اخبار داغ

با توجه به کاهش چشمگیر بارش ها و تداوم‌ خشکسالی؛

قیمت تولید هر مترمکعب آب چقدر تمام‌ می‌شود؟

قیمت تولید هر مترمکعب آب چقدر تمام‌ می‌شود؟
قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با توجه به کاهش چشمگیر بارش ها و تداوم‌خشکسالی، سال هاست شرایط سختی را برای تامین آب سپری می کنیم.

آبی که علاوه بر این که به‌ دلیل محدود شدن منابع به سختی قابل تامین است، با هزینه های بالا توسط دولت تولید می شود و نرخی بسیار مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

اما بسیاری غافل از شرایط سخت تامین آب و هزینه های بالای آن، این مایه حیات را به راحتی هدر می دهند، در حالی که باید اصلاح الگوی مصرف به عنوان تنها راه نجات از کم آبی مورد توجه قرار گیرد.

به ویژه در این روزها که گرم‌ترین ایام سال را سپری می کنیم، نیاز به رعایت الگوی مصرف بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

۱۵ هزار تومان؛ هزینه تمام شده یک مترمکعب آب برای دولت

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفای کشور درباره قیمت تمام شده تولید آب بیان کرد: هزینه تولید یک مترمکعب آب برای دولت ۱۵ هزار تومان است، در حالی‌‌که شرکت آب و فاضلاب این آب را با یارانه‌ای که برای آن لحاظ می‌شود با قیمت هزار یا زیر هزار تومان به مشترکان واگذار می‌کند.

هاشم امینی با بیان این که یک متر مکعب آب به میزان بیش از ۷۵۰ بطری یک و نیم لیتری است، افزود: آب تولیدی با کیفیت عالی از سیستم‌های پیشرفته اسمز معکوس تصفیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شیرین سازی روزانه ۸۱ هزار متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: در این استان، روزانه شیرین سازی ۸۱ هزار متر مکعب آب به روش اسمز معکوس صورت می‌گیرد که توسط دولت خرید تضمینی می شود و در اختیار مشترکان در شهرهای زاهدان، چابهار، کنارک و تعدادی از روستاهای نوار ساحلی قرار می‌گیرد.

به گفته علیرضا قاسمی، فقط در زاهدان ۴۱ هزار مترمکعب آب در روز شیرین سازی می شود که ۱۵ هزار متر مکعب آن در سال گذشته تکمیل و وارد مدار شد.

وی تصریح کرد: آب شور از طریق چاه‌های سطح شهر با خطوط انتقال و جمع آوری به یک واحد آب شیرین کن منتقل می شود و پس از شیرین سازی به حجم ۴۱ هزار متر مکعب در شبانه روز در اختیار تعدادی از مشترکین شهر زاهدان قرار می‌گیرد و از این طریق بخشی از آب شرب شهر زاهدان تامین می شود.

این مقام‌ مسئول ادامه داد: در جنوب استان و در یک کارخانه آب شیرین کن، ۴۰ هزار متر مکعب آب از دریا به روش اسمز معکوس شیرین سازی و به واسطه آن آب شرب چابهار، کنارک و تعدادی از روستاهای نوار ساحلی تامین می شود.

وی اظهار کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان مجوز شیرین‌سازی و خرید تضمینی ۲۵ هزار متر مکعب آب در نوار ساحلی جنوب استان صادر شد که در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز شیرین سازی توسط سرمایه گذار طرح در حال خرید و نصب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ۱۵ هزار تومان؛ هزینه تمام شده یک مترمکعب آب برای دولت, ۱۵ هزار تومان؛ هزینه تمام شده یک مترمکعب آب برای دولت,
,
,
,
,
,
, شیرین سازی روزانه ۸۱ هزار متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان, شیرین سازی روزانه ۸۱ هزار متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه