اخبار داغ

کارشناس جمعیت مطرح کرد:

اشتهارد جوان‌‌ترین و طالقان پیرترین شهرستان‌‌های البرز هستند/ ازدواج و فرزندآوری؛ ارکانِ جوان‌سازی جمعیت

اشتهارد جوان‌‌ترین و طالقان پیرترین شهرستان‌‌های البرز هستند/ ازدواج و فرزندآوری؛ ارکانِ جوان‌سازی جمعیت
زهرا صدری گفت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵، طالقان پیرترین و اشتهارد جوان ترین شهرستان های استان البرز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا صدری کارشناس جمعیت مرکز بهداشت کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵، طالقان پیرترین و اشتهارد جوان ترین شهرستان های استان البرز هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: بر اساس این آمار باید از ظرفیت جوان شهرستان اشتهارد بهره برده و با برگزاری کارگاه های ازدواج آنها را به سمت تشکیل خانواده سوق داد تا این ظرفیت در این شهرستان حفظ شود.
,
 
,
صدری افزود: برای شهرستان طالقان نیز باید تدبیر اساسی چیده شود، زیرا رنج سنی این شهرستان به سمت پیری و کهنسالی پیش رفته و بیشترین جمعیت آنها را جامعه سالمند تشکیل می دهد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: باید مراقبت های سالمند در این شهرستان افزایش یابد و از طرفی برای جوانان این شهرستان تدابیری اندیشیده شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه های مقابله با افزایش سالخوردگی افزایش باروری است، گفت: باید کارگاه هایی در شهرستان طالقان برای قشر جوان جامعه برگزار شود تا بتوانیم با افزایش زاد و ولد، پیری جمعیت را در این شهرستان به تعادل برسانیم.
,
 
,
صدری با بیان اینکه هیچ امیدی به بیمه ها در سالخوردگی نیست، ادامه داد: هم اکنون نیز بسیاری از صندوق های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند بنابراین تنها امید برای سالمندی، فرزندان هستند که می توانند عصای دست والدین در کهنسالی باشند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: والدین تک فرزند، در آینده جایشان در خانه سالمندان است و باید این مهم جدی گرفته شود.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سالخوردگی جمعیت در ایران با سرعت فوق العاده ای در حال پیشروی است و این مهم در استان البرز با توجه به اینکه آخرین استان کشور در نرخ زاد و ولد می باشد، نیز روند رو به رشدی دارد بنابراین باید با روشنگری مردم را متوجه تک فرزندی و عواقب آن در پیری نمود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه