اخبار داغ

فرماندار درمیان مطرح کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری در شهرستان درمیان به منظور بالفعل شدن ظرفیت ها

لزوم سرمایه‌گذاری در شهرستان درمیان به منظور بالفعل شدن ظرفیت ها
فرجامی فرد گفت: مسئولان استانی و کشوری از شهرستان درمیان حمایت و برای بالفعل شدن پتانسیل های بالقوه شهرستان درمیان سرمایه گذاری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد معرفی پتانسیل ها و ظرفیتهای شهرستان درمیان، اظهار کرد: شهرستان مرزی درمیان داری چهار بخش و چهار شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: این شهرستان دارای ۱۵۴ آبادی میباشد که از این تعداد جمعیت ۹۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است و طرح های هادی این روستاها پیش بینی شده و در حال اجرا است.

,

فرماندار درمیان در بحث معرفی پتانسیل های شهرستان، بیان کرد: بازارچه مرزی گلورده (میل ۷۳) یکی از پتانسیل‌های شهرستان است که نزدیکترین مرز به مرکز استان و افغانستان میباشد.

,

فرجامی فرد عنوان کرد: این بازارچه در گذشته یکی از  بازارچه‌های فعال کشور بود به گونه ایکه در دهه ۸۰ رتبه‌های نخست کشور را در زمینه صادرات داشته است.

,

وی اظهار کرد: اما از سال ۹۳ این بازارچه از سوی کشور افغانستان به صورت یک طرفه بسته شده است.

,

فرماندار درمیان خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این بازارچه از طریق طرف افغانستان در انجام است.

,

فرجامی فرد به رتبه دوم شهرستان درمیان در بحث تولید زرشک در استان اشاره و عنوان کرد: رتبه دوم تولید گوشت سفید استان با وجود ۱۹۹ واحد مرغداری با ظرفیت ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی،وجود کارخانه سیمان باقران با ظرفیت ۲۵۰۰ تن تولید سیمان در روز،وجود شهرک گلخانه ای بزرگ با ظرفیت ۴۲ واحد گلخانه در شهرستان،سد رزه با ظرفیت ذخیره ۲۴ میلیون متر مکعب در بحث کشاورزی،وجود درخت دوشنگان با قدمت ۷۲۰سال،وجود ۴۰ معدن سنگهای زینتی و معدنی، وجود ۳۰۰ اثر تاریخی که ۱۰۲ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و وجود کارخانه قند قهستان به عنوان شناسنامه صنعتی شهرستان از دیگر ظرفیتهای مهم شهرستان درمیان در بحث گردشگری و جذب سرمایه می باشد.

,

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری مذهبی نیز جاذبه های خوبی در شهرستان وجود دارد، افزود: از جمله آنها میتوان به وجود مساجد تاریخی مثل مسجد جامع هندوالان، امام زاده های که در شهرها و روستاهای شهرستان وجود دارد از جمله امام زاده بی بی صاحبه (س) روستای نوزاد و امام زاده سلطان ابراهیم الرضا روستای آبگرم اشاره کرد.

,

فرماندار درمیان به مشکلات تامین آب شرب روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حفر چاه جدید پیش بینی میشود تا پایان تیر و با ورود ظرفیت آب این چاه به شبکه آبرسانی فخرود مشکل تامین آب روستاهایی که از این شبکه تغذیه میشوند برطرف شود.

,

فرجامی فرد بیان کرد: از محل اعتبارات محرومیت زدایی نیز ۳۸ میلیارد تومان به شهرستان درمیان اختصاص یافته که با توجه به این اعتبارات ان شاءالله سال ۱۴۰۲ پایان روستاهای بدون آب شهرستان خواهد بود.

,

وی اظهار کرد: در بحث احیا و مرمت قنوات نیز اقدامات خوبی انجام شده و ۶۹ رشته قنات؛ ۳۸ رشته از محل اعتبارات بنیاد علوی و ۳۱ رشته قنات از محل اعتبارات جهاد کشاورزی احیا و مرمت شده است.

,

فرماندار درمیان به افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این خصوص با حضور بنیاد علوی انجام شده است.

,

فرجامی فرد ادامه داد: تعداد زمینهای چمن مصنوعی از یک مورد به ۱۷ مورد رسیده و این تعداد تا پایان سال به ۲۲ مورد خواهد رسید.

,

وی عنوان کرد: در بحث مسکن محرومین نیز با سفر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان سهمیه ۴۵۶ واحدی در نظر گرفته شده است.

,

فرماندار درمیان به سفر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن به شهرستان طی ماه های گذشته اشاره و اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوبی در جهت پیشبرد مسکن ملی صورت گرفته و ۲۰۸ هکتار به اراضی شهرهای شهرستان  الحاق شده که عملیات اجرایی مسکن ملی در شهرستان آغاز شده است.

,

فرجامی فرد خواستار حمایتهای بیشتر مسئولان استانی و کشوری شد و تصریح کرد: برای بالفعل شدن پتانسیل های بالقوه شهرستان درمیان سرمایه گذاری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه