

***************

ایالات متحده آمریکا علیرغم شعارهایی که در زمینه حقوق بشر سر می‌دهد، حتی حاضر نیست به صورت ظاهری، بر تبعیض نژادی در کشور خود سرپوش بگذارد. جنایاتی که در طول سالهای اخیر علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در نقاط مختلف آمریکا اتفاق افتاده است، نشان از آن دارد که واشنگتن حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود نیز پایبند نیست.

 

* حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه 

غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بخش قابل توجه و زیادی از تحریم های ظالمانه ما حقوق بشری هستند چون ناقضان حقوق بشر در جهان به بهانه حقوق بشر ما را تحریم کردند در حالی که هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما هزینه نداده است.

کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و صادقانه است ابراز کرد: در جهان بینی غربی و حقوق بشر آمریکایی، نگاه به انسان نگاه کاملا سودجویانه و مبتنی بر منافع خودشان است و این چیزی نیست که از دیدگاه اندیشمندان عالم و انسان ها پنهان باشد.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی، ادعایی دروغ و اتفاقاً ضد کرامت انسانی است خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، حقوق بشر اسلامی کاملا حقیقی، انسانی و در جهت کرامت انسانی، ادعای حقوق بشر آمریکایی وجود دارد که همه می دانند نوع آمریکایی حقوق بشر، دروغین است و به عنوان ابزار استفاده می‌کنند همانطور که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره انعام می فرماید بعضی حرف ها خوب زینت داده شده اند، مثل حقوق بشر آمریکایی‌ که حرف راستی است که منحرف شده و دروغی است که خوب زینت داده شده و اگر کسی این نوع حقوق بشر را باور کند به تعبیر قرآن کریم در زمره سفیهان عالم هست، حقوق بشری که برای تامین منافع خود، هواپیمای مسافربری را بر فراز خلیج فارس سرنگون می کند و ۳۰۰ انسان بی گناه را می کشد.

کریمی ادامه داد: اولوا الالباب و آزاداندیشان کسانی هستند که حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و ما وظیفه داریم این دو نوع حقوق بشر را دقیق و عالمانه تبیین کنیم و با قول سدید آن را برای تمام انسان ها بیان کنیم.

وی با اشاره به اقدامات نژادپرستانه و ظلم به سیاه پوستان بیان کرد: از نگاه تبعیض نژادی آمریکای جنایتکار انسان اروپایی با انسان آسیایی و آفریقایی تفاوت زیادی دارند این نگاه در احکام دادگاه های آمریکا و اروپا هم وجود دارد درحالی که آمریکا برای دنیا ژست حقوق بشری به خود می گیرد مردم افغانستان هنوز نتوانستند موضوع نابودی مردم یک روستا توسط آمریکایی ها را در دادگاه های بین المللی اقامه دعوا کنند چون انسان های درجه 3 محسوب می شوند.

*****************

گرچه دو مفهوم حقوق بشر و مقابله با ترویسم همواره مورد سوء استفاده ابزاری آمریکا در سطح بین المللی قرار دارد و با این بهانه دست به حذف فیزیکی بزرگ ترین مشاهیر حامی حقوق بشر از جمله سردار پرافتخار و سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی زده است اما بدون شک امروز منطق حقوق بشر آمریکایی بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است و کسانی که دل خوش به حقوق بشر آمریکایی هستند و آن را تنها نجات از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و … می‌دانند، باید بدانند، ارمغان این ادعای پوچ و نخ‌نما شده، چیزی جز ویرانی کشورها و به خطر افتادن جان مردم بی دفاع نیست و تاکنون نه تنها، هیچ بحرانی در هبچ کجای جهان با حضور آمریکا برطرف نشده، بلکه آتش خانمان‌سوز آن شعله ورتر هم شده است. نمونه بارز آن بحران سوریه و عراق است که توسط گروهک تروریستی و دست پرورده امریکا داعش در سوریه و عراق به وجود آمد و حضور آمریکا روز بروز آن را شعله ورتر کرد یا حضور بیست ساله در افغانستان که بعد از خروج خفت بار امریکا جز آوارگی، عقب ماندگی، ویرانی و ناامنی چیزی برای افغانستان باقی نماند. البته آتش افروزی آمریکا در جنگ دوکره و جنایات جنگی آمریکا در جنگ ویتنام نیز از دیگر مواردی است که تاریخ آن را فراموش نکرده است.

به‌ هرحال تاریخ خود گواه است که دفاع از حقوق بشر امروز شعاری پوچ و تهی است و همگان می‌دانند، کشورهای غربی و در رأس آن‌ها دولت آمریکا برای رسیدن به مقاصد شومشان از این شعار و به عنوان یک وسیلۀ کاملاً ابزاری استفاده می‌کنند. به‌راستی این دفاع از حقوق اولیه بشریت است، یا اشاعۀ شرارت و کشتار مردم بی‌دفاع برای رسیدن به مطامع و امیال امریکایی! چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:«دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملّت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

با این حال علاوه بر جوانان نسل امروز، مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی و انقلابی باید توجه کنند که افسانه حقوق بشر آمریکایی حقیقتی تلخ است که در تولیدات فرهنگی آمریکا حرف اول را می‌زند اما در تولیدات فرهنگی ایران اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. از آموزش شکنجه به ساواک برای سرکوب انقلابیون تا پدیدآوردن داعش و هزاران اقدام تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ما سوژه‌های پرشماری هستند که می‌توانند به آثار سینمایی شاخصی تبدیل شوند تا پوچ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کنند. تحقق این امر مهم چندان سخت و مشکل نیست تنها همت مدیران فرهنگی و هنرمندان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

,

ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می ‎دهند و همین رویه موجب سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین المللی شده است.

بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان را فراهم کرده و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر به شدت متاثر شده است. امروزه، اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی آمریکا، تبدیل به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران شده است.

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور حوادثی از جمله سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رئیس زندان اوین، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط ناوآمریکایی است

یکی از این صحنه‌ها و حوادث تـلخ تـاریـخ تـرور بیـش از 17 هـزار ایـرانی بیگناه و مظلـوم در طـول سالیان متمادی و به ویژه تـرور مسـئولان خـدوم و شخصیت های سیاسی و نظامی مهم انــقلاب اسلامی در تـابسـتان سـال 1360 با طـراحـی و حمایـت‌های مسـتـقیـم آمـریـکا اسـت.

فـاجعـۀ تـروریـســتی هـفـتم تـیــر سـال 1360 نیـز خود به تنهایی یکی از هزاران هزار سـنـد مـظلـومیــت و گـواه  حـقـانیـت جمهوری اسلامی ایـران است که بـا خـون پـاک و مطهـر آیت‌الله دکتر شــهیـد بـهشــتـی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش امضاء و خط انقلاب با خون سرخ آن شهیدان والامقام آبیاری شد و نهال تازه نوپای انقلاب اسلامی بارور و تنومند شد.

اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا در نقض حقوق بشر همواره یکی از مهمترین مسائلِ مورد بحث در مراکز مطالعات استراتژیک و محافل سیاسی، در سراسر جهان است.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است

رهبر معظم انقلاب در یکی از فرازهای بیانات خود در خصوص حقوق بشر آمریکایی تأکید می‌کنند: «آمریکایی ها میگویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید». این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی بیانگر آن است که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی است.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند: «طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است». نگاهی هرچند گذرا به تحولات و حوادث سیاسی در سراسر جهان از جمله در آسیای میانه و بطور خاص در افغانستان، قاره آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در خود جامعه آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر در درجه اول توسط خود آمریکایی‌ها رقم می‌خورد.

بطور نمونه می‌توان به اظهارات جدید یک مقام اروپایی در باره موارد نقض حقوق بشر آمریکا در افغانستان اشاره کرد. مایک والاس، یکی از اعضای ایرلندی پارلمان اروپا در یک نشست پارلمانی در استراسبورگ گفت که ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با شعارهای بشردوستانه اما به بهانه‌های مختلف میلیون‌ها دلار را برای نابودی افغانستان خرج کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور می‌شوند: «آمریکایی‌ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند؟ هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه آنها نسبت به حقوق‌بشر هست». واقعیت این است که در زمینه اقدامات آمریکا در نقض فاحش حقوق بشر در سراسر جهان می‌توان یک سیاهه عریض و طویل ارائه کرد.

در واقع باید اینگونه نوشت؛ حقوق بشر آمریکایی یعنی کمک به صدام برای بمباران شیمیایی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، یعنی جنایت از ویتنام تا یمن، حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور ناجوانمردانه یک مقام رسمی در یک سفر رسمی در کشور ثالث بدون ذره ای وجدان درد، یعنی گرفتن حق تنفس سیاه پوستان پا گذاشتن بر گلوی آنها، یعنی رونق کارخانه های اسلحه سازی و ثروت اندوزی با فروش آنها برای ریختن خون مردم بیگناه اعم از زنان و کودکان بی دفاع در عراق، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان تا مسلمانان کشورهای آفریقایی، حقوق بشر آمریکایی یعنی زندان های مخوف ابوغریب و گوانتانامو و…

 

* آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا را در سه دسته قرار داد و اظهار کرد: آمریکا کشوری جنگ طلب و اتش افروز است و همواره یا در کشورهای مختلف دنیا جنگ و فتنه راه اندازی می کند و یا در جنگ ها شرکت دارد نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است که با تحریک صدام علیه کشورمان آغاز کرد و جنگ علیه مردم عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، سومالی، هائیتی، اوکراین و دیگر کشورهای جهان که یا مستقیم و یا غیر مستقیم در آنها مشارکت دارد.

کارشناس مسائل سیاسی کودتا در کشورها را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی ها علیه ملتها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره با توطئه افکنی و فتنه انگیزی در کشورها کودتا می کنند که می توان به کودتای 28 مرداد سال 1332 ایران اشاره کرد.

وی افزود: دخالت در امور کشورها از دیگر اقدامات آمریکایی ها است که در این مورد هم جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان است علاوه بر آن اخیرا در کشور پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان از جمله کشورهایی است که آمریکا در امور آنها دخالت کرده است.

* بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند

غلامرضایی افزود: براساس گزارش صفحات ثبت شده تاریخ، آمریکا در طول حدود 250 سالی که ایجاد شده، بیش از 227 مورد یا جنگ راه انداخته یا در جنگ ها علیه ملتها شرکت کرده یا بدون مبنا و اساس دخالت های بیجا در امور کشورها داشته است لذا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا دنیای وحشی گری است خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد ولی متاسفانه بسیاری از ملتها و دولتها به خاطر اینکه روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی ندارند نسبت به این موارد اعتراض ندارند و افشاگری نمی کنند الا آن کشورها، جوامع و ملتهایی که روحیه آزادخواهی دارند.

* آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند

تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که آمریکا با اقدامات جنایتکارانه در کشورها به دنبال چه اهدافی است تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان را نژاد برتر می دانند و چون خود را نژاد برتر می دانند برای خودشان یک حاکمیت در کل جهان و بشریت قائل هستند به تعبیری اینها دنیا را یک دهکده می دانند و خود را کدخدای آن دهکده می دانند.

وی ادامه داد: درست است که یک دهکده یک کدخدا می خواهد یک کشور یک رئیس جمهور می خواهد، یک استان یک استاندار می خواهد یک شهرستان یک فرماندار می خواهد، یک شهر یک شهردار می خواهد یک کلاس در آن واحد یک معلم می خواهد، منتها این درصورتی است که همه بپذیرند که دنیا یک دهکده است اما دنیا یک دهکده نیست دنیا متشکل از تقریبا 200 کشور است که هر کدام از این کشورها آداب و رسوم و مسلکی دارند آنجا نیست که، به هرحال در یک استان هم افراد زیادی اشتراکاتی با هم دارند کسانی که در یک کلاس هستند اشتراکات زیادی با هم دارد ولی جهان اینگونه نیست جهان یک دهکده نیست جهان مشکل از 200 کشور است که هر کشوری برای خود دارای قوانین، روابط، آداب، رسوم، مسلکی, سیاست داخلی و خارجی هستند.

غلامرضایی تاکید کرد: در مجموع آمریکایی ها با این کارها به دنبال این هستند که هم منافع خودشان را در کشورهای دنیا تامین و تضمین کنند و هم هژمونی خودشان را بر جهان سیطره ببخشند و مستولی کنند هدف آمریکا از اقدامات ضد بشری که در دنیا انجام می دهد تضعیف ملتها در مقابل سیاست ها و منافع خودشان است.

***************

ایالات متحده آمریکا علیرغم شعارهایی که در زمینه حقوق بشر سر می‌دهد، حتی حاضر نیست به صورت ظاهری، بر تبعیض نژادی در کشور خود سرپوش بگذارد. جنایاتی که در طول سالهای اخیر علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در نقاط مختلف آمریکا اتفاق افتاده است، نشان از آن دارد که واشنگتن حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود نیز پایبند نیست.

 

* حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه 

غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بخش قابل توجه و زیادی از تحریم های ظالمانه ما حقوق بشری هستند چون ناقضان حقوق بشر در جهان به بهانه حقوق بشر ما را تحریم کردند در حالی که هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما هزینه نداده است.

کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و صادقانه است ابراز کرد: در جهان بینی غربی و حقوق بشر آمریکایی، نگاه به انسان نگاه کاملا سودجویانه و مبتنی بر منافع خودشان است و این چیزی نیست که از دیدگاه اندیشمندان عالم و انسان ها پنهان باشد.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی، ادعایی دروغ و اتفاقاً ضد کرامت انسانی است خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، حقوق بشر اسلامی کاملا حقیقی، انسانی و در جهت کرامت انسانی، ادعای حقوق بشر آمریکایی وجود دارد که همه می دانند نوع آمریکایی حقوق بشر، دروغین است و به عنوان ابزار استفاده می‌کنند همانطور که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره انعام می فرماید بعضی حرف ها خوب زینت داده شده اند، مثل حقوق بشر آمریکایی‌ که حرف راستی است که منحرف شده و دروغی است که خوب زینت داده شده و اگر کسی این نوع حقوق بشر را باور کند به تعبیر قرآن کریم در زمره سفیهان عالم هست، حقوق بشری که برای تامین منافع خود، هواپیمای مسافربری را بر فراز خلیج فارس سرنگون می کند و ۳۰۰ انسان بی گناه را می کشد.

کریمی ادامه داد: اولوا الالباب و آزاداندیشان کسانی هستند که حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و ما وظیفه داریم این دو نوع حقوق بشر را دقیق و عالمانه تبیین کنیم و با قول سدید آن را برای تمام انسان ها بیان کنیم.

وی با اشاره به اقدامات نژادپرستانه و ظلم به سیاه پوستان بیان کرد: از نگاه تبعیض نژادی آمریکای جنایتکار انسان اروپایی با انسان آسیایی و آفریقایی تفاوت زیادی دارند این نگاه در احکام دادگاه های آمریکا و اروپا هم وجود دارد درحالی که آمریکا برای دنیا ژست حقوق بشری به خود می گیرد مردم افغانستان هنوز نتوانستند موضوع نابودی مردم یک روستا توسط آمریکایی ها را در دادگاه های بین المللی اقامه دعوا کنند چون انسان های درجه 3 محسوب می شوند.

*****************

گرچه دو مفهوم حقوق بشر و مقابله با ترویسم همواره مورد سوء استفاده ابزاری آمریکا در سطح بین المللی قرار دارد و با این بهانه دست به حذف فیزیکی بزرگ ترین مشاهیر حامی حقوق بشر از جمله سردار پرافتخار و سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی زده است اما بدون شک امروز منطق حقوق بشر آمریکایی بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است و کسانی که دل خوش به حقوق بشر آمریکایی هستند و آن را تنها نجات از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و … می‌دانند، باید بدانند، ارمغان این ادعای پوچ و نخ‌نما شده، چیزی جز ویرانی کشورها و به خطر افتادن جان مردم بی دفاع نیست و تاکنون نه تنها، هیچ بحرانی در هبچ کجای جهان با حضور آمریکا برطرف نشده، بلکه آتش خانمان‌سوز آن شعله ورتر هم شده است. نمونه بارز آن بحران سوریه و عراق است که توسط گروهک تروریستی و دست پرورده امریکا داعش در سوریه و عراق به وجود آمد و حضور آمریکا روز بروز آن را شعله ورتر کرد یا حضور بیست ساله در افغانستان که بعد از خروج خفت بار امریکا جز آوارگی، عقب ماندگی، ویرانی و ناامنی چیزی برای افغانستان باقی نماند. البته آتش افروزی آمریکا در جنگ دوکره و جنایات جنگی آمریکا در جنگ ویتنام نیز از دیگر مواردی است که تاریخ آن را فراموش نکرده است.

به‌ هرحال تاریخ خود گواه است که دفاع از حقوق بشر امروز شعاری پوچ و تهی است و همگان می‌دانند، کشورهای غربی و در رأس آن‌ها دولت آمریکا برای رسیدن به مقاصد شومشان از این شعار و به عنوان یک وسیلۀ کاملاً ابزاری استفاده می‌کنند. به‌راستی این دفاع از حقوق اولیه بشریت است، یا اشاعۀ شرارت و کشتار مردم بی‌دفاع برای رسیدن به مطامع و امیال امریکایی! چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:«دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملّت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

با این حال علاوه بر جوانان نسل امروز، مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی و انقلابی باید توجه کنند که افسانه حقوق بشر آمریکایی حقیقتی تلخ است که در تولیدات فرهنگی آمریکا حرف اول را می‌زند اما در تولیدات فرهنگی ایران اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. از آموزش شکنجه به ساواک برای سرکوب انقلابیون تا پدیدآوردن داعش و هزاران اقدام تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ما سوژه‌های پرشماری هستند که می‌توانند به آثار سینمایی شاخصی تبدیل شوند تا پوچ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کنند. تحقق این امر مهم چندان سخت و مشکل نیست تنها همت مدیران فرهنگی و هنرمندان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

,

ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می ‎دهند و همین رویه موجب سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین المللی شده است.

بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان را فراهم کرده و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر به شدت متاثر شده است. امروزه، اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی آمریکا، تبدیل به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران شده است.

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور حوادثی از جمله سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رئیس زندان اوین، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط ناوآمریکایی است

یکی از این صحنه‌ها و حوادث تـلخ تـاریـخ تـرور بیـش از 17 هـزار ایـرانی بیگناه و مظلـوم در طـول سالیان متمادی و به ویژه تـرور مسـئولان خـدوم و شخصیت های سیاسی و نظامی مهم انــقلاب اسلامی در تـابسـتان سـال 1360 با طـراحـی و حمایـت‌های مسـتـقیـم آمـریـکا اسـت.

فـاجعـۀ تـروریـســتی هـفـتم تـیــر سـال 1360 نیـز خود به تنهایی یکی از هزاران هزار سـنـد مـظلـومیــت و گـواه  حـقـانیـت جمهوری اسلامی ایـران است که بـا خـون پـاک و مطهـر آیت‌الله دکتر شــهیـد بـهشــتـی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش امضاء و خط انقلاب با خون سرخ آن شهیدان والامقام آبیاری شد و نهال تازه نوپای انقلاب اسلامی بارور و تنومند شد.

اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا در نقض حقوق بشر همواره یکی از مهمترین مسائلِ مورد بحث در مراکز مطالعات استراتژیک و محافل سیاسی، در سراسر جهان است.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است

رهبر معظم انقلاب در یکی از فرازهای بیانات خود در خصوص حقوق بشر آمریکایی تأکید می‌کنند: «آمریکایی ها میگویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید». این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی بیانگر آن است که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی است.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند: «طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است». نگاهی هرچند گذرا به تحولات و حوادث سیاسی در سراسر جهان از جمله در آسیای میانه و بطور خاص در افغانستان، قاره آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در خود جامعه آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر در درجه اول توسط خود آمریکایی‌ها رقم می‌خورد.

بطور نمونه می‌توان به اظهارات جدید یک مقام اروپایی در باره موارد نقض حقوق بشر آمریکا در افغانستان اشاره کرد. مایک والاس، یکی از اعضای ایرلندی پارلمان اروپا در یک نشست پارلمانی در استراسبورگ گفت که ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با شعارهای بشردوستانه اما به بهانه‌های مختلف میلیون‌ها دلار را برای نابودی افغانستان خرج کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور می‌شوند: «آمریکایی‌ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند؟ هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه آنها نسبت به حقوق‌بشر هست». واقعیت این است که در زمینه اقدامات آمریکا در نقض فاحش حقوق بشر در سراسر جهان می‌توان یک سیاهه عریض و طویل ارائه کرد.

در واقع باید اینگونه نوشت؛ حقوق بشر آمریکایی یعنی کمک به صدام برای بمباران شیمیایی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، یعنی جنایت از ویتنام تا یمن، حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور ناجوانمردانه یک مقام رسمی در یک سفر رسمی در کشور ثالث بدون ذره ای وجدان درد، یعنی گرفتن حق تنفس سیاه پوستان پا گذاشتن بر گلوی آنها، یعنی رونق کارخانه های اسلحه سازی و ثروت اندوزی با فروش آنها برای ریختن خون مردم بیگناه اعم از زنان و کودکان بی دفاع در عراق، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان تا مسلمانان کشورهای آفریقایی، حقوق بشر آمریکایی یعنی زندان های مخوف ابوغریب و گوانتانامو و…

 

* آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا را در سه دسته قرار داد و اظهار کرد: آمریکا کشوری جنگ طلب و اتش افروز است و همواره یا در کشورهای مختلف دنیا جنگ و فتنه راه اندازی می کند و یا در جنگ ها شرکت دارد نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است که با تحریک صدام علیه کشورمان آغاز کرد و جنگ علیه مردم عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، سومالی، هائیتی، اوکراین و دیگر کشورهای جهان که یا مستقیم و یا غیر مستقیم در آنها مشارکت دارد.

کارشناس مسائل سیاسی کودتا در کشورها را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی ها علیه ملتها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره با توطئه افکنی و فتنه انگیزی در کشورها کودتا می کنند که می توان به کودتای 28 مرداد سال 1332 ایران اشاره کرد.

وی افزود: دخالت در امور کشورها از دیگر اقدامات آمریکایی ها است که در این مورد هم جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان است علاوه بر آن اخیرا در کشور پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان از جمله کشورهایی است که آمریکا در امور آنها دخالت کرده است.

* بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند

غلامرضایی افزود: براساس گزارش صفحات ثبت شده تاریخ، آمریکا در طول حدود 250 سالی که ایجاد شده، بیش از 227 مورد یا جنگ راه انداخته یا در جنگ ها علیه ملتها شرکت کرده یا بدون مبنا و اساس دخالت های بیجا در امور کشورها داشته است لذا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا دنیای وحشی گری است خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد ولی متاسفانه بسیاری از ملتها و دولتها به خاطر اینکه روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی ندارند نسبت به این موارد اعتراض ندارند و افشاگری نمی کنند الا آن کشورها، جوامع و ملتهایی که روحیه آزادخواهی دارند.

* آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند

تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که آمریکا با اقدامات جنایتکارانه در کشورها به دنبال چه اهدافی است تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان را نژاد برتر می دانند و چون خود را نژاد برتر می دانند برای خودشان یک حاکمیت در کل جهان و بشریت قائل هستند به تعبیری اینها دنیا را یک دهکده می دانند و خود را کدخدای آن دهکده می دانند.

وی ادامه داد: درست است که یک دهکده یک کدخدا می خواهد یک کشور یک رئیس جمهور می خواهد، یک استان یک استاندار می خواهد یک شهرستان یک فرماندار می خواهد، یک شهر یک شهردار می خواهد یک کلاس در آن واحد یک معلم می خواهد، منتها این درصورتی است که همه بپذیرند که دنیا یک دهکده است اما دنیا یک دهکده نیست دنیا متشکل از تقریبا 200 کشور است که هر کدام از این کشورها آداب و رسوم و مسلکی دارند آنجا نیست که، به هرحال در یک استان هم افراد زیادی اشتراکاتی با هم دارند کسانی که در یک کلاس هستند اشتراکات زیادی با هم دارد ولی جهان اینگونه نیست جهان یک دهکده نیست جهان مشکل از 200 کشور است که هر کشوری برای خود دارای قوانین، روابط، آداب، رسوم، مسلکی, سیاست داخلی و خارجی هستند.

غلامرضایی تاکید کرد: در مجموع آمریکایی ها با این کارها به دنبال این هستند که هم منافع خودشان را در کشورهای دنیا تامین و تضمین کنند و هم هژمونی خودشان را بر جهان سیطره ببخشند و مستولی کنند هدف آمریکا از اقدامات ضد بشری که در دنیا انجام می دهد تضعیف ملتها در مقابل سیاست ها و منافع خودشان است.

***************

ایالات متحده آمریکا علیرغم شعارهایی که در زمینه حقوق بشر سر می‌دهد، حتی حاضر نیست به صورت ظاهری، بر تبعیض نژادی در کشور خود سرپوش بگذارد. جنایاتی که در طول سالهای اخیر علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در نقاط مختلف آمریکا اتفاق افتاده است، نشان از آن دارد که واشنگتن حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود نیز پایبند نیست.

 

* حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه 

غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بخش قابل توجه و زیادی از تحریم های ظالمانه ما حقوق بشری هستند چون ناقضان حقوق بشر در جهان به بهانه حقوق بشر ما را تحریم کردند در حالی که هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما هزینه نداده است.

کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و صادقانه است ابراز کرد: در جهان بینی غربی و حقوق بشر آمریکایی، نگاه به انسان نگاه کاملا سودجویانه و مبتنی بر منافع خودشان است و این چیزی نیست که از دیدگاه اندیشمندان عالم و انسان ها پنهان باشد.

* ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی، ادعایی دروغ و اتفاقاً ضد کرامت انسانی است خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، حقوق بشر اسلامی کاملا حقیقی، انسانی و در جهت کرامت انسانی، ادعای حقوق بشر آمریکایی وجود دارد که همه می دانند نوع آمریکایی حقوق بشر، دروغین است و به عنوان ابزار استفاده می‌کنند همانطور که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره انعام می فرماید بعضی حرف ها خوب زینت داده شده اند، مثل حقوق بشر آمریکایی‌ که حرف راستی است که منحرف شده و دروغی است که خوب زینت داده شده و اگر کسی این نوع حقوق بشر را باور کند به تعبیر قرآن کریم در زمره سفیهان عالم هست، حقوق بشری که برای تامین منافع خود، هواپیمای مسافربری را بر فراز خلیج فارس سرنگون می کند و ۳۰۰ انسان بی گناه را می کشد.

کریمی ادامه داد: اولوا الالباب و آزاداندیشان کسانی هستند که حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و ما وظیفه داریم این دو نوع حقوق بشر را دقیق و عالمانه تبیین کنیم و با قول سدید آن را برای تمام انسان ها بیان کنیم.

وی با اشاره به اقدامات نژادپرستانه و ظلم به سیاه پوستان بیان کرد: از نگاه تبعیض نژادی آمریکای جنایتکار انسان اروپایی با انسان آسیایی و آفریقایی تفاوت زیادی دارند این نگاه در احکام دادگاه های آمریکا و اروپا هم وجود دارد درحالی که آمریکا برای دنیا ژست حقوق بشری به خود می گیرد مردم افغانستان هنوز نتوانستند موضوع نابودی مردم یک روستا توسط آمریکایی ها را در دادگاه های بین المللی اقامه دعوا کنند چون انسان های درجه 3 محسوب می شوند.

*****************

گرچه دو مفهوم حقوق بشر و مقابله با ترویسم همواره مورد سوء استفاده ابزاری آمریکا در سطح بین المللی قرار دارد و با این بهانه دست به حذف فیزیکی بزرگ ترین مشاهیر حامی حقوق بشر از جمله سردار پرافتخار و سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی زده است اما بدون شک امروز منطق حقوق بشر آمریکایی بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است و کسانی که دل خوش به حقوق بشر آمریکایی هستند و آن را تنها نجات از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و … می‌دانند، باید بدانند، ارمغان این ادعای پوچ و نخ‌نما شده، چیزی جز ویرانی کشورها و به خطر افتادن جان مردم بی دفاع نیست و تاکنون نه تنها، هیچ بحرانی در هبچ کجای جهان با حضور آمریکا برطرف نشده، بلکه آتش خانمان‌سوز آن شعله ورتر هم شده است. نمونه بارز آن بحران سوریه و عراق است که توسط گروهک تروریستی و دست پرورده امریکا داعش در سوریه و عراق به وجود آمد و حضور آمریکا روز بروز آن را شعله ورتر کرد یا حضور بیست ساله در افغانستان که بعد از خروج خفت بار امریکا جز آوارگی، عقب ماندگی، ویرانی و ناامنی چیزی برای افغانستان باقی نماند. البته آتش افروزی آمریکا در جنگ دوکره و جنایات جنگی آمریکا در جنگ ویتنام نیز از دیگر مواردی است که تاریخ آن را فراموش نکرده است.

به‌ هرحال تاریخ خود گواه است که دفاع از حقوق بشر امروز شعاری پوچ و تهی است و همگان می‌دانند، کشورهای غربی و در رأس آن‌ها دولت آمریکا برای رسیدن به مقاصد شومشان از این شعار و به عنوان یک وسیلۀ کاملاً ابزاری استفاده می‌کنند. به‌راستی این دفاع از حقوق اولیه بشریت است، یا اشاعۀ شرارت و کشتار مردم بی‌دفاع برای رسیدن به مطامع و امیال امریکایی! چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:«دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملّت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

با این حال علاوه بر جوانان نسل امروز، مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی و انقلابی باید توجه کنند که افسانه حقوق بشر آمریکایی حقیقتی تلخ است که در تولیدات فرهنگی آمریکا حرف اول را می‌زند اما در تولیدات فرهنگی ایران اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. از آموزش شکنجه به ساواک برای سرکوب انقلابیون تا پدیدآوردن داعش و هزاران اقدام تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ما سوژه‌های پرشماری هستند که می‌توانند به آثار سینمایی شاخصی تبدیل شوند تا پوچ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کنند. تحقق این امر مهم چندان سخت و مشکل نیست تنها همت مدیران فرهنگی و هنرمندان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

,

ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می ‎دهند و همین رویه موجب سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین المللی شده است.

,

بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان را فراهم کرده و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

,

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که از استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر به شدت متاثر شده است. امروزه، اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی آمریکا، تبدیل به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران شده است.

,

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور حوادثی از جمله سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رئیس زندان اوین، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط ناوآمریکایی است

,

یکی از این صحنه‌ها و حوادث تـلخ تـاریـخ تـرور بیـش از 17 هـزار ایـرانی بیگناه و مظلـوم در طـول سالیان متمادی و به ویژه تـرور مسـئولان خـدوم و شخصیت های سیاسی و نظامی مهم انــقلاب اسلامی در تـابسـتان سـال 1360 با طـراحـی و حمایـت‌های مسـتـقیـم آمـریـکا اسـت.

,

فـاجعـۀ تـروریـســتی هـفـتم تـیــر سـال 1360 نیـز خود به تنهایی یکی از هزاران هزار سـنـد مـظلـومیــت و گـواه  حـقـانیـت جمهوری اسلامی ایـران است که بـا خـون پـاک و مطهـر آیت‌الله دکتر شــهیـد بـهشــتـی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش امضاء و خط انقلاب با خون سرخ آن شهیدان والامقام آبیاری شد و نهال تازه نوپای انقلاب اسلامی بارور و تنومند شد.

,

اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا در نقض حقوق بشر همواره یکی از مهمترین مسائلِ مورد بحث در مراکز مطالعات استراتژیک و محافل سیاسی، در سراسر جهان است.

,

* ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است

, * ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است, * ادعای حقوق بشر آمریکایی برای فریب و وسیله فشار علیه ملتها است,

رهبر معظم انقلاب در یکی از فرازهای بیانات خود در خصوص حقوق بشر آمریکایی تأکید می‌کنند: «آمریکایی ها میگویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید». این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی بیانگر آن است که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی است.

,

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند: «طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است». نگاهی هرچند گذرا به تحولات و حوادث سیاسی در سراسر جهان از جمله در آسیای میانه و بطور خاص در افغانستان، قاره آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در خود جامعه آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر در درجه اول توسط خود آمریکایی‌ها رقم می‌خورد.

,

بطور نمونه می‌توان به اظهارات جدید یک مقام اروپایی در باره موارد نقض حقوق بشر آمریکا در افغانستان اشاره کرد. مایک والاس، یکی از اعضای ایرلندی پارلمان اروپا در یک نشست پارلمانی در استراسبورگ گفت که ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با شعارهای بشردوستانه اما به بهانه‌های مختلف میلیون‌ها دلار را برای نابودی افغانستان خرج کرده اند.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور می‌شوند: «آمریکایی‌ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند؟ هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه آنها نسبت به حقوق‌بشر هست». واقعیت این است که در زمینه اقدامات آمریکا در نقض فاحش حقوق بشر در سراسر جهان می‌توان یک سیاهه عریض و طویل ارائه کرد.

,

در واقع باید اینگونه نوشت؛ حقوق بشر آمریکایی یعنی کمک به صدام برای بمباران شیمیایی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، یعنی جنایت از ویتنام تا یمن، حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور ناجوانمردانه یک مقام رسمی در یک سفر رسمی در کشور ثالث بدون ذره ای وجدان درد، یعنی گرفتن حق تنفس سیاه پوستان پا گذاشتن بر گلوی آنها، یعنی رونق کارخانه های اسلحه سازی و ثروت اندوزی با فروش آنها برای ریختن خون مردم بیگناه اعم از زنان و کودکان بی دفاع در عراق، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان تا مسلمانان کشورهای آفریقایی، حقوق بشر آمریکایی یعنی زندان های مخوف ابوغریب و گوانتانامو و…

,

 

,

, ,

* آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است

, * آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است, * آمریکا با اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری به دنبال هژمونی و سیطره بر جهان است,

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اقدامات جنایتکارانه و ضدحقوق بشری آمریکا را در سه دسته قرار داد و اظهار کرد: آمریکا کشوری جنگ طلب و اتش افروز است و همواره یا در کشورهای مختلف دنیا جنگ و فتنه راه اندازی می کند و یا در جنگ ها شرکت دارد نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است که با تحریک صدام علیه کشورمان آغاز کرد و جنگ علیه مردم عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، سومالی، هائیتی، اوکراین و دیگر کشورهای جهان که یا مستقیم و یا غیر مستقیم در آنها مشارکت دارد.

, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی کودتا در کشورها را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی ها علیه ملتها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همواره با توطئه افکنی و فتنه انگیزی در کشورها کودتا می کنند که می توان به کودتای 28 مرداد سال 1332 ایران اشاره کرد.

,

وی افزود: دخالت در امور کشورها از دیگر اقدامات آمریکایی ها است که در این مورد هم جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان است علاوه بر آن اخیرا در کشور پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان از جمله کشورهایی است که آمریکا در امور آنها دخالت کرده است.

,

* بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند

, * بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند, * بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند,

غلامرضایی افزود: براساس گزارش صفحات ثبت شده تاریخ، آمریکا در طول حدود 250 سالی که ایجاد شده، بیش از 227 مورد یا جنگ راه انداخته یا در جنگ ها علیه ملتها شرکت کرده یا بدون مبنا و اساس دخالت های بیجا در امور کشورها داشته است لذا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا خود آمریکایی ها هستند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا دنیای وحشی گری است خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد ولی متاسفانه بسیاری از ملتها و دولتها به خاطر اینکه روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی ندارند نسبت به این موارد اعتراض ندارند و افشاگری نمی کنند الا آن کشورها، جوامع و ملتهایی که روحیه آزادخواهی دارند.

,

* آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند

, * آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند, * آمریکا دنیا را دهکده و خود را کدخدای این دهکده می داند,

تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که آمریکا با اقدامات جنایتکارانه در کشورها به دنبال چه اهدافی است تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان را نژاد برتر می دانند و چون خود را نژاد برتر می دانند برای خودشان یک حاکمیت در کل جهان و بشریت قائل هستند به تعبیری اینها دنیا را یک دهکده می دانند و خود را کدخدای آن دهکده می دانند.

,

وی ادامه داد: درست است که یک دهکده یک کدخدا می خواهد یک کشور یک رئیس جمهور می خواهد، یک استان یک استاندار می خواهد یک شهرستان یک فرماندار می خواهد، یک شهر یک شهردار می خواهد یک کلاس در آن واحد یک معلم می خواهد، منتها این درصورتی است که همه بپذیرند که دنیا یک دهکده است اما دنیا یک دهکده نیست دنیا متشکل از تقریبا 200 کشور است که هر کدام از این کشورها آداب و رسوم و مسلکی دارند آنجا نیست که، به هرحال در یک استان هم افراد زیادی اشتراکاتی با هم دارند کسانی که در یک کلاس هستند اشتراکات زیادی با هم دارد ولی جهان اینگونه نیست جهان یک دهکده نیست جهان مشکل از 200 کشور است که هر کشوری برای خود دارای قوانین، روابط، آداب، رسوم، مسلکی, سیاست داخلی و خارجی هستند.

,

غلامرضایی تاکید کرد: در مجموع آمریکایی ها با این کارها به دنبال این هستند که هم منافع خودشان را در کشورهای دنیا تامین و تضمین کنند و هم هژمونی خودشان را بر جهان سیطره ببخشند و مستولی کنند هدف آمریکا از اقدامات ضد بشری که در دنیا انجام می دهد تضعیف ملتها در مقابل سیاست ها و منافع خودشان است.

,

***************

, ***************,

ایالات متحده آمریکا علیرغم شعارهایی که در زمینه حقوق بشر سر می‌دهد، حتی حاضر نیست به صورت ظاهری، بر تبعیض نژادی در کشور خود سرپوش بگذارد. جنایاتی که در طول سالهای اخیر علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در نقاط مختلف آمریکا اتفاق افتاده است، نشان از آن دارد که واشنگتن حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود نیز پایبند نیست.

,

 

,

, ,

* حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه 

, * حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه , * حقوق بشر بهانه ای برای تحریم های ظالمانه ,

غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بخش قابل توجه و زیادی از تحریم های ظالمانه ما حقوق بشری هستند چون ناقضان حقوق بشر در جهان به بهانه حقوق بشر ما را تحریم کردند در حالی که هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما هزینه نداده است.

, صاحب نیوز,

کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و صادقانه است ابراز کرد: در جهان بینی غربی و حقوق بشر آمریکایی، نگاه به انسان نگاه کاملا سودجویانه و مبتنی بر منافع خودشان است و این چیزی نیست که از دیدگاه اندیشمندان عالم و انسان ها پنهان باشد.

,

* ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است

, * ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است, * ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغین و ضد کرامت انسانی است,

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی، ادعایی دروغ و اتفاقاً ضد کرامت انسانی است خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، حقوق بشر اسلامی کاملا حقیقی، انسانی و در جهت کرامت انسانی، ادعای حقوق بشر آمریکایی وجود دارد که همه می دانند نوع آمریکایی حقوق بشر، دروغین است و به عنوان ابزار استفاده می‌کنند همانطور که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره انعام می فرماید بعضی حرف ها خوب زینت داده شده اند، مثل حقوق بشر آمریکایی‌ که حرف راستی است که منحرف شده و دروغی است که خوب زینت داده شده و اگر کسی این نوع حقوق بشر را باور کند به تعبیر قرآن کریم در زمره سفیهان عالم هست، حقوق بشری که برای تامین منافع خود، هواپیمای مسافربری را بر فراز خلیج فارس سرنگون می کند و ۳۰۰ انسان بی گناه را می کشد.

,

کریمی ادامه داد: اولوا الالباب و آزاداندیشان کسانی هستند که حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و ما وظیفه داریم این دو نوع حقوق بشر را دقیق و عالمانه تبیین کنیم و با قول سدید آن را برای تمام انسان ها بیان کنیم.

,

وی با اشاره به اقدامات نژادپرستانه و ظلم به سیاه پوستان بیان کرد: از نگاه تبعیض نژادی آمریکای جنایتکار انسان اروپایی با انسان آسیایی و آفریقایی تفاوت زیادی دارند این نگاه در احکام دادگاه های آمریکا و اروپا هم وجود دارد درحالی که آمریکا برای دنیا ژست حقوق بشری به خود می گیرد مردم افغانستان هنوز نتوانستند موضوع نابودی مردم یک روستا توسط آمریکایی ها را در دادگاه های بین المللی اقامه دعوا کنند چون انسان های درجه 3 محسوب می شوند.

,

*****************

, *****************,

گرچه دو مفهوم حقوق بشر و مقابله با ترویسم همواره مورد سوء استفاده ابزاری آمریکا در سطح بین المللی قرار دارد و با این بهانه دست به حذف فیزیکی بزرگ ترین مشاهیر حامی حقوق بشر از جمله سردار پرافتخار و سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی زده است اما بدون شک امروز منطق حقوق بشر آمریکایی بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است و کسانی که دل خوش به حقوق بشر آمریکایی هستند و آن را تنها نجات از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و … می‌دانند، باید بدانند، ارمغان این ادعای پوچ و نخ‌نما شده، چیزی جز ویرانی کشورها و به خطر افتادن جان مردم بی دفاع نیست و تاکنون نه تنها، هیچ بحرانی در هبچ کجای جهان با حضور آمریکا برطرف نشده، بلکه آتش خانمان‌سوز آن شعله ورتر هم شده است. نمونه بارز آن بحران سوریه و عراق است که توسط گروهک تروریستی و دست پرورده امریکا داعش در سوریه و عراق به وجود آمد و حضور آمریکا روز بروز آن را شعله ورتر کرد یا حضور بیست ساله در افغانستان که بعد از خروج خفت بار امریکا جز آوارگی، عقب ماندگی، ویرانی و ناامنی چیزی برای افغانستان باقی نماند. البته آتش افروزی آمریکا در جنگ دوکره و جنایات جنگی آمریکا در جنگ ویتنام نیز از دیگر مواردی است که تاریخ آن را فراموش نکرده است.

,

به‌ هرحال تاریخ خود گواه است که دفاع از حقوق بشر امروز شعاری پوچ و تهی است و همگان می‌دانند، کشورهای غربی و در رأس آن‌ها دولت آمریکا برای رسیدن به مقاصد شومشان از این شعار و به عنوان یک وسیلۀ کاملاً ابزاری استفاده می‌کنند. به‌راستی این دفاع از حقوق اولیه بشریت است، یا اشاعۀ شرارت و کشتار مردم بی‌دفاع برای رسیدن به مطامع و امیال امریکایی! چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:«دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملّت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

,

با این حال علاوه بر جوانان نسل امروز، مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی و انقلابی باید توجه کنند که افسانه حقوق بشر آمریکایی حقیقتی تلخ است که در تولیدات فرهنگی آمریکا حرف اول را می‌زند اما در تولیدات فرهنگی ایران اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. از آموزش شکنجه به ساواک برای سرکوب انقلابیون تا پدیدآوردن داعش و هزاران اقدام تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ما سوژه‌های پرشماری هستند که می‌توانند به آثار سینمایی شاخصی تبدیل شوند تا پوچ بودن ادعای حقوق بشر آمریکایی را اثبات کنند. تحقق این امر مهم چندان سخت و مشکل نیست تنها همت مدیران فرهنگی و هنرمندان را می‌طلبد.

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه