اخبار داغ

مشاور خانواده:

تک‌فرزندی، ظلم به روحیه مسئولیت‌پذیری نوجوان است

تک‌فرزندی، ظلم به روحیه مسئولیت‌پذیری نوجوان است
زهرا قائمی گفت: متاسفانه در سایه تک‌فرزندی، روحیه مسئولیت‌پذیری در نهاد خانواده به درستی به تثبیت نمی‌رسد و نوجوان برای پذیرش مسئولیت در جامعه در جوانی با مشکل روبرو می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا قائمی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: والدین برای مسئولیت پذیری فرزندان خود به آنها کار و نه مسئولیت می سپارند به همین دلیل معمولا در واگذاری کارها دچار تنش می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: برای مسئولیت پذیری فرزندان، والدین کارهایی را به آنها واگذار کنند که اگر انجام شد یا نشد، فرقی نداشته باشد.
,
 
,
قائمی افزود: برای انجام کارهایی که به فرزند خود واگذار می کنید، سه برابر زمانی که خود آن کار را انجام می دهید به او زمان دهید.
,
 
,
این مشاور تصریح کرد: بعد از انجام دادن کار توسط نوجوان، اگر دو کار را پسندیدید و بقیه دلپسند نبود، آن کاری را که به نحو احسن انجام داده بسیار تشویق کنید، زیرا یک نوجوان کارورز است و تازه می خواهد مسئولیت را بپذیرد، به همین دلیل همراه با اشتباه و کم و کسری انجام می‌دهد. 
,
 
,
وی گفت: برای مسئولیت پذیری فرزندان باید کارهای خوب آنها را بهانه و تشویق کنیم، با این مهارت بچه ها علاقمند می شوند که مسئولیت انجام کارهای بیشتری را بپذیرند.
,
 
,
, ,
 
,
قائمی افزود: فرزندان به شدت نیازمند تایید و تحسین از جانب والدین هستند و با ترفند واگذاری امور به فرزند و تشویق آن می توانید روحیه مسئولیت پذیری را در او به تثبیت برسانید.
,
 
,
این مشاور ادامه داد: مسئولیت پذیری فرزندان باید ابتدا در نهاد خانواده تثبیت شود و سپس در جامعه به اوج خود برسد.
,
 
,
وی بیان کرد: متاسفانه در سایه تک فرزندی، روحیه مسئولیت پذیری در نهاد خانواده به درستی به تثبیت نمی رسد و نوجوان برای پذیرش مسئولیت در جامعه در جوانی با مشکل روبرو می شود. 
,
 
,
قائمی تاکید کرد: برخی از والدین با مهارت های تربیتی آشنایی ندارند، بنابراین برای مسئولیت پذیری فرزندان خود، اقداماتی را انجام می دهند که نتیجه عکس می دهد و یا چون یک فرزند دارند، مسئولیتی به آن واگذار نمی کنند.
,
 
,
این مشاور ادامه داد: اگر روحیه مسئولیت پذیری در نوجوانی در نهاد خانواده به تثبت نرسد، این نوجوان در آینده در جامعه با مشکل مواجه شده و در زمان تشکیل خانواده نیز از پذیرش مسئولیت همسر و فرزندان خود سر باز می زند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: عدم مسئولیت پذیری در سایه تک فرزندی، ظلم به نوجوان محسوب می شود، بنابراین والدین از روی دلسوزی آینده فرزندان خود را به خطر نیندازند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه