اخبار داغ

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد:

اخذ رضایت از اولیای دم ۱۷ پرونده قتل در یزد/ شوراهای حل اختلاف یزد سبب آزادی ۶۰۰ زندانی شدند

اخذ رضایت از اولیای دم ۱۷ پرونده قتل در یزد/ شوراهای حل اختلاف یزد سبب آزادی ۶۰۰ زندانی شدند
حداد رئیس توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یک سال گذشته با ورود شوراهای صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا حداد امروز در اولین‌ جشنواره «گذشت» و تقدیر از صلح یار برتر استان یزد گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف و همچنین نهادهای میانجی گری و داوری از جمله راهکاری تعیین شده در سند تحول و تعالی در جهت کاهش اطاله دادرسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی افزود: ترغیب مردم به صلح و سازش از طریق مراجعه به شوراهای حل اختلاف و نهادهای میانجی گری و سازشی از جمله راهکارهایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.
,
 
,
حداد، مردمی بودن را از مهمترین شاخصه های شوراهای حل اختلاف دانست و اظهار داشت: قطعا حل مشکل مردم به دست خود مردم کمترین آسیب را برای جامعه و جلب رضایت شهروندان را  به همراه خواهد داشت.
,
 
,
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با اشاره به موفقیت های خوب استان در حوزه صلح و سازش تصریح کرد: کسب رتبه دوم استان در کشور در حوزه صلح و سازش نشأت گرفته از فرهنگ غنی حاکم بر استان است.
,
 
,
وی اظهارداشت: امروز در همه زندان ها و بازداشتگاه های استان یک شعبه و در مجموع ۶ شعبه شورا حل اختلاف در حال فعالیت است.
,
 
,
حداد با بیان اینکه 90 درصد ورودی به شعبه های شوراهای حل اختلاف در زندان ها منجر به سازش می شود افزود: در یک سال گذشته با ورود شوراهای صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده است.
,
 
,
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۶۰۰ نفر زندانی به همت شوراهای حل اختلاف  مستقر در زندان ها و بازداشت گاه های استان‌ موجبات آزادی آنها فراهم شده است.
,
 
,
وی افزود: در سال گذشته بالغ بر  ۷۲ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده و با عملکرد مثبت بالغ بر این عدد مورد رسیدگی و مختومه شده  است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه