اخبار داغ

مروری بر جنایت‌های آمریکا علیه مردم زنجان؛

زنجان؛ همراه نظام از انقلاب تا دفاع از حرم/ از شهادت دانش‌آموزان بی‌گناه مدرسه بینش تا همرزم شهید سلیمانی

زنجان؛ همراه نظام از انقلاب تا دفاع از حرم/ از شهادت دانش‌آموزان بی‌گناه مدرسه بینش تا همرزم شهید سلیمانی
مردم استان زنجان همواره پای ثابت جانفشانی و ایستادگی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب بوده و در این مسیر از جنایت‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا نیز بی‌نصیب نمانده‌اند که تقدیم شهدای ترور و مدافع حرم نمونه‌ای از آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی قرار داریم، هفته‌ای که یادآور جنایت‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است و با شهادت بسیاری از هموطنان، خانواده‌های بی‌شماری در این ایام عزادار شده‌اند. البته جنایت‌های آمریکا در سطح دنیا و متعاقب آن در ایران، پایان ندارد و فقط شکل آن به تناسب زمان، تغییر پیدا کرده است. ظلم، ستم و جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران انجام داده بی‌شمار است و همانطور که گفته شد مختص یک زمان هم نیست. در این گزارش به گوشه‌ای از جنایات آمریکا در ایران می‌پردازیم که متوجه مردم استان زنجان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

, ,

*‌ کشتار مردم و برگزاری اولین راهپیمایی زنان انقلابی کشور در شهریور 1357 در زنجان

, *‌ کشتار مردم و برگزاری اولین راهپیمایی زنان انقلابی کشور در شهریور 1357 در زنجان, *‌ کشتار مردم و برگزاری اولین راهپیمایی زنان انقلابی کشور در شهریور 1357 در زنجان,

حکومت پهلوی که دست‌نشانده دولت‌های آمریکا و انگلیس در ایران بود در برابر مبارزات انقلابی مردم اقدام به کشتار بی‌رحمانه و وحشیانه آن‌ها می‌کرد و برای رژیم ساواک تفاوتی نداشت که مردم متعلق به کدام نقطه از کشور باشد. مردان و زنان و کودکان و بزرگان بی‌گناهی در راستای مبارزات انقلابی به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند که استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست به‌گونه‌ای که استان زنجان 29 شهید در دوران مبارزات انقلابی تقدیم نظام کرده است.

,

یکی از افتخارات استان زنجان در دوران نهضت انقلاب اسلامی این است که اولین و بزرگترین راهپیمایی زنان انقلابی کشور در شهریور 1357 در زنجان برگزار شده است. بانوان زنجانی برای اولین بار در تاریخ جهان، شهریور 57 در یک اقدام منحصربه‌فرد با برگزاری تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی با در دست داشتن تصاویر شهید احمد مرتضایی، شعارهایی در مخالفت با حکومت سر دادند و موجب شد تا روزنامه کیهان با چاپ عکس این تظاهرات آن را حرکتی تاریخی از بانوان زنجانی به ثبت برساند.

,

تظاهرات بانوان به مناسبت شهادت شهید احمد مرتضایی موجب شد تا روحانیون نیز نمازهای جماعت را تعطیل کرده و بازاریان و مغازه‌داران نیز در اعتراض به حکومت، مغازه‌های خود را ببندند.

,

, ,

*‌ جنگ تحمیلی

, *‌ جنگ تحمیلی, *‌ جنگ تحمیلی,

جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ملت ایران هر چند به نام عراق بود اما کشورهای بسیاری از جمله آمریکا از عراق و صدام حمایت می‌کردند و تمام تلاش آن‌ها این بود که انقلاب اسلامی را در سال‌های اول شکل‌گیری خود از پا درآورند اما شجاعت، پایمردی و دلاوری فرزندان غیور میهن اسلامی اجازه نداد تا وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد. مردم استان زنجان که همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و برای حفظ نظام و انقلاب از جان خود مایه گذاشته‌اند در دوران دفاع مقدس نیز حضور پررنگی داشتند به‌گونه‌ای که بیش از 3500 شهید، 7 هزار جانباز و بیش از 580 آزاده از استان زنجان در دوران دفاع مقدس که یکی از جنایت‌های ضد بشری عراق با پشتیبانی آمریکا علیه ملت ایران بود، ایثارگری و جانفشانی کردند.

,

, ,

*‌ بمباران مدرسه بینش زنجان

, *‌ بمباران مدرسه بینش زنجان, *‌ بمباران مدرسه بینش زنجان,

دوم بهمن 1365 بود که مدرسه بینش در خیابان سعدی شمالی (کوچه آیت‌الله رفیعی فعلی) مورد بمباران شدید هوایی قرار گرفت و تعدادی از دانش‌آموزان در این حادثه به شهادت رسیده و برخی هم زخمی شدند.

,

همانطور که گفته شد، جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر بین ایران و عراق بود چرا که کشورهای زیادی به سرکردگی آمریکا از عراق حمایت می‌کردند اما ایران به تنهایی در برابر ان‌ها ایستاد ضمن اینکه دشمن بعثی هیچگونه رحمی در کشتار مردم نداشت و به هر جا که می‌توانست حمله می‌کرد. یکی از جنایت‌های دوران دفاع مقدس علیه مردم زنجان، بمباران مدرسه بینش بود و این اتفاق در حالی افتاد که دانش‌آموزان شیفت صبح در کلاس‌ها بودند و دانش‌آموزان شیفت بعدازظهر نیز در حیاط مدرسه و منتظر نواخته شدن زنگ بودند ضمن اینکه علاوه بر مدرسه بینش، مدارس دیگری نیز در محله مذکور حضور داشتند.

,

, ,

*‌ شهادت شهید دکتر مجید شهریاری

, *‌ شهادت شهید دکتر مجید شهریاری, *‌ شهادت شهید دکتر مجید شهریاری,

دکتر مجید شهریاری، یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشورمان است که در سال 1345 در شهر زنجان دید هبه جهان گشود و مدارج ترقی را به عنوان مدرس دانشگاه و فیزیکدان طی کرد تا اینکه به عنوان یکی از دانشمندان مطرح هسته‌ای کشورمان مشهور شد اما دشمن همیشگی ایران اسلامی این نخبه علمی را نیز برنتابید و در یک حادثه تروریستی در صبح روز 8 آذر 1389 و زمانی که به همراه همسرش از منزل به محل کار می‌رفتند مورد حمله قرار گرفت و با انفجار بمب به شهادت رسید که این هم یکی از جنایت‌های بزرگ آمریکا علیه مردم زنجان است چرا که به گفته شبکه NBC 2 مقام رسمی عالی‌رتبه دولت باراک اوباما تایید کرده‌اند که سازمان مجاهدین خلق ایران تحت حمایت اسرائیل این ترورها را انجام داده و آمریکا از این ترورها آگاه بوده است.

,

شهید دکتر مجید شهریاری، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری علوم و تکنولوژی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود.

,

, ,

*‌ شهادت شهید هادی طارمی همرزم شهید قاسم سلیمانی

, *‌ شهادت شهید هادی طارمی همرزم شهید قاسم سلیمانی, *‌ شهادت شهید هادی طارمی همرزم شهید قاسم سلیمانی,

بامداد جمعه (13 دی 1398) بود که سردار حاج قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در یک حمله تروریستی که آمریکا به آن اعتراف کرد در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. هادی طارمی، یکی از همرزمان و محافظ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که همان روز و در کنار سردار دل‌ها به شهادت رسید تا جنایت آمریکایی‌ها در این حادثه نیز مشمول زنجانی‌ها شود و استان زنجان در کنار شهدای مدافع حرم، شهید طارمی را به عنوان شهید جبهه مقاومت نیز در کارنامه ایثارگری‌های خود داشته باشد.

,

, ,

*‌ استان زنجان 6 شهید ترور تقدیم انقلاب کرده است

, *‌ استان زنجان 6 شهید ترور تقدیم انقلاب کرده است, *‌ استان زنجان 6 شهید ترور تقدیم انقلاب کرده است,

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان 6 شهید ترور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که برای شناساندن چهره واقعی منافقین به نسل جوان باید شهدای ترور به‌صورت ویژه معرفی شوند.

,

وی تصریح کرد: نامگذاری 6 تا ۱۲ تیر به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، فرصت مغتنمی است که جنایات آمریکا و هم‌پیمانانش برای آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان بازگو شود تا بیشتر با سیاست‌های خصمانه سران این کشورها در قبال مردم مظلوم ایران آشنا شده و پی به چهره واقعی آنان ببرند.

,

نیک‌بخش اضافه کرد: در حال حاضر و در راستای جهاد تببین، وظیفه ماست که راه و سیره این شهدای عزیز را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه این استان 6 شهید ترور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب کرده است، گفت: شهیدان والامقام محمدحسن شکارچی، مجید شهریاری، مرتضی عزتی، محبت‌علی عشقی، روح‌اله کریمی و سیدمحسن موسوی‌نژاد، شهدای ترور استان زنجان هستند.

,

, ,

*‌ شهدای مدافع حرم

, *‌ شهدای مدافع حرم, *‌ شهدای مدافع حرم,

آمریکا به عنوان بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت پس از آن که در تمام برنامه‌ها و عملیات‌هایی که علیه ملت ایران انجام داده و شکست خورده بود، اقدام به تشکیل گروهی به نام داعش کرد تا از این طریق بتواند منطقه را ناامن کند اما مدافعان غیور و شجاع ایران اسلامی با ازخودگذشتگی و ایثار خود به هزاران کیلومتر آن طرف مرزها رفتند تا ضمن دفاع از حرم اهل بیت(ع) اجازه ورود دشمن به خاک کشور را ندهند و شهدایی نیز در این راه تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند و این خون‌ها نیز در در برابر جنایت‌های آمریکا ریخته شد.

,

شهیدان رحمان بهرامی، داود مرادخانی، خیراله صمدی و حجت‌الاسلام سیدعلی احمدی، شهدای مدافع حرم استان زنجان هستند.

,

, ,

*‌ تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی

, *‌ تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی, *‌ تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی,

هر چند ظلم و جنایت‌های بی‌شماری علیه ملت مظلوم ایران م تعاقب آن مردم غیور زنجان وارد شده که آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در تمام آن‌ها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم دست داشته اما شجاعت، غیرت و دلاوری ملت قهرمان ایران اسلامی سبب غلبه بر توطئه‌های دشمن دیرین شده اما این رژیم مستکبر و مستعمر هیچگاه دست از اقدامات جنایاتکارانه و شیطانی خود برنداشته و فقط روش جنایت‌ها را به تناسب زمان و شرایط تغییر داده که یکی از این روش‌ها اِعمال تحریم‌های حداکثری و فشار اقتصادی بر ملت ایران است.

,

البته تحریم شاید دشواری‌هایی برای کشور ایجاد کند اما ملت ایران با کمک خداوند این تحریم‌ها و تهدیدها را نیز تبدیل به فرصت کرده و بهترین استفاده را از آن می‌کنند چرا که ایران اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده و در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم‌خاردار را نیز برای ما تحریم کرده بودند اما رزمندگان جان‌برکف ایران اسلامی، بیدی نبودند که در برابر باد تحریم‌ها بلرزند و با نیروی ایمان بر دشمن تا بن دندان مسلح، پیروز شدند و بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) فرمودند ما را از تحریم نترسانید. ما فرزندان رمضان هستیم.

,

*تحریم‌های دارویی دشمن علیه مردم ایران

, *تحریم‌های دارویی دشمن علیه مردم ایران, *تحریم‌های دارویی دشمن علیه مردم ایران,

تحریم‌های آمریکا فقط در بُعد نظامی و دفاعی و سایر سخت‌افزارها نبوده و این تحریم‌ها شامل درمان و دارو نیز شده به‌گونه‌ای که تامین دارو برای بیماران خاص از جمله دیالیزی و پیوند کلیوی سخت شده و هزینه‌ها نیز بسیار بالا رفته است و مدیر انجمن کلیوی استان زنجان در این رابطه می‌گوید: بیماران کلیوی غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری متحمل شوند.

,

محمدرضا طهماسبی با بیان اینکه تعداد پرونده‌ها هنوز هم در انجمن کلیوی استان بالا است، عنوان می‌کند: برای ما تکلیف است تا این بیماران را به لحاظ دارویی، معیشت و هزینه‌های متفرقه همراهی کنیم اما با این حال انتظار داریم مردم نیز یاری‌گر باشند تا این بیماران در حوزه‌های مختلف دارویی و درمانی فراغت خاطر داشته و غیر از درد و رنج بیماری، درد دیگری نداشته باشند.

,

طهماسبی با بیان اینکه سال گذشته در سطح استان ۱۰ بیمار پیوند کلیه شدند، می‌افزاید: در حال حاضر بیش از ۴۲۰ بیمار دیالیزی در استان زنجان تحت درمان دیالیز قرار دارند که از این تعداد ۵۰ درصد واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

,

, ,

*‌ جنگ ترکیبی دشمن و ضرورت جهاد تبیین

, *‌ جنگ ترکیبی دشمن و ضرورت جهاد تبیین, *‌ جنگ ترکیبی دشمن و ضرورت جهاد تبیین,

همانطور که گفته شد، آمریکا دست از خوی شیطانی خود برنداشته و با استفاده از تمام ابزارهای قدرت خود در پی جنگ با نظام اسلامی است و امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی حمله می‌کند.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 بهمن 1400 در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: « دشمنان ما و جبهه دشمن - دشمن یک جبهه است؛ یک جبهه عظیم است- امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی؛ تهاجم دشمن، یک تهاجم ترکیبی است یعنی جنبه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، دیپلماسی و رسانه‌ای در آن هست و از همه جهت یک حمله ترکیبیِ دسته‌جمعی را شروع کرده‌اند.»

,

ایشان گفتند: «ما هم در مقابل بایستی حرکتمان، حرکت ترکیبی باشد و از همه جهت بایستی تلاش کنیم. البته دفاع باید بکنیم اما همیشه در موضع دفاعی نمی‌توانیم بمانیم؛ این را باید توجه داشت. این که من می‌گویم باید دفاع کنیم، خُب دفاع، یک کار لازم است اما همیشه نمی‌شود در موضع دفاعی ماند. دشمن تهاجم می‌کند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم؛ در زمینه‌های مختلف؛ هم در زمینه‌های رسانه‌ای، هم در زمینه‌های اقتصادی، هم در زمینه‌های امنیتی. اهل فکر در این زمینه‌ها مسئولند؛ کسانی که اهل فکرند، ‌اهل کار و اقدامند، به‌خصوص مسئولان در هر کدام از این عرصه‌ها که می‌توانند بایستی تلاش کنند.»

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «ان‌شاءالله همچنان که برخلاف خواسته دشمن و برخلاف گمان‌های آشفته دشمن، جمهوری اسلامی بیش از 4 دهه، با قدرت پیش رفته و روزبه‌روز بحمدالله مستحکم‌تر و ریشه‌دارتر شده در آینده هم همین حرکت ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن ناکام خواهد شد منتها باید هر کدام وظیفه خودمان را در هر بخشی بدانیم.»

,

با توجه به اینکه هدف دشمن، سیاه‌نمایی دستاوردها و پررنگ کردن ضعف‌ها است، رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم جهاد تبیین در برابر تحریف و سیاه‌نمایی دشمن را داده‌اند و امروز دیگر جنگ در میدان‌ها رزم نیست بلکه جنگ در میدان تبیین است که همگان باید هوشیار باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه